Tiskové zprávy
MD ČR: Na stavbu dálnic chce ministerstvo dopravy více peněz
Ministr dopravy Milan Šimonovský požádá vládu o navýšení rozpočtu na stavby dálnic a údržbu komunikací. Rozhodl se k tomu na základě přetrvávajících problémů na některých stávajících komunikacích v České republice. Ředitelství silnic a dálnic podle ministra Milana Šimonovského pracuje už několik let s nedostatečným objemem prostředků na plánované stavby a základní údržby. Přitom je tento úřad pod stálým tlakem veřejnosti, která nekompromisně požaduje nápravu a řešení problémů na českých silnicích.
Na jednání vlády (13. 7. 2005) proto ministr Šimonovský seznámí kabinet se stavem opatření, která se na dálnici D1 již realizují. Zároveň bude iniciovat diskusi o větší spolupráci zainteresovaných resortů – především jde o posílení dozoru policistů na dopravních tepnách a objem finančních prostředků plynoucích do Státního fondu dopravní infrastruktury. Ministr Šimonovský požádá vládu o uvolnění mimořádné částky 11,5 mld. Kč z příjmů z privatizace, a to na podstatné urychlení rozvoje dálničního systému. Přesunem prostředků se uspíší především dostavba dálnic D3, D8, D11. Nezbytné je posílit finanční prostředky na opravy a modernizaci dálnice D1 mezi Prahou a Brnem.
Ministerstvo dopravy uvedlo na nejfrekventovanější dálnici D1 do praxe již řadu opatření, která zlepšují bezpečnost a plynulost provozu. Mezi Prahou a Brnem jsou povoleny vždy jen tři uzavírky. Tam, kde je to možné, jsou zachovány čtyři jízdní pruhy. Jedním z kritérií pro přidělení stavební zakázky je také co nejkratší doba výstavby či opravy. Na 40 procentech dálnice D1 již platí zákaz jízdy kamionů v levém pruhu.
Novinkou, kterou ministerstvo dopravy připravuje, je záměr vybudovat celkem 18 nových průjezdů přes střední dělicí pás. V případě uzavírek a především dopravních nehod a následných kolon se doprava flexibilně převede do jednoho protisměrného pruhu.
Česká republika patří k zemím s největším počtem stavěných dálničních úseků v regionu střední a východní Evropy. V současné době je u nás rozestavěno 160 km dálnic. Např. úsek dálnice D11 je nejrychleji stavěným projektem v Evropě. „I přesto je ovšem třeba si uvědomit, že současný stav dálnic neodpovídá potřebám, které tato země má. Na dálnicích vzrůstá intenzita kamionové dopravy i dopravy osobní,“ uvedl ministr Šimonovský.
Na jednání vlády (13. 7. 2005) proto ministr Šimonovský seznámí kabinet se stavem opatření, která se na dálnici D1 již realizují. Zároveň bude iniciovat diskusi o větší spolupráci zainteresovaných resortů – především jde o posílení dozoru policistů na dopravních tepnách a objem finančních prostředků plynoucích do Státního fondu dopravní infrastruktury. Ministr Šimonovský požádá vládu o uvolnění mimořádné částky 11,5 mld. Kč z příjmů z privatizace, a to na podstatné urychlení rozvoje dálničního systému. Přesunem prostředků se uspíší především dostavba dálnic D3, D8, D11. Nezbytné je posílit finanční prostředky na opravy a modernizaci dálnice D1 mezi Prahou a Brnem.
Ministerstvo dopravy uvedlo na nejfrekventovanější dálnici D1 do praxe již řadu opatření, která zlepšují bezpečnost a plynulost provozu. Mezi Prahou a Brnem jsou povoleny vždy jen tři uzavírky. Tam, kde je to možné, jsou zachovány čtyři jízdní pruhy. Jedním z kritérií pro přidělení stavební zakázky je také co nejkratší doba výstavby či opravy. Na 40 procentech dálnice D1 již platí zákaz jízdy kamionů v levém pruhu.
Novinkou, kterou ministerstvo dopravy připravuje, je záměr vybudovat celkem 18 nových průjezdů přes střední dělicí pás. V případě uzavírek a především dopravních nehod a následných kolon se doprava flexibilně převede do jednoho protisměrného pruhu.
Česká republika patří k zemím s největším počtem stavěných dálničních úseků v regionu střední a východní Evropy. V současné době je u nás rozestavěno 160 km dálnic. Např. úsek dálnice D11 je nejrychleji stavěným projektem v Evropě. „I přesto je ovšem třeba si uvědomit, že současný stav dálnic neodpovídá potřebám, které tato země má. Na dálnicích vzrůstá intenzita kamionové dopravy i dopravy osobní,“ uvedl ministr Šimonovský.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk