Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: K dálnici u Hradce se již staví klíčový přivaděč
17. října 2006 | Královéhradecký kraj
Důležitý silniční přivaděč, díky kterému budou moci řidiči osobních automobilů využívat nejvýchodnější úsek dálnice D11, se již staví. Během minulého týdne získala tato stavba platné stavební povolení. Nový zhruba čtyřicetikilometrový úsek plnohodnotné dálnice začne řidičům na trase mezi Královéhradeckým a Pardubickým krajem a Prahou sloužit zhruba za dva měsíce.
„Pokud by se nepodařilo vybudovat přivaděč na konci dálnice před Hradcem Králové, osobní doprava by stejně jako nákladní musela sjíždět z dokončené dálnice u Chýště, přestože by vedla dál zhruba pět kilometrů před krajské město. Od Nového Města by nákladní i osobní automobily musely dál jezdit po staré silnici I/11,“ řekl náměstek královéhradeckého hejtmana Petr Kuřík.
Stavbu důležitého přivaděče by se mělo podařit dokončit do prosincového otevření nového úseku dálnice. Podle Ředitelství silnic a dálnic, které dálnici i přivaděč staví, může stavbu zdržet jen nepříznivé počasí či jiné nepředvídatelné okolnosti. Bez přivaděče by lidé nemohli několik měsíců dokončený zhruba patnáctikilometrový úsek dálnice využívat.
„Je důležité, aby lidem sloužila co nejdelší část této dálnice a to co nejdříve. Věřím, že každý kilometr dálnice zvýší bezpečnost na velice rizikovém spojení našeho kraje s Prahou. Od dálničního spojení si také slibujeme příliv investorů i rychlé spojení s dalšími částmi České republiky,“ řekl královéhradecký hejtman Pavel Bradík.
Kvůli zatím nevypořádaným majetkovým vztahům není zatím možné dálnici asi pět kilometrů před krajským městem dokončit. „Nadále budeme usilovat o dotažení kompletní dálnice do Hradce Králové, kde ale tato dopravní tepna nesmí skončit. Chceme, aby výstavba dálnice pokračovala do Jaroměře a dál na polské hranice,“ uvedl Kuřík.
Od prosince loňského roku slouží v polovičním profilu úsek dálnice D11 mezi Chýští a Dobšicemi. Tato část ulevila především obyvatelům Chlumce nad Cidlinou od kamionové dopravy, která poloviční dálnici využívá jako obchvat.
„Pokud by se nepodařilo vybudovat přivaděč na konci dálnice před Hradcem Králové, osobní doprava by stejně jako nákladní musela sjíždět z dokončené dálnice u Chýště, přestože by vedla dál zhruba pět kilometrů před krajské město. Od Nového Města by nákladní i osobní automobily musely dál jezdit po staré silnici I/11,“ řekl náměstek královéhradeckého hejtmana Petr Kuřík.
Stavbu důležitého přivaděče by se mělo podařit dokončit do prosincového otevření nového úseku dálnice. Podle Ředitelství silnic a dálnic, které dálnici i přivaděč staví, může stavbu zdržet jen nepříznivé počasí či jiné nepředvídatelné okolnosti. Bez přivaděče by lidé nemohli několik měsíců dokončený zhruba patnáctikilometrový úsek dálnice využívat.
„Je důležité, aby lidem sloužila co nejdelší část této dálnice a to co nejdříve. Věřím, že každý kilometr dálnice zvýší bezpečnost na velice rizikovém spojení našeho kraje s Prahou. Od dálničního spojení si také slibujeme příliv investorů i rychlé spojení s dalšími částmi České republiky,“ řekl královéhradecký hejtman Pavel Bradík.
Kvůli zatím nevypořádaným majetkovým vztahům není zatím možné dálnici asi pět kilometrů před krajským městem dokončit. „Nadále budeme usilovat o dotažení kompletní dálnice do Hradce Králové, kde ale tato dopravní tepna nesmí skončit. Chceme, aby výstavba dálnice pokračovala do Jaroměře a dál na polské hranice,“ uvedl Kuřík.
Od prosince loňského roku slouží v polovičním profilu úsek dálnice D11 mezi Chýští a Dobšicemi. Tato část ulevila především obyvatelům Chlumce nad Cidlinou od kamionové dopravy, která poloviční dálnici využívá jako obchvat.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk