Tiskové zprávy
Děti Země: Děti Země trvají na zákazu jízd motorových člunů na přehradách
13. dubna 2002 | Děti Země
Zachování celoročního zákazu plavby motorových člunů a skútrů se spalovacími motory a dalších podobných plavidel pro individuální zábavu a sport na Slapské a Orlické přehradě požadují Děti Země společně s Českým a Slovenským dopravním klubem, který již v únoru o tomto svém názoru informoval ministra Jaromíra Schlinga. Tento způsob zábavy totiž vůbec nesouvisí s využíváním vodních toků jako dopravní cesty, navíc obě přehrady plní v současné době hlavně funkci klidově-rekreační a ekologickou.
„Pro dopravu ve vymezené plavební dráze jsme ještě schopni akceptovat výletní lodě s kapacitou nad 20 osob,“ uvedl vedoucí dopravní sekce Dětí Země Miroslav Patrik.
Podle něho je celoroční zákaz používání spalovacích motorů zaveden i na řadě jezer v Horních Rakousích právě z důvodů ochrany rekreantů a přírody, výjimku mají jen státní orgány a zdravotní služba. „U nás by stačilo jen schválit novelu zákona o vnitrozemské plavbě,“ tvrdí Patrik.
Přes dva roky se snaží zákaz používání spalovacích motorů na obou přehradách zachovat i Sdružení pro ochranu přírody a krajiny v oblasti Slapského jezera, které dokonce vypracovalo vlastní pozměňovací text vyhlášky.
„Navrhují používání plavidel se spalovacím motorem pro dopravu osob a pro sportovní a zábavné účely pouze mimo hlavní rekreační sezónu od 1. září do 15. června, což je nutné chápat jako výrazný kompromis ze strany ekologických sdružení,“ vysvětlil Patrik. Tento stav by mohl trvat třeba jen přechodně, dokud by celou věc neupravila novela příslušného zákona.
Ministr dopravy a spojů Jaromír Schling je za snahu o zrušení zákazu používání plavidel se spalovacími motory na obou přehradách navržen za kandidáta na titul Ropák roku 2001, stejně jako za prosazování dálnice D3 přes Posázaví a dvou vodních děl na Labi. Výsledky budou zveřejněny 27. dubna v brněnském divadle Husa na provázku.
„Pro dopravu ve vymezené plavební dráze jsme ještě schopni akceptovat výletní lodě s kapacitou nad 20 osob,“ uvedl vedoucí dopravní sekce Dětí Země Miroslav Patrik.
Podle něho je celoroční zákaz používání spalovacích motorů zaveden i na řadě jezer v Horních Rakousích právě z důvodů ochrany rekreantů a přírody, výjimku mají jen státní orgány a zdravotní služba. „U nás by stačilo jen schválit novelu zákona o vnitrozemské plavbě,“ tvrdí Patrik.
Přes dva roky se snaží zákaz používání spalovacích motorů na obou přehradách zachovat i Sdružení pro ochranu přírody a krajiny v oblasti Slapského jezera, které dokonce vypracovalo vlastní pozměňovací text vyhlášky.
„Navrhují používání plavidel se spalovacím motorem pro dopravu osob a pro sportovní a zábavné účely pouze mimo hlavní rekreační sezónu od 1. září do 15. června, což je nutné chápat jako výrazný kompromis ze strany ekologických sdružení,“ vysvětlil Patrik. Tento stav by mohl trvat třeba jen přechodně, dokud by celou věc neupravila novela příslušného zákona.
Ministr dopravy a spojů Jaromír Schling je za snahu o zrušení zákazu používání plavidel se spalovacími motory na obou přehradách navržen za kandidáta na titul Ropák roku 2001, stejně jako za prosazování dálnice D3 přes Posázaví a dvou vodních děl na Labi. Výsledky budou zveřejněny 27. dubna v brněnském divadle Husa na provázku.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk