Tiskové zprávy
Jihočeský kraj: Koordinátor má zajistit optimalizaci dopravy v kraji
27. října 2009 | Jihočeský kraj
Jihočeský kraj chce zřídit tzv. organizátora (koordinátora) dopravní obslužnosti Jihočeského kraje. Záměr jeho vzniku k 1.1.2010 dnes vzali na vědomí krajští zastupitelé. Nová organizace má pomoci zlepšit návaznost spojů, omezit nevyužívané, a tak zabezpečit efektivní vynakládání peněz na dopravní obslužnost v regionu, na kterou dává kraj ročně 750 milionů korun.
„Ke zřízení koordinátora jsme se rozhodli z toho důvodu, že chceme dosáhnout optimalizace a ucelené koncepce dopravní obslužnosti na území kraje. Řada spojů, které platíme a objednáváme, nesplňuje to, co by splňovat měly. Tedy přepravu cestujících tak, aby optimálně, za optimálních nákladů a s co nejvyšším komfortem přepravily co nejvíce lidí. Není možné, aby kraj jako objednatel platil vlakové spoje při nákladu 107 korun na kilometr, přičemž jejich tržbovost není ani osm korun. Stejně tak není řada autobusových spojů vytížena tak, jak by měly být," říká Martin Kuba, první náměstek jihočeského hejtmana.
Kuba zdůrazňuje, že vlak, který jede prázdný, není službou pro občany. Tou musí být spoj, který je připraven v momentě, kdy lidé potřebují odněkud někam odvézt.
„Pokud je jich sedm, je mnohem efektivnější, aby pro ně přijel místo velkého autobusu mikrobus. Doprava musí být přizpůsobena životu v mikroregionech. Naší vizitkou nemůže být počet objednaných vlakových nebo autobusových kilometrů, ale maximálně efektivní obsloužení území kraje, a to od nejmenších obcí po ty větší," zdůrazňuje Martin Kuba.
Nová organizace, JIKORD s.r.o., má být ve výhradním vlastnictví Jihočeského kraje. S formou společnosti s ručením omezeným a jejím využitím pro organizaci dopravních systémů mají dobré zkušenosti již v jiných krajích, například v Jihomoravském, v Ostravě, v Hradci Králové. Počet zaměstnanců krajského úřadu by se nezvýšil, protože chod organizace by zajišťovali lidé, kteří už nyní na úřadu pracují.
„Ke zřízení koordinátora jsme se rozhodli z toho důvodu, že chceme dosáhnout optimalizace a ucelené koncepce dopravní obslužnosti na území kraje. Řada spojů, které platíme a objednáváme, nesplňuje to, co by splňovat měly. Tedy přepravu cestujících tak, aby optimálně, za optimálních nákladů a s co nejvyšším komfortem přepravily co nejvíce lidí. Není možné, aby kraj jako objednatel platil vlakové spoje při nákladu 107 korun na kilometr, přičemž jejich tržbovost není ani osm korun. Stejně tak není řada autobusových spojů vytížena tak, jak by měly být," říká Martin Kuba, první náměstek jihočeského hejtmana.
Kuba zdůrazňuje, že vlak, který jede prázdný, není službou pro občany. Tou musí být spoj, který je připraven v momentě, kdy lidé potřebují odněkud někam odvézt.
„Pokud je jich sedm, je mnohem efektivnější, aby pro ně přijel místo velkého autobusu mikrobus. Doprava musí být přizpůsobena životu v mikroregionech. Naší vizitkou nemůže být počet objednaných vlakových nebo autobusových kilometrů, ale maximálně efektivní obsloužení území kraje, a to od nejmenších obcí po ty větší," zdůrazňuje Martin Kuba.
Nová organizace, JIKORD s.r.o., má být ve výhradním vlastnictví Jihočeského kraje. S formou společnosti s ručením omezeným a jejím využitím pro organizaci dopravních systémů mají dobré zkušenosti již v jiných krajích, například v Jihomoravském, v Ostravě, v Hradci Králové. Počet zaměstnanců krajského úřadu by se nezvýšil, protože chod organizace by zajišťovali lidé, kteří už nyní na úřadu pracují.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk