https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/dopravni-superstrategie-je-pro-prahu-neprijatelna
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Magistrát hl. m. Prahy: Dopravní superstrategie je pro Prahu nepřijatelná

24. března 2011 | Magistrát hl. m. Prahy
Zastupitelstvo Hl. města Prahy dnes na svém mimořádném zasedání odmítlo tzv. dopravní superstrategii, připravenou ministrem dopravy Vítem Bártou. Strategie v podobě, v jaké je předkládána, způsobí zásadní zpoždění dokončení Pražského okruhu a ohrozí rozvoj jak železniční, tak městské hromadné dopravy. „Superstrategii jsme připomínkovali již v lednu, bohužel jsme se nedočkali žádné odezvy. Praha je klíčovým dopravním uzlem a to musí být v takto zásadní strategii zohledněno. Současná podoba by Pražanům přinesla jen problémy, proto ji odmítáme,“ uvedl první náměstek Primátora a radní pro dopravu Karel Březina.

Z hlediska Prahy je dopravní superstrategie mimořádně nevýhodná a špatně připravená. Pro odmítnutí existuje hned několik závažných důvodů. Plán Ministerstva dopravy výrazně zpozdí dokončení staveb Pražského okruhu. Například s financováním úseku mezi D1 a Běchovicemi se počítá až od roku 2016, ačkoli bude stavba připravena k zahájení už v příštím roce. Praha zároveň protestuje proti plánu Ministerstva dopravy financovat stavbu formou PPP, která je v České republice nevyzkoušená. Dokonce i samotná superstrategie obsahuje pasáž, která připouští, že bez široké politické podpory a úpravy norem může u tohoto typu projektů dojít ke zpoždění.

„Experimentovat u takto důležitých staveb je nezodpovědné. Pro tuto formu financování není v České republice připravena legislativa. Naprosto odmítám, aby byli Pražané pokusnými králíky,“ říká Březina.

Další problematické body, se kterými Praha nesouhlasí, se týkají modernizace železničního spojení Prahy s Kladnem, jehož součástí je vybudování spojení na letiště. Financování této investice ministerstvo posunulo až za rok 2025. Strategie rovněž nepočítá s finanční podporou výstavby metra, přitom v Evropě je běžné, že stát metropolím pomáhá i 25 % nákladů.

„Už první verzi superstrategie jsme připomínkovali a uvedli jasné argumenty. Bohužel jsme nebyli vyslyšeni, a musíme tak strategii odmítnout znovu. Hájíme zájmy Prahy a Pražanů. Předložená strategie jde zcela proti nim,“ uzavírá náměstek Karel Březina.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist