Tiskové zprávy
Děti Země: Dálnice D8 letos přišla o téměř dvě miliardy korun
2. března 2010 | Děti Země
Chaotismus při přípravě a výstavbě pokračuje.
Dozorčí rada Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) ve čtvrtek 25. února 2010 na svém jednání schválila odebrání 1,75 mld. Kč pro výstavbu dálnice D8 přes České středohoří, které byly určeny na letošní rok, a přesunula je na jiné silniční stavby. Důvodem je nepřipravenost stavby k realizaci. Dálnice tak plní harmonogram Dětí Země a ne Ředitelství silnic a dálnic ČR, takže letos určitě hotová nebude.
„Je smutné, že státní investor není schopen zajistit kvalitní přípravu a výstavbu takové prioritní stavby, přestože disponuje miliardami korun, zástupy různých subdodavatelských firem a navíc od úředníků ještě v krátkém čase získává nezákonně potřebná rozhodnutí,“ souhlasí se snížením dotací Miroslav Patrik z Dětí Země.
Dozorčí rada na svém jednání dala 646 miliónů Kč 22 novým stavbám a 1,4 miliardy Kč přidala stávajícím 55 stavbám. Naopak odebrala 2,2 miliardy Kč celkem 14 stavbám, nejvíce dálnici D8. U ní přidáno dostal jen most Oparno, 27 miliónů Kč, naopak nejvíce bylo odebráno samotné trase dálnice, 1,2 miliardy Kč. Dálnice D8 tak letos přišla o 44 procent dotací ze schváleného rozpočtu SFDI v prosinci 2009.
„Investor by měl konečně odtajnit, kdo a jak určuje opakovaně nereálné termíny dostavby D8, neboť padnul rok 2000, 2006, 2008 a teď i rok 2010,“ připomíná Patrik, který dostavbu dálnice odhaduje na rok 2012.
Dálnice D8 má kolem 220 stavebních objektů a stavební povolení bylo vydáno jen asi 110. Děti Země se zatím zúčastnily kolem 30 stavebních řízení z celkových 50, proti devíti stavebním povolením podaly žaloby. První rozsudky, proti mostu Oparno a mostu Dobkovičky, lze očekávat letos na podzim.
Dozorčí rada Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) ve čtvrtek 25. února 2010 na svém jednání schválila odebrání 1,75 mld. Kč pro výstavbu dálnice D8 přes České středohoří, které byly určeny na letošní rok, a přesunula je na jiné silniční stavby. Důvodem je nepřipravenost stavby k realizaci. Dálnice tak plní harmonogram Dětí Země a ne Ředitelství silnic a dálnic ČR, takže letos určitě hotová nebude.
„Je smutné, že státní investor není schopen zajistit kvalitní přípravu a výstavbu takové prioritní stavby, přestože disponuje miliardami korun, zástupy různých subdodavatelských firem a navíc od úředníků ještě v krátkém čase získává nezákonně potřebná rozhodnutí,“ souhlasí se snížením dotací Miroslav Patrik z Dětí Země.
Dozorčí rada na svém jednání dala 646 miliónů Kč 22 novým stavbám a 1,4 miliardy Kč přidala stávajícím 55 stavbám. Naopak odebrala 2,2 miliardy Kč celkem 14 stavbám, nejvíce dálnici D8. U ní přidáno dostal jen most Oparno, 27 miliónů Kč, naopak nejvíce bylo odebráno samotné trase dálnice, 1,2 miliardy Kč. Dálnice D8 tak letos přišla o 44 procent dotací ze schváleného rozpočtu SFDI v prosinci 2009.
„Investor by měl konečně odtajnit, kdo a jak určuje opakovaně nereálné termíny dostavby D8, neboť padnul rok 2000, 2006, 2008 a teď i rok 2010,“ připomíná Patrik, který dostavbu dálnice odhaduje na rok 2012.
Dálnice D8 má kolem 220 stavebních objektů a stavební povolení bylo vydáno jen asi 110. Děti Země se zatím zúčastnily kolem 30 stavebních řízení z celkových 50, proti devíti stavebním povolením podaly žaloby. První rozsudky, proti mostu Oparno a mostu Dobkovičky, lze očekávat letos na podzim.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk