Jan Bouchal "> Den Země - úklid cyklostezky podél Botiče - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/den-zeme-uklid-cyklostezky-podel-botice
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Oživení: Den Země - úklid cyklostezky podél Botiče

22. dubna 2005 | Oživení
Autor: Jan Bouchal, tel: 776 295 954
Na Den Země v pátek 22.4. 2005 uklidili členové sdružení Oživení okolí části cyklostezky podél Botiče v Praze 10 - Záběhlicích. Oživení se tímto jarním úklidem již třetí rok snaží přispět ke zkvalitnění významné cyklistické trasy. Úklid proběhl ve spolupráci s MČ Praha 10. Úřad městské části zajistil přistavení velkokapacitního kontejneru, který členové sdružení zaplnili různorodým odpadem z okolí Botiče.

Úklid u Botiče členové sdružení opakují každoročně na jaře a výsledky se dostavují. „Každý rok je na té části, kterou uklízíme vidět, že jí používá stále více lidí. Také odpadu je každý rok méně,“ hodnotí situaci Jan Bouchal z Oživení.

Příroda kolem Botiče je klasickým příkladem městské zeleně a stezka podél Botiče je přirozenou komunikací pro cyklisty nebo turisty. Problémem vnitroměstské přírody obecně jsou především černé skládky a nedostatečná nebo nevhodná péče. A to jak vlastníků pozemků, tak okolobydlících občanů. Především úřady městských částí a hlavního města by měly věnovat zvýšenou pozornost těmto ostrovům zeleně. Nepořádek a celkově neutěšený vzhled podobných míst totiž často spíše občany odrazuje od procházky mezi stromy.
V této souvislosti Oživení vítá ochotu MČ Praha 10 spolupracovat při údržbě okolí stezky.

Smutným faktem bohužel zůstává, že cyklostezka Botič stále nemá dostatečné parametry na to, aby byla opravdu kvalitní cyklistickou tepnou. Přitom Botič je projekt realizovatelný prakticky okamžitě.
Tento fakt pouze ilustruje přístup hl. m. Prahy k rozvoji cyklistické infrastruktury. Město prostě důsledně nepracuje na vytvoření funkční sítě cyklostezek. Nejen že je rozpočet na cyklostezky stále nedostatečný, ale v posledních letech se ukazuje, že město ani to málo není prostě schopné utratit. Projekty končí na neustálém vymlouvání kompetentních úředníků nebo politiků a u hledání nových a nových důvodu proč to či ono nejde. Přitom realizace cyklostezky je několikanásobně jednodušší a levnější než výstavba kapacitních silničních komunikac, kterých v Praze vzniká jako hub po dešti. „Nelze se než domnívat, že cyklostezky asi nejsou tak velký byznys, aby jim to za to stálo,“ shrnuje Bouchal.

Jan Bouchal (776 2 95 95 4)
Oživení
Jan Bouchal, tel: 776 295 954
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist