https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/co-pisi-jini/karvinsko-zada-kvalitnejsi-sit-silnic?ids%5Bx2b02d675b0726b6be1c06e4c47dcbead%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Právo: Karvinsko žádá kvalitnější síť silnic

7.12.2007 | KARVINÁ | Právo | Radim Kijonka |
Města na Karvinsku se začínají ozývat, že se s příchodem automobilky Hyundai do Nošovic a s tím souvisejícím nárůstem silniční dopravy v celém Moravskoslezském kraji znovu dostává do popředí problém zkvalitnění dopravní sítě v jejich regionu.
 
Podle zástupců Karviné je stavba silničního obchvatu města životně důležitá. Také poukazují na nutnost vybudovaní lepšího propojení mezi dálnicí D 47 a rychlostní silnicí R 48. Radní věří, že se důležité komunikace začnou na Karvinsku brzy stavět i díky domu, že se na ně již začaly zpracovávat studie.

„Karviná nutně potřebuje vybudovat novou silnici k dálnici D 47 a k rychlostní silnici R 48. Nutné je odlehčit dopravě přes město jihozápadním obchvatem,“ uvedla mluvčí karvinského magistrátu Šárka Swiderová. Karvinský region už nyní řeší problémy s tranzitem zejména nákladní dopravy přímo přes města. „Potřebujeme kvalitní napojení na dálnici a optimálním řešením je zbrusu nová silnice,“ upozornil primátor Tomáš Hanzel (ČSSD). Plánovaná trasa nové silnice, která by měla vést poblíž státní hranice s Polskem, má odvést hustou dopravu mimo obce a zároveň posloužit jako spojka mezi D 47 a Slovenskem. „Už pracujeme na studii, na kterou nám miliónem korun přispěl Moravskoslezský kraj. Zároveň se do projektu snažíme zapojit okolní města a obce Bohumín, Orlovou, Dětmarovice a Dolní Lutyni, ale také další partnery. Například jde o OKD, protože silniční infrastrukturu je třeba řešit i s ohledem na důlní vlivy,“ doplnil primátor. Cestu by podle něho mohlo ředitelství dálnic začít stavět do dvou let.

Čtyřproudová a pohodlná

Podle náměstka primátora Zbyňka Gajdacze (ODS) půjde o třicetikilometrový úsek kvalitní čtyřproudové silnice vedoucí podél železniční dráhy mezi Bohumínem, Karvinou a Českým Těšínem. „Měla by umožnit pohodlnou jízdu devadesátikilometrovou rychlostí,“ řekl.

Karviná volá po obchvatu města už několik let. Územní rozhodnutí pro jeho trasu v úseku Bělidlo–Darkov už ŘSD má. „Je platné do roku 2009, do té doby je nutné požádat o stavební povolení. Město se snaží o urychlení výstavby obchvatu tak, aby byl hotov do roku 2013,“ poznamenala Swiderová. Třetí rozpracovanou silnicí je zkvalitnění dojezdu k hranicím s Polskem v Marklovcích.

Bohumín podle jeho starosty Petra Víchy (ČSSD) silniční napojení z dálnice na Karvinou podporuje. „Vznik nové silnice totiž odlehčí dopravě na ulici 1. máje v Bohumíně-Skřečoni, která vede přes hustě obydlenou část a kolem školy. Tranzitní kamiónová doprava by po vybudování zmíněné komunikace mířila mimo zastavěnou část Bohumína, ale i Dolní Lutyni a Dětmarovice,“ uvedl Vícha.


reklama

 
Radim Kijonka

| Právo

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

silniční obchvat - 13. 6. 2010 - Szwedová

Budou tomu dva roky co jsme si koupili byt na tř.17.listopadu u křižovatky VZP jedním slovem hrůza, možná by to bylo i na měření hluku,na to si nejde zvyknout. Dočkáme se toho obchvatu????

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist