Zelený: Za zvýšení jízdného na ČD může ministerstvo financí
Jak řekl na dnešním setkání s novináři, ČD požadovaly stanovení obyčejného jízdného až se vznikem akciové společnosti ČD, tedy od doby, kdy už bude vyřešené financování osobní železniční dopravy. "Zavedení tohoto jízdného od počátku tohoto roku by pro nás bylo ekonomickou sebevraždou. Proto jsme zvolili institut zákaznického jízdného," zdůraznil Zelený. Veškeré stížnosti na výši jízdného jsou prý tedy pláčem na špatném hrobě, neboť ho nestanovily ČD, ale ministerstvo financí.
Právě dvojnásobné zvýšení jízdného na počátku letošního roku je podle některých odborníků především z řad železničních odborářů důvodem poklesu zájmu o cestování po železnici, který ČD zaznamenaly za první čtyři měsíce tohoto roku. Zatímco letos ČD přepravily 63,3 milionu cestujících, loni to bylo ve stejném období o tři procenta více. Tržby jsou letos díky zdražení jízdného vyšší o 191,4 milionu korun, což je o 15 procent více než za první čtyři měsíce roku 2001.
reklama