Vedle VW nabízí šrotovné za starší diesely v Německu i Škoda
Bonus pro nákup nového auta z nabídky Škody platí při odevzdání naftového vozu plnícího starší emisní normy Euro 1 až 4, tedy vyrobených zhruba do roku 2009. Ve 14 vybraných městech s horší kvalitou ovzduší lze nákupní bonus uplatnit i za mladší vozy plnící až normu Euro 5, tedy do roku výroby 2014. Bonus lze navíc využít na koupi nejen nového dieselu, ale i vozu s benzinovým motorem.
Výše šrotovného je například 1500 eur při koupi modelu Citigo, 2500 eur za Fabii, 3500 eur u Kodiaqu nebo 7500 eur u modelu Superb. Prémie pro majitele mladších dieselů ve 14 městech je u každého modelu vždy o 1000 eur nižší než v případě celostátního šrotovného.
"Šrotovné existuje pouze v Německu. V rámci EU by teoreticky této možnosti měl mít šanci využít i jakýkoliv občan EU, ale nemáme o tom v současné chvíli konkrétní informace. V ČR se šrotovné v tuto chvíli neplánuje, takové rozhodnutí by muselo přijít ze strany vlády," řekl ČTK mluvčí dovozce vozů Volkswagen do ČR David Valenta.
Podle Christopha Oemische z tiskového oddělení koncernu Volkswagen nabídku mohou využít také čeští majitelé aut za předpokladu, že svůj starý vůz nechají sešrotovat v Německu a u některého z německých dealerů si koupí nový.
Cílem koncernu je zabránit hrozícím zákazům vjezdu naftových vozidel do center měst. Německý automobilový průmysl je od vypuknutí skandálu kolem podvodů s měřením výfukových plynů v roce 2015 pod silným tlakem.
Když koncern VW nabízel šrotovné od srpna 2017 do června 2018, podařilo se mu stáhnout z německých silnic 210.000 starších naftových vozů.
Ve čtvrtek oznámenou iniciativu již zkritizovala šéfka strany Levice Katja Kippingová. "Jedná se o další pokus autokoncernů vytřískat ze svého milionového dieselového podvodu ze zákazníků další kapitál," řekla dnes politička listu Neue Osnabrücker Zeitung. "Kdo si nové auto dovolit nemůže, má tak či tak smůlu," dodala předsedkyně strany.
reklama