Marcela Švejnohová "> Na stavbu dálnic chce ministerstvo dopravy více peněz - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/na-stavbu-dalnic-chce-ministerstvo-dopravy-vice-penez
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MD ČR: Na stavbu dálnic chce ministerstvo dopravy více peněz

12. července 2005 | MD ČR
Autor: Marcela Švejnohová
Ministr dopravy Milan Šimonovský požádá vládu o navýšení rozpočtu na stavby dálnic a údržbu komunikací. Rozhodl se k tomu na základě přetrvávajících problémů na některých stávajících komunikacích v České republice. Ředitelství silnic a dálnic podle ministra Milana Šimonovského pracuje už několik let s nedostatečným objemem prostředků na plánované stavby a základní údržby. Přitom je tento úřad pod stálým tlakem veřejnosti, která nekompromisně požaduje nápravu a řešení problémů na českých silnicích.

Na jednání vlády (13. 7. 2005) proto ministr Šimonovský seznámí kabinet se stavem opatření, která se na dálnici D1 již realizují. Zároveň bude iniciovat diskusi o větší spolupráci zainteresovaných resortů – především jde o posílení dozoru policistů na dopravních tepnách a objem finančních prostředků plynoucích do Státního fondu dopravní infrastruktury. Ministr Šimonovský požádá vládu o uvolnění mimořádné částky 11,5 mld. Kč z příjmů z privatizace, a to na podstatné urychlení rozvoje dálničního systému. Přesunem prostředků se uspíší především dostavba dálnic D3, D8, D11. Nezbytné je posílit finanční prostředky na opravy a modernizaci dálnice D1 mezi Prahou a Brnem.

Ministerstvo dopravy uvedlo na nejfrekventovanější dálnici D1 do praxe již řadu opatření, která zlepšují bezpečnost a plynulost provozu. Mezi Prahou a Brnem jsou povoleny vždy jen tři uzavírky. Tam, kde je to možné, jsou zachovány čtyři jízdní pruhy. Jedním z kritérií pro přidělení stavební zakázky je také co nejkratší doba výstavby či opravy. Na 40 procentech dálnice D1 již platí zákaz jízdy kamionů v levém pruhu.

Novinkou, kterou ministerstvo dopravy připravuje, je záměr vybudovat celkem 18 nových průjezdů přes střední dělicí pás. V případě uzavírek a především dopravních nehod a následných kolon se doprava flexibilně převede do jednoho protisměrného pruhu.

Česká republika patří k zemím s největším počtem stavěných dálničních úseků v regionu střední a východní Evropy. V současné době je u nás rozestavěno 160 km dálnic. Např. úsek dálnice D11 je nejrychleji stavěným projektem v Evropě. „I přesto je ovšem třeba si uvědomit, že současný stav dálnic neodpovídá potřebám, které tato země má. Na dálnicích vzrůstá intenzita kamionové dopravy i dopravy osobní,“ uvedl ministr Šimonovský.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist