Zahájena kampaň Zvíře v tísni
Zleva písničkář Jan Burian, hudebník Jan P. Muchow, vedoucí projektu Petr Vachler a herečky Nela Boudová a Zuzana Norisová na dnešní tiskové konferenci v Praze. |
Foto: Hugo Charvát/EkoList |
Současná roční spotřeba masa v České republice na jednoho občana, i když každoročně klesá, se pohybuje kolem 80 kilogramů. Podle společnosti Zvíře v tísni je vegetariánství velkým přínosem pro ochranu životů zvířat. Člověk, který nejí maso, ušetří za svůj život 1500 zvířat. Přitom i z ekonomického hlediska je pěstování zemědělských plodin výhodnější než chov dobytka na maso. Za výkrmnou cenu 200 gramového steaku, by se mohlo uživit až 50 lidí ovesnou kaší, uvedl Vachler. Jeden akr půdy vyprodukuje právě 82 kilogramů hovězího masa, ale na stejné ploše pěstované brambory mají výnos 10 000 kilogramů.
Podle společnosti Zvíře v tísni by kniha "Stanovisko Americké dietetické asociace a Kanadských dietologů: Vegetariánská strava", měla vyvrátit omyl o zdravotních potížích způsobených vegetariánstvím. Správně rozvržená strava, která neobsahuje maso, je zdravá, nutričně vyvážená a zdravotně přínosná v prevenci řady civilizačních onemocnění.
"Kromě celé řady důvodů mě k vegetariánství přivedl i zájem o vlastní zdraví. Můj lékař řekl 'musíte mít rád své tělo, jiné už mít nebudete'," vysvětlil svůj důvod proč nejí maso písničkář Jan Burian. Podle americké studie zřejmě vegetariánství chrání tělo před určitými druhy nádorových onemocnění, srdečních problémů, zejména obtíží spojených s vysokým krevním tlakem. Správně vyvážená strava bez masa také podstatně snižuje pravděpodobnost vzniku cukrovky ve stáří.
I další veřejně známé osobnosti se vyznaly z důvodů, proč již několik let maso nejedí. Zuzana Norisová, Nela Boudová a Jan P. Muchow se shodli na tom, že nechtějí působit jako držitelé jediné pravdy a stavět hráz mezi vegetariány a lidmi, kteří si maso dopřávají. Celou kampaň vytvořil a finančně zajistil Petr Vachler, stejně jako obdobnou plakátovou výzvu před třemi lety. "Vegetariánství možná vede k větší úctě nejen k ostatním lidem, ale i k planetě, k fauně a životnímu prostředí. Jednoduše, máte okolí daleko více rádi," dodal Petr Vachler.
Billboard kampaně Zvíře v tísni se na dva měsíce objeví v ulicích. |
Zdroj: http://www.zvirevtisni.cz |
reklama