Tiskové zprávy
Pardubický kraj: Modernizace vlaků - budoucnost regionální dopravy
27. října 2009 | Pardubický kraj
Významní výrobci kolejových vozidel z České republiky a zahraničí předvedli v pondělí na zkušebním okruhu ve Velimi vlakové soupravy pro regionální dopravu. Na třináctikilometrové zkušební trati se představily nové vlaky z dílny vítkovické Škody Vagonka, německého Siemensu, polské společnosti PESA a švýcarského Stadlera. Akci uspořádal Výzkumný ústav železniční pro Asociaci krajů ČR.
„Moderní design vozů splňuje bezpečnostní kritéria a nabízí vysoký komfort pro cestující,“ uvedl první místopředseda Asociace krajů ČR a hejtman Pardubického kraje Radko Martínek po projížďkách na zkušebním okruhu.
Kolejová vozidla pro regionální dopravu pořídí kraje z evropských fondů. Region soudržnosti Severovýchod, zahrnující kraje Pardubický, Královéhradecký a Liberecký, vyhlásí tendr na nákup drážních vozů začátkem příštího roku. Cena jedné soupravy se pohybuje od 55 milionů do 150 milionů korun. Do nákupu moderních souprav investuje 628 milionů korun (24 mil. Eur). Na nákup vlaků pro železniční dopravu bude z regionálních operačních programů v ČR vyčleněno celkem 245 milionů euro (6,2 miliardy korun), což je zhruba 40 procent celkových nákladů. Zbývajících 60 procent uhradí vybraní dopravci.
O dodavateli vlakových souprav pro regionální tratě rozhodne dopravce, který uspěje s projektem na modernizaci vozového parku. První vlakové soupravy by měly objevit na regionálních železničních tratích v roce 2012.
„Moderní design vozů splňuje bezpečnostní kritéria a nabízí vysoký komfort pro cestující,“ uvedl první místopředseda Asociace krajů ČR a hejtman Pardubického kraje Radko Martínek po projížďkách na zkušebním okruhu.
Kolejová vozidla pro regionální dopravu pořídí kraje z evropských fondů. Region soudržnosti Severovýchod, zahrnující kraje Pardubický, Královéhradecký a Liberecký, vyhlásí tendr na nákup drážních vozů začátkem příštího roku. Cena jedné soupravy se pohybuje od 55 milionů do 150 milionů korun. Do nákupu moderních souprav investuje 628 milionů korun (24 mil. Eur). Na nákup vlaků pro železniční dopravu bude z regionálních operačních programů v ČR vyčleněno celkem 245 milionů euro (6,2 miliardy korun), což je zhruba 40 procent celkových nákladů. Zbývajících 60 procent uhradí vybraní dopravci.
O dodavateli vlakových souprav pro regionální tratě rozhodne dopravce, který uspěje s projektem na modernizaci vozového parku. První vlakové soupravy by měly objevit na regionálních železničních tratích v roce 2012.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk