https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/zpravy-zd/vedle-vw-nabizi-srotovne-za-starsi-diesely-v-nemecku-i-skoda
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Vedle VW nabízí šrotovné za starší diesely v Německu i Škoda

20.10.2018 17:12 | PRAHA (ČTK)
Když koncern VW nabízel šrotovné od srpna 2017 do června 2018, podařilo se mu stáhnout z německých silnic 210.000 starších naftových vozů. Ilustrační snímek.
Když koncern VW nabízel šrotovné od srpna 2017 do června 2018, podařilo se mu stáhnout z německých silnic 210.000 starších naftových vozů. Ilustrační snímek.
Automobilka Škoda Auto nabídla v Německu tzv. šrotovné při výměně staršího dieselu za nový naftový vůz této značky. Výše bonusu se pohybuje od 1500 do 7500 eur, tedy v přepočtu až 194.000 Kč podle kupovaného modelu. Šrotovné zavedl i sesterský Volkswagen. Českého trhu se opatření netýká. Informoval o tom mluvčí Škody Vítězslav Pelc.
 

Bonus pro nákup nového auta z nabídky Škody platí při odevzdání naftového vozu plnícího starší emisní normy Euro 1 až 4, tedy vyrobených zhruba do roku 2009. Ve 14 vybraných městech s horší kvalitou ovzduší lze nákupní bonus uplatnit i za mladší vozy plnící až normu Euro 5, tedy do roku výroby 2014. Bonus lze navíc využít na koupi nejen nového dieselu, ale i vozu s benzinovým motorem.

Výše šrotovného je například 1500 eur při koupi modelu Citigo, 2500 eur za Fabii, 3500 eur u Kodiaqu nebo 7500 eur u modelu Superb. Prémie pro majitele mladších dieselů ve 14 městech je u každého modelu vždy o 1000 eur nižší než v případě celostátního šrotovného.

"Šrotovné existuje pouze v Německu. V rámci EU by teoreticky této možnosti měl mít šanci využít i jakýkoliv občan EU, ale nemáme o tom v současné chvíli konkrétní informace. V ČR se šrotovné v tuto chvíli neplánuje, takové rozhodnutí by muselo přijít ze strany vlády," řekl ČTK mluvčí dovozce vozů Volkswagen do ČR David Valenta.

Podle Christopha Oemische z tiskového oddělení koncernu Volkswagen nabídku mohou využít také čeští majitelé aut za předpokladu, že svůj starý vůz nechají sešrotovat v Německu a u některého z německých dealerů si koupí nový.

Cílem koncernu je zabránit hrozícím zákazům vjezdu naftových vozidel do center měst. Německý automobilový průmysl je od vypuknutí skandálu kolem podvodů s měřením výfukových plynů v roce 2015 pod silným tlakem.

Když koncern VW nabízel šrotovné od srpna 2017 do června 2018, podařilo se mu stáhnout z německých silnic 210.000 starších naftových vozů.

Ve čtvrtek oznámenou iniciativu již zkritizovala šéfka strany Levice Katja Kippingová. "Jedná se o další pokus autokoncernů vytřískat ze svého milionového dieselového podvodu ze zákazníků další kapitál," řekla dnes politička listu Neue Osnabrücker Zeitung. "Kdo si nové auto dovolit nemůže, má tak či tak smůlu," dodala předsedkyně strany.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist