Tiskové zprávy
Arnika Děčín: Město by potřebovalo páteřní cyklotrasy
Dvě desítky občanů spolu se zástupci Města Děčín a Dopravního inspektorátu diskutovali včera o tom, jak podpořit rozvoj cyklistické dopravy v Děčíně. Besedu s názvem „Zapojte se i vy do řešení cyklistiky ve městě“ uspořádala organizace ARNIKA Děčín ve spolupráci s městem Děčín za podpory Nadace Partnerství, Nadace Via, Nadace OSF Praha a Centra pro demokracii a svobodné podnikání (CDFE) v Hotelu Česká koruna.
Zazněla zde spousta zajímavých řešení a návrhů na cyklistické trasy přes město i mimo něj.
Účastníci besedy se shodli na nutné potřebě páteřních cyklistických tras, které by spojovaly okrajové části města (Bynov, Boletice, Březiny apod.) s centrem.
Jeden z účastníků diskuse, poukázal na možnost využití stávajících cest vedoucích z Bynova podél Jílovského potoka. Na tento návrh reagovali přítomní zástupci města v tom smyslu, že některé pozemky kolem potoka již nejsou ve vlastnictví města a to by je muselo vykoupit od jejich majitelů. Cesty podél potoka je třeba poté zrekultivovat takovým způsobem, aby mohly sloužit k účelům cyklistické trasy.
Další návrh řešící propojení okrajových částí města se týkal připravované rekonstrukce Nového mostu. Zde, přítomní navrhovali rozšíření chodníků na takovou šířku, která by odpovídala potřebám chodců i cyklistů.
Problém, na který se během diskuse také narazilo, bylo vedení cyklistické trasy přes Labe směrem z nábřeží přes Tyršův most. Bylo navrhnuto několik variant, jako například využití železničního mostu, závěsná lávka přes Labe nebo využití Tyršova mostu.
Beseda je součástí dlouhodobého projektu organizace ARNIKA, jehož cílem je podpora cyklistiky jako šetrného, zdravého a ekologického způsobu dopravy na Děčínsku.
Zazněla zde spousta zajímavých řešení a návrhů na cyklistické trasy přes město i mimo něj.
Účastníci besedy se shodli na nutné potřebě páteřních cyklistických tras, které by spojovaly okrajové části města (Bynov, Boletice, Březiny apod.) s centrem.
Jeden z účastníků diskuse, poukázal na možnost využití stávajících cest vedoucích z Bynova podél Jílovského potoka. Na tento návrh reagovali přítomní zástupci města v tom smyslu, že některé pozemky kolem potoka již nejsou ve vlastnictví města a to by je muselo vykoupit od jejich majitelů. Cesty podél potoka je třeba poté zrekultivovat takovým způsobem, aby mohly sloužit k účelům cyklistické trasy.
Další návrh řešící propojení okrajových částí města se týkal připravované rekonstrukce Nového mostu. Zde, přítomní navrhovali rozšíření chodníků na takovou šířku, která by odpovídala potřebám chodců i cyklistů.
Problém, na který se během diskuse také narazilo, bylo vedení cyklistické trasy přes Labe směrem z nábřeží přes Tyršův most. Bylo navrhnuto několik variant, jako například využití železničního mostu, závěsná lávka přes Labe nebo využití Tyršova mostu.
Beseda je součástí dlouhodobého projektu organizace ARNIKA, jehož cílem je podpora cyklistiky jako šetrného, zdravého a ekologického způsobu dopravy na Děčínsku.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk