https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/legerova-ulice-dejte-prednost-zdravemu-rozumu?ids%5Bxa42b94aaa597d4f0bd48e7fb8b8bf4e6%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Strana zelených: Legerova ulice – dejte přednost zdravému rozumu

10. února 2010 | Strana zelených
Strana zelených požaduje zachování současného dopravního opatření v Legerově ulici, které spočívá v jejím zúžení ze čtyř pruhů na tři. Dosavadní studie naznačují, že opatření pomohlo snížit znečištění ovzduší v nejhůře potiženém místě Prahy.

Strana zelených považuje snížení počtu pruhů v Legerově ulici za dílčí opatření, jehož účinnost nemohla být dosud řádně vyhodnocena. Považuje však za povinnost města řešit zdraví ohrožující situaci v Legerově ulici hned a nečekat několik (desítek) let na dokončení automobilových okruhů nebo na další opatření, které ODS slibuje, ale nerealizuje.

“Praha potřebuje zklidnit centrum a urychleně dostavět vnější okruh. Je zásadní chybou, že neprofesionálním přístupem vedení města a magistrátu se výstavba okruhu neúnosně prodlužuje,” řekla Zuzana Drhová.

“Přístup k Legerově ulici ukazuje, nakolik si vážíme hodnot jako je zdraví, solidarita a úcta k zákonu. Legerova je dnes nejšpinavější a nejhlučnější ulicí v Praze. Není normální, aby rychlost dopravy byla důležitější než zdraví obyvatel Legerovy ulice. Rada hlavního města už úplně přestala mluvit o zavedení mýtného, výstavba tolik potřebných záchytných parkovišť na okrajích města se úplně zastavila,” komentovala návrh TSK na rozšíření provozu v Legerově ulici Petra Kolínská.

“Severojižní magistrála je největším komunistickým urbanistickým omylem hlavního města a je třeba ji co nejrychleji přeměnit v bulvár se zelení, veřejnou dopravou a zahrádkami u restaurací a hotelů,” uvedl Petr Štěpánek, zastupitel hlavního města a městské části Praha 4.

“Dokud je magistrála nenahraditelnou dopravní tepnou, můžeme její kapacitu zvýšit například tím, že vyhradíme jeden pruh pro veřejnou dopravu – expresní městské autobusy a taxíky,” navrhuje Petra Kolínská.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

??? - 11. 2. 2010 - Henry

co je to za kravinu: "dosavadní studie naznqačují, že snížení počtu pruhů pomohlo snížit znečištění" a "SZ považuje snížení počtu pruhů za opatření, jehož účinnost nemohla být dosud řádně vyhodnocena"!

Mám-li tedy dát přednost zdravému rozumu, pak jistě očekávám, že snížením počtu pruhů prodloužím pobyt vozů ve sledované zóně a ještě je přinutím provozovat ve vyšších otáčkách, takže v důsledku zvýším exhalace a hluk. Opravdu zelené rozhodnutí!

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist