https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/na-trat-vyrazily-prvni-devitivozove-comfortjety
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Na trať vyrazily první devítivozové ComfortJety

15. dubna 2025 | České dráhy
České dráhy a výrobní konsorcium Siemens – Škoda dosáhly dalšího milníku ve výrobě a uvádění jednotek ComfortJet do provozu. Do zkušebního provozu s cestujícími byly nasazeny první dvě kompletní devítivozové jednotky ComfortJet.

„Včera večer se mohli svézt první cestující kompletní soupravou ComfortJet o devíti vozech včetně nového restauračního vagónu a řídicího vozu 1. třídy. Pro nás i výrobce je to důležitý milník v uvádění dvaceti ComfortJetů do pravidelného provozu. Po fázi zkušebního provozu na našich tratích totiž nové vlaky v kompletní sestavě ještě během letošního roku zamíří také do Německa, na Slovensko, do Rakouska a Maďarska,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

V současné chvíli jsou k dispozici dvě devítivozové jednotky ComfortJet, které budou nasazeny na spoje IC 517 Ostravan Praha hl.n. (19:31) – Bohumín (22:50) a IC 510 Ostravan Bohumín (9:01) – Praha hl.n. (12:19). Po dokončení rekonfigurace dalších jednotek na devítivozové bude zkušební provoz s cestujícími rozšířen také na spoje IC 512 / 515 Ostravan, které jedou po dobu výluky na trati 178 v úseku Bohumín (07:01) – Planá u Mariánských Lázní (12:50/15:08) – Bohumín (20:50).

Jednotky jsou zatím provozovány v taženém režimu bez ovládání z řídicího vozu, ale cestující už budou mít na palubě k dispozici všechny služby včetně servisu restauračního vozu. Ten bude mít v této fázi zkušebního provozu obdobnou nabídku jídel a nápojů jako nabízí servisní společnost JLV na palubě vlaků railjet.


„Devítivozovky“ během roku vyrazí také do zahraničí

Po převzetí dalších devítivozových jednotek CommfortJet bude jejich provoz postupně rozšířen během roku 2025 také na spoje z Prahy do Berlína, Budapešti a Grazu.

České dráhy objednaly u konsorcia Siemens – Škoda dvacet netrakčních jednotek označených obchodním názvem ComfortJet. Finální souprava má devět vozů a nabízí 555 míst k sezení, z toho 99 je v 1. třídě. Dalších 18 míst se nachází v restauračním oddíle. Délka vlaku je zhruba 237 metrů a je určen pro maximální rychlost 230 km/h. V provozu budou s lokomotivami Siemens Vectron.

Cestující na palubě nejmodernějšího vlaku na našich tratích najdou všechny moderní služby spojené s cestováním na železnici, jako jsou např. klimatizované interiéry, restaurační vůz, místa pro osoby na vozíku a rodiny s dětmi, místa pro kočárky, jízdní kola a velká zavazadla, palubní Wi-Fi síť, speciální okna umožňující snadný průchod signálu mobilních telefonů, elektrické zásuvky 230 V 50 Hz a USB porty pro dobíjení cestovní elektroniky a mnoho dalších výhod a služeb. Vlaky budou nasazeny na spoje z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa a přes Pardubice a Brno do Rakouska, na Slovensko a do Maďarska.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist