Tiskové zprávy
Jadernice: Čtyřproudá silnice I/57 se staví bez povolení
Ministerstvo dopravy vyhovělo veřejnou vyhláškou odvolání občanského sdružení Jadernice když zrušilo rozhodnutí č. 376/05 Odboru dopravy a silničního hospodářství Krajského úřadu Zlínského kraje na stavební povolení ke stavbě "Silnice I/57 Semetín – Bystřička 1. stavba". Věc se vrací správnímu orgánu prvního stupně k novému projednání a rozhodnutí.
Je třeba opětovně zdůraznit, že občanské sdružení Jadernice je pro vyřešení kritické dopravní situace v obci Jablůnka a Valašském Meziříčím pomocí dvouproudého obchvatu. Nechceme na Valašsku 22,5 metru širokou směrově dělenou čtyřproudou silnici obdobného typu, jako jsou u nás postaveny některé dálnice či rychlostní komunikace. „Navržená silnice má být čtyřproudá v celé trase Palačov – Valašské Meziříčí – Vsetín – Pozděchov. Kdo z obyvatel Valašska byl informován, že silnice bude čtyřproudá v celém 40-ti kilometrovém úseku?“ ptá se Václav Včelica a dodává, „Ani dnes se pan Kudlík či Čunek, hlavní lobbyisté této stavby a radní Vsetína, nezmiňují, že 2,6 km úsek Semetín – křižovatka na Ratiboř má stát 1,24 miliardy. Pro čí prospěch shánějí peníze? Jsou to snad stavební firmy?“
Situace je napjatá i na Vsetíně. „Již deset let si například obyvatelé bydlící u průtahu I/57 Vsetínem a přípojných silnic stěžují radnici, že jsou nadměrně obtěžováni hlukem. Namísto vyřešení této situace technickým opatřením (protihlukovou bariérou, apod.), Vsetínští zastupitelé tento problém neřeší a prosazují rozšíření této silnice o další dva pruhy “ připomíná ing. Radomír Bardas letošní setkání občanů se zastupiteli Vsetína v rámci projednávání projektu Zdravých měst.
Politici spekulují nad oprávněností rozhodnutí MD. Dle vyjádření paní Heřkovičové ze stavebního úřadu (Odbor dopravy a silničního hospodářství ZK), která má silnici I/57 na starost, na tuto stavbu nebylo vydáno stanovisko k posouzení vlivů záměru na životní prostředí podle zákona č. 100/2001 Sb., ani posouzení vlivů zásahu na evropsky významné lokality, a také závazné stanovisko orgánu ochrany přírody k zásahu do významného krajinného prvku a souhlas k zásahu do krajinného rázu. Stavební úřad se bude nyní muset zasadit o regulérní projednání této stavby. Po té se rozhodne, zda stavbu schválí či nikoliv. Bohužel se na části stavby již začalo pracovat a stavební firmy ve vidině vysokých zisků riskovali udělení směšné pokuty a zahájili práce i bez nejpodstatnějšího rozhodnutí o stavebním povolení.
Kdybychom měli jmenovat hlavní příčinu zdržení stavby, pak je to nedostatek financí ve státním rozpočtu. Vezmeme-li v úvahu, že stavba 2,6 km úseku má stát 1,24 mld. Kč a v příštím roce má být uvolněno na tuto stavbu 65 mil., pak k výraznému zdržení stavby nedojde ani díky odvolání, kterému bylo ze strany MD vyhověno. Řiditelství silnic a dálnic má povolení na stavbu přeložek dotčených sítí, které může kdykoliv nechat zhotovit. Tyto přeložky může nechat zhotovit okamžitě.
Kontakt: Občanské sdružení Jadernice
Malý Skalník 1398,
755 01 Vsetín
jadernice_info@centrum.cz.
http://www.jadernice.ecn.cz
Více informací: Václav Včelica (tel.:732 62 35 83)
http://www.jadernice.ecn.cz
Je třeba opětovně zdůraznit, že občanské sdružení Jadernice je pro vyřešení kritické dopravní situace v obci Jablůnka a Valašském Meziříčím pomocí dvouproudého obchvatu. Nechceme na Valašsku 22,5 metru širokou směrově dělenou čtyřproudou silnici obdobného typu, jako jsou u nás postaveny některé dálnice či rychlostní komunikace. „Navržená silnice má být čtyřproudá v celé trase Palačov – Valašské Meziříčí – Vsetín – Pozděchov. Kdo z obyvatel Valašska byl informován, že silnice bude čtyřproudá v celém 40-ti kilometrovém úseku?“ ptá se Václav Včelica a dodává, „Ani dnes se pan Kudlík či Čunek, hlavní lobbyisté této stavby a radní Vsetína, nezmiňují, že 2,6 km úsek Semetín – křižovatka na Ratiboř má stát 1,24 miliardy. Pro čí prospěch shánějí peníze? Jsou to snad stavební firmy?“
Situace je napjatá i na Vsetíně. „Již deset let si například obyvatelé bydlící u průtahu I/57 Vsetínem a přípojných silnic stěžují radnici, že jsou nadměrně obtěžováni hlukem. Namísto vyřešení této situace technickým opatřením (protihlukovou bariérou, apod.), Vsetínští zastupitelé tento problém neřeší a prosazují rozšíření této silnice o další dva pruhy “ připomíná ing. Radomír Bardas letošní setkání občanů se zastupiteli Vsetína v rámci projednávání projektu Zdravých měst.
Politici spekulují nad oprávněností rozhodnutí MD. Dle vyjádření paní Heřkovičové ze stavebního úřadu (Odbor dopravy a silničního hospodářství ZK), která má silnici I/57 na starost, na tuto stavbu nebylo vydáno stanovisko k posouzení vlivů záměru na životní prostředí podle zákona č. 100/2001 Sb., ani posouzení vlivů zásahu na evropsky významné lokality, a také závazné stanovisko orgánu ochrany přírody k zásahu do významného krajinného prvku a souhlas k zásahu do krajinného rázu. Stavební úřad se bude nyní muset zasadit o regulérní projednání této stavby. Po té se rozhodne, zda stavbu schválí či nikoliv. Bohužel se na části stavby již začalo pracovat a stavební firmy ve vidině vysokých zisků riskovali udělení směšné pokuty a zahájili práce i bez nejpodstatnějšího rozhodnutí o stavebním povolení.
Kdybychom měli jmenovat hlavní příčinu zdržení stavby, pak je to nedostatek financí ve státním rozpočtu. Vezmeme-li v úvahu, že stavba 2,6 km úseku má stát 1,24 mld. Kč a v příštím roce má být uvolněno na tuto stavbu 65 mil., pak k výraznému zdržení stavby nedojde ani díky odvolání, kterému bylo ze strany MD vyhověno. Řiditelství silnic a dálnic má povolení na stavbu přeložek dotčených sítí, které může kdykoliv nechat zhotovit. Tyto přeložky může nechat zhotovit okamžitě.
Kontakt: Občanské sdružení Jadernice
Malý Skalník 1398,
755 01 Vsetín
jadernice_info@centrum.cz.
http://www.jadernice.ecn.cz
Více informací: Václav Včelica (tel.:732 62 35 83)
http://www.jadernice.ecn.cz
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk