Jarmila Krebsová "> Návrh poslankyně Jakubkové na omezení kamionů mýtným namísto zákazu jízd jde proti kvalitě životního prostředí - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/navrh-poslankyne-jakubkove-na-omezeni-kamionu-mytnym-namisto-zakazu-jizd-jde-proti-kvalite-zivotniho-prostredi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

MŽP ČR: Návrh poslankyně Jakubkové na omezení kamionů mýtným namísto zákazu jízd jde proti kvalitě životního prostředí

31. října 2008 | MŽP ČR
Autor: Jarmila Krebsová, tel: 267 122 417
Ministerstvo životního prostředí je překvapeno návrhem poslankyně Věry Jakubkové, která údajně dohodla s dopravci kompromisní variantu omezení kamionů, podle níž by v pátek nákladní vozy platily vyšší sazbu mýtného, zákaz jízd by se jich však netýkal.

Nyní, když je mýtné jen na dálnicích a silnicích transevropské sítě, by radikální zvýšení mýtného v určitou dobu vedlo k přesunu kamionů z dálnic na souběžné silnice II. tříd, které valnou většinou vedou skrze obce. To je v příkrém rozporu se zájmy kvality života a ochrany životního prostředí a nemůže to vést ke zvýšení bezpečnosti provozu ani propustnosti komunikací, spíše naopak. Větší bezpečnost a propustnost komunikací přitom mají být hlavním cílem plánovaného zákazu jízd.

„Starostové a hejtmani paní kolegyni Jakubkové za takové antizelené řešení pěkně poděkují,“ komentuje dohodu vicepremiér Martin Bursík a dodává: „Podle srpnového průzkumu veřejného mínění si zákaz jízd kamionů v pátek odpoledne přeje 84 % obyvatel, ti také nebudou rádi.“

Koaliční dohoda výslovně uvádí, že v pátek odpoledne bude jízda kamionů zakázána. Vládní návrh novely je na programu vlády již toto pondělí. Má platit pro celou silniční síť a je pro dopravce velmi luxusní, neboť jim dává volnost vybrat si, zda řidič kamionu v pátek ukončí směnu už v 15 hodin, anebo zda ještě bude po skončení zákazu v 18 hodin pokračovat 1-4 hodiny v jízdě.

Způsob navrhovaný poslankyní Jakubkovou by fungoval pouze, pokud by bylo mýtné na celé síti silnic včetně II. a III. tříd. Za stávající situace je její návrh nerealistický a nepoužitelný, protože by vedl k objíždění a nezlepšil bezpečnost provozu ve špičce. Výhledově mohou být přirážky k mýtnému ve špičkách perspektivním řešením, ale dokud nebude mýtné na celé silniční síti, jediným smysluplným a jednoduše srozumitelným řešením je zákaz jízd na celé silniční síti.
Jarmila Krebsová, tel: 267 122 417
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist