Tiskové zprávy
Občané Brna proti stavbě rychlostní komunikace R43 v trase Kuřim-Troubsko: Bude dnes vlnobití k R43 v Senátu?
2. listopadu 2006 | Občané Brna proti stavbě rychlostní komunikace R43 v trase Kuřim-Troubsko
Autor: Petr Firbas
Autor: Petr Firbas
Brno je přetíženo dopravou. To potvrdí každý řidič. Brno nemá obchvat a veškerá tranzitní doprava musí jet městem. Tranzitní doprava po vstupu do EU dramaticky narostla a dále poroste. V řadě oblastí Brna jsou překračovány zákonné limity hluku a prašnosti. Proč se má Brno dusit v tranzitní dopravě?
Jediným logickým řešením je vybudování obchvatu města Brna. Každé tranzitní vozidlo, které je možné odklonit mimo město, patří na obchvat města. Kdo nepožaduje vybudování obchvatu města Brna ve skutečnosti požaduje, aby veškerá tranzitní doprava jela přes město Brno a to škodí všem občanům. Odklonění stávající tranzitní dopravy a nezavlékání nové je v jádru věci to, co požaduje největší petice k dopravní problematice v ČR, kterou nyní projednává Senát.
Kauza Hitlerovy dálnice známá jako R43 byla před volbami explozivním tématem a politické strany stávající koalice na městě Brně i v kraji (ODS a KDU-ČSL) se snažily toto téma utlumit, protože bylo pro ně nevýhodné se přiznávat k rozhodnutím, která byla přijata v rozporu s platnými dokumenty a kde se objevily tak závažné informace, a v situaci, kdy je nepochybné, že část stávajícího územního plánu a zadání nového územního plánu města Brna bude po volbách muset být zrušeny. Na panelu lídrů politických stran těsně před volbami se konečně začala věc věcně diskutovat. Konečně řada lídrů začala v konfrontaci s dokumenty poukazovat na to, že musí nechat prověřit, jak je možné, že je úředníci města neinformovali správně a že se na Zadání územního plánu města Brna budou muset podívat znova.
Senát Parlamentu ČR měl Petici požadující obchvat města Brna a proti vedení R43 přes Brno na programu svém programu na zasedání 5. října 2006 jako senátní tisk 359. Zpravodajem pro tuto petici je senátor Zlatuška. Petiční výbor Senátu navrhl vyvážené usnesení (http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/htmlhled?actionfiltered=doc&value=38463 ).
Do Senátu se však nedostavil ani pozvaný primátor města Brna ani pozvaný hejtman JMK. Napřed kuloáry 5. října přinesly informaci, že ministr dopravy má přijít v 17 hodin a že stále není jasné, zda klíčový ministr pro místní rozvoj míní dorazit, nebo se nechá zastoupit. V Senátu se následně strhla doslova bitva o to, na kterou hodinu má být projednávání petice zařazeno. "Zainteresované" politické sily se snažily manévrovat tak, aby se tento senátní tisk nestihl projednat na před komunálními volbami. Klub ODS uplatnil veto na změnu programu. Kromě ODS se „projevila“ i KDU-ČSL. Senátor Slavotínek nechat senátorům roznést návrh usnesení, kdy se snaží, aby Senát vůbec nemohl věcně rozhodnout. V jeho návrhu usnesení se praví, ze Senát má pouze vzít petici na vědomí a konstatovat, ze rozhodnutí o vedeni trasy je plně v kompetenci samosprávných orgánů Jihomoravského kraje a města Brna. Toto je výsměch 35 tisícům občanům, kteří podepsali petici. Petice byla podána do Senátu právě pro pochybení města a kraje. Návrh usnesení tohoto typu by také zcela likvidoval funkci Senátu jako orgánu, který má za úkol důvěryhodně vyřizovat petice. Při přijetí takového usnesení by došlo i k nebezpečí dalšího zamaskování závazných právních pochybení úředníků města i kraje, tj. pocení, která jsou dnes již dokumenty nadřízených orgánů prokázána.
Dne 2. listopadu 2006, dle organizačního výbor v 15 hodin, se má konat další díl tohoto jednání v Senátu. Delegace petičního výboru jede opět do hlavního města.
Od minulého jednání v Senátu 5. října 2006 proběhlo zasedání zastupitelstva v Brně-Bystrci, které přijalo (bez jediného hlasu proti) přelomové usnesení, kde žádá měst o Brno o nápravu a které máte včetně klíčových dokumentů v příloze.
Pokud budete sledovat živý přenos ze Senátu na www.senat.cz, tak si budete moci porovnat, jak budou senátoři jednotlivých stran a pozvaní ministři MD a MMR, Prezident NKÚ, pozvaný primátor města Brna a pozvaný hejtman JMK reagovat na klíčové dokumenty.
Další informace ke možno nalézt na www.r43.cz .
Kontakt pro další informace - Jana Pálkova 608 470 415
Jediným logickým řešením je vybudování obchvatu města Brna. Každé tranzitní vozidlo, které je možné odklonit mimo město, patří na obchvat města. Kdo nepožaduje vybudování obchvatu města Brna ve skutečnosti požaduje, aby veškerá tranzitní doprava jela přes město Brno a to škodí všem občanům. Odklonění stávající tranzitní dopravy a nezavlékání nové je v jádru věci to, co požaduje největší petice k dopravní problematice v ČR, kterou nyní projednává Senát.
Kauza Hitlerovy dálnice známá jako R43 byla před volbami explozivním tématem a politické strany stávající koalice na městě Brně i v kraji (ODS a KDU-ČSL) se snažily toto téma utlumit, protože bylo pro ně nevýhodné se přiznávat k rozhodnutím, která byla přijata v rozporu s platnými dokumenty a kde se objevily tak závažné informace, a v situaci, kdy je nepochybné, že část stávajícího územního plánu a zadání nového územního plánu města Brna bude po volbách muset být zrušeny. Na panelu lídrů politických stran těsně před volbami se konečně začala věc věcně diskutovat. Konečně řada lídrů začala v konfrontaci s dokumenty poukazovat na to, že musí nechat prověřit, jak je možné, že je úředníci města neinformovali správně a že se na Zadání územního plánu města Brna budou muset podívat znova.
Senát Parlamentu ČR měl Petici požadující obchvat města Brna a proti vedení R43 přes Brno na programu svém programu na zasedání 5. října 2006 jako senátní tisk 359. Zpravodajem pro tuto petici je senátor Zlatuška. Petiční výbor Senátu navrhl vyvážené usnesení (http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/htmlhled?actionfiltered=doc&value=38463 ).
Do Senátu se však nedostavil ani pozvaný primátor města Brna ani pozvaný hejtman JMK. Napřed kuloáry 5. října přinesly informaci, že ministr dopravy má přijít v 17 hodin a že stále není jasné, zda klíčový ministr pro místní rozvoj míní dorazit, nebo se nechá zastoupit. V Senátu se následně strhla doslova bitva o to, na kterou hodinu má být projednávání petice zařazeno. "Zainteresované" politické sily se snažily manévrovat tak, aby se tento senátní tisk nestihl projednat na před komunálními volbami. Klub ODS uplatnil veto na změnu programu. Kromě ODS se „projevila“ i KDU-ČSL. Senátor Slavotínek nechat senátorům roznést návrh usnesení, kdy se snaží, aby Senát vůbec nemohl věcně rozhodnout. V jeho návrhu usnesení se praví, ze Senát má pouze vzít petici na vědomí a konstatovat, ze rozhodnutí o vedeni trasy je plně v kompetenci samosprávných orgánů Jihomoravského kraje a města Brna. Toto je výsměch 35 tisícům občanům, kteří podepsali petici. Petice byla podána do Senátu právě pro pochybení města a kraje. Návrh usnesení tohoto typu by také zcela likvidoval funkci Senátu jako orgánu, který má za úkol důvěryhodně vyřizovat petice. Při přijetí takového usnesení by došlo i k nebezpečí dalšího zamaskování závazných právních pochybení úředníků města i kraje, tj. pocení, která jsou dnes již dokumenty nadřízených orgánů prokázána.
Dne 2. listopadu 2006, dle organizačního výbor v 15 hodin, se má konat další díl tohoto jednání v Senátu. Delegace petičního výboru jede opět do hlavního města.
Od minulého jednání v Senátu 5. října 2006 proběhlo zasedání zastupitelstva v Brně-Bystrci, které přijalo (bez jediného hlasu proti) přelomové usnesení, kde žádá měst o Brno o nápravu a které máte včetně klíčových dokumentů v příloze.
Pokud budete sledovat živý přenos ze Senátu na www.senat.cz, tak si budete moci porovnat, jak budou senátoři jednotlivých stran a pozvaní ministři MD a MMR, Prezident NKÚ, pozvaný primátor města Brna a pozvaný hejtman JMK reagovat na klíčové dokumenty.
Další informace ke možno nalézt na www.r43.cz .
Kontakt pro další informace - Jana Pálkova 608 470 415
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk