https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/boj-o-pocet-pruhu-na-magistrale?ids%5Bx38fbc9bc1c2bfffc4caa66ac8fc8b2c0%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

MF Dnes: Boj o počet pruhů na magistrále

14.8.2009 | PRAHA | MF Dnes | Robert Oppelt |
Starosta Prahy 4 chce po zkušebním půlroce bariéry z magistrály odstranit. Praha 2 je tam chce uchovat.
 
K velké bitvě o betonové zátarasy se schyluje mezi radnicemi Prahy 2 a 4. Na konci srpna totiž končí zkušební uzavření jednoho z pruhů magistrály v Legerově ulici.

Obě městské části si kvůli tomu nechaly vypracovat odborné studie. Jejich výsledky si však zástupci radnic vykládají odlišně.

„V Praze 2 se nic moc nezlepšilo z hlediska emisí a hluku, naopak Praze 4 to ublížilo. Určitě budeme žádat magistrát, aby bariéry odstranil a umožnil na magistrále normální průjezd,“ řekl starosta čtvrté městské části Pavel Horálek (ODS) s tím, že narostl počet aut na silnicích kolem magistrály, na Pankráci i v nuselském údolí.

Radnice se neshodnou Naopak podle zástupce starostky Prahy 2 Jiřího Palusky (ODS) opatření nemá na Prahu 4 zásadní dopad a podle měření radnice se životní prostředí v Legerově ulici výrazně zlepšilo. „Připouštíme, že to není pouze výsledek zúžení, mohou za to třeba i povětrnostní podmínky. Ale to zlepšení je markantní,“ řekl Paluska. Radnice to dokládá i čísly - v porovnání loňského a předloňského května a června s letošními poklesly emise prachu či oxidu dusíku až o polovinu.

Druhá městská část proto bude požadovat, aby se opatření neměnilo. Uzavřený pruh by v budoucnu chtěla využít ke zlepšení dopravy v lokalitě, sloužit by mohl například pro zásobování.

Rozhodnout o budoucnosti zúžení v Legerově se může už v úterý, kdy se na magistrátu bude o magistrále jednat.

Rozhodující vliv na rozhodnutí velké radnice bude mít zpráva, kterou si úředníci nechali zpracovat od Technické zprávy komunikací.

„Bariéry každopádně v Legerově do konce srpna zůstanou,“ řekl Miroslav Rajchart z magistrátního odboru dopravy.

Legerovu ulici zúžila ze čtyř na tři pruhy v polovině března Technická správa komunikací na žádost Prahy 2 v úseku od Nuselského mostu ke křižovatce s ulicí Rumunskou. Zatímco si druhá městská část od tohoto kroku slibovala zlepšení životního prostředí v ulici, Praha 4 se od počátku obávala, že zúžení prodlouží kolony aut až na její území.

* Spor o magistrálu 14. března - Správa silnic zablokovala na návrh Prahy 2 jeden z pruhů magistrály.

duben - podle radnice přibylo v ulicích Prahy 4 deset procent aut, zřizují e-mail a telefonní linku pro připomínky občanů.

srpen - radnice Prahy 2 a 4 se přou, zda dopravní omezení zlepšilo prostředí v Legerově ulici, nebo přivedlo více aut do Nuslí.
reklama

 
Robert Oppelt

| MF Dnes

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Nadměrná doprava je taková doprava, - 14. 8. 2009 - Zaza

o které aktivisté řeknou, že je nadměrná.
Praktické důsledky?
Zelení třeba jednoho krásného dne vyvinou tlak na magistrát a ten z jednoho jízdního pruhu původně víceproudé komunikace udělá cyklostezku. Seženou si k tomu nějaké argumenty, například že kolony se neprodlouží, protože jsou už teď dlouhé a podobně. Díky tomu projede po nové cyklostezce od dubna do konce října například dvacet cyklistů za hodinu. Je to skutečně o tolik produktivnější, než kdyby tam od ledna do prosince projelo za hodinu třista aut? Myslím, že je to taková malá krádež prostoru, který měl být určen všem, ale to se nakonec děje dnes a denně a je to problém dvou stran - té, která kradla a té, která se nechala okrást.


To je jen kousek článku "My jsme tihle zelení". Čtěte, velice poučné.
http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2009080901

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist