Tiskové zprávy
České dráhy: Novinky ve vlakovém jízdním řádu pro rok 2017 ve Zlínském kraji
5. prosince 2016 | České dráhy
V neděli 11. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2017. Ve Zlínském kraji je zachován rozsah dopravy jako ve stávajícím jízdním řádu. Navyšuje se počet přímých spojů z Kroměříže do Zlína a dále do Vizovic. Na trati Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk pak dochází ke změně konceptu regionální dopravy.
Regionální vlaky ve Zlínském kraji ujedou v době platnosti jízdního řádu 2017 celkem 3 512 tisíc vlakových kilometrů. České dráhy vypraví v kraji v pracovní dny v průměru 488 regionálních spojů, o víkendech 388, což představuje průměrně 459 vlaků denně.
Nejvýznamnější změny v regionální dopravě ve Zlínském kraji
Navýšení počtu přímých spojů z Kroměříže do Zlína (Vizovic)
Dochází k navýšení přímých spojů z Kroměříže do Zlína a dále do Vizovic a zpět, celkově na této lince bude od nového jízdního řádu jezdit 7 přímých spojů z Kroměříže do Zlína a opačně 4 přímých spojů ze Zlína do Kroměříže. Všechny budou zajištěny modernizovanými jednotkami Regionova nebo moderními jednotkami RegioShark.
Změna konceptu dopravy na trati Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk
Na trati se mění koncept regionální dopravy v důsledku změny konceptu dálkové dopravy. U přímých vlaků Staré Město u Uherského Hradiště – Bylnice dochází nově ke zkrácení vlaků a to jen v úseku Újezdec u Luhačovic – Bylnice a zpět s přestupem ve stanici Újezdec u Luhačovic na vlaky dálkové dopravy. Osobní vlaky z Brna hl. n. se budou nově trasovat až do stanice Uherský Brod. Doplňkové osobní vlaky Uherské Hradiště – Bojkovice budou nově vedeny denně.
Změny v regionální dopravě na jednotlivých tratích Zlínského kraje (na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám)
* Trať 282 Vsetín – Velké Karlovice: Na této trati došlo k zavedení nového vlaku (Os 13280), který bude zajišťovat o víkendech přípoj ve stanici Vsetín na vlak Ex 520 směr Praha. Vlak bude odjíždět z Velkých Karlovic v 5:57 hodin a přijíždět do Vsetína v 6:45 hodin přípoj na Prahu odjíždí v 6:52 hodin.
* Trať 303 Valašské Meziříčí – Kojetín: Na základě požadavků cestujících na této trati došlo k navýšení přímých vlaků z Kroměříže do Zlína (Vizovic) a zpět. Nově budou jezdit přímé vlaky z Kroměříže v 8:13, 10:13, 14:13, 16:13 a 18:13 hodin. V opačném směru budou jezdit nově vlaky s odjezdem ze Zlína v 11:03 a 12:53 hodin.
* Trať 330 Břeclav – Přerov: Na této trati došlo k zavedení nového vlaku s odjezdem z Otrokovic v 5:14 hodin, Hulín (příj. 5:26 hodin) - vlak dále pokračuje do stanice Kojetín s příjezdem v 5:49 hodin.
* Trať 331 Otrokovice – Vizovice: Na této trati došlo k navýšení přímých vlaků z Kroměříže do Zlína (Vizovic) a zpět, viz trať 303. Vlak Os 14207 (původně z Bojkovic) bude nově výchozí ze stanice Otrokovice. Zrušen pak bude vlak s odjezdem z Otrokovic v 11:30 s příjezdem do Vizovic ve12:14 hodin a vlak s odjezdem z Vizovic ve 12:20 a s příjezdem do Zlína střed 12:44 hodin.
* Trať 341 Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk: Nově budou vlaky s odjezdem z Bylnice v 10:04, 14:04, 16:04 hodin ukončeny ve stanici Újezdec u Luhačovic. V opačném směru budou vlaky výchozí ze stanice Újezdec u Luhačovic s odjezdem v 11:09, 13:09, 15:09, 17:09 hodin.Nově budou osobní vlaky z Brna vedeny do Uherského Brodu a zpět do Brna. V Uherském Brodě bude zajištěn přestup na vlaky dálkové dopravy směr Luhačovice. V Újezdci u Luhačovic bude zajištěn přestup na vlaky směr Bylnice.Novinkou je zavedení denního spojení mezi Uherským Hradištěm a Bojkovicemi. Tyto vlaky v letošním roce jezdily pouze v pracovní dny.Vlaky dálkové dopravy mezi stanicemi Újezdec u Luhačovic – Staré Město u Uherského Hradiště budou opatřeny tarifní výjimkou, že cestující budou odbaveni jako ve spěšném vlaku.Vlak s odjezdem ze Starého Města u Uherského Hradiště v 18:05 pojede denně do stanice Bojkovice město s příjezdem v 19:25 hodin.Vlak s odjezdem z Uherského Hradiště ve 4:46 hodin v pracovní dny pojede nově místo do stanice Vizovice do stanice Kojetín (příjezd 5:49 hodin).
Nasazení nových a modernizovaných souprav ve Zlínském kraji
Ve Zlínském kraji tak jak v roce 2016, tak i v roce 2017 bude nasazeno šest moderních motorových vozů RegioShark na tratích z Rožnova pod Radhoštěm přes Valašské Meziříčí až do Kojetína a také na spojích z Kroměříže do Otrokovic a Vizovic a dále z Vizovic přes Uherské Hradiště do Bojkovic. Tyto jednotky jsou zařazeny na 17 % vlakových spojů ve Zlínském kraji. Na vybraných tratích jezdí motorové jednotky Regionova. Ve Zlínském kraji jsou na 70 % všech regionálních spojů nasazena nová či modernizovaná vozidla.
Modernizované vozy v regionální dopravě na jednotlivých tratích
* 280 hranice kraje – Střelná (v úseku Valašské Meziříčí – Vsetín – Horní Lideč): 30 % vlaků Regionovy;
* 281 Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm: 100 % vlaků RegioSharky;
* 282 Vsetín – Velké Karlovice: 100 % vlaků Regionovy;
* 283 Horní Lideč – Bylnice: 100 % vlaků Regionovy;
* 303 Valašské Meziříčí – Kojetín: 70 % vlaků RegioSharky, 25 % vlaků Regionovy
* 330 hranice kraje – hranice kraje: 95 % osobních vlaků Přerov – Břeclav řídící jednotky 961;
* 331 Otrokovice – Vizovice: 55 % vlaků RegioSharky, 45 % Regionovy;
* 340 Uherské Hradiště – hranice kraje: cca 45 % osobních vlaků řídící a motorové vozy 954 a 854; 15 % vlaků Regionovy;
* 341 Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk: cca 60% řídící a motorové vozy 954 a 854, 20% vlaků Regionovy
Regionální vlaky ve Zlínském kraji ujedou v době platnosti jízdního řádu 2017 celkem 3 512 tisíc vlakových kilometrů. České dráhy vypraví v kraji v pracovní dny v průměru 488 regionálních spojů, o víkendech 388, což představuje průměrně 459 vlaků denně.
Nejvýznamnější změny v regionální dopravě ve Zlínském kraji
Navýšení počtu přímých spojů z Kroměříže do Zlína (Vizovic)
Dochází k navýšení přímých spojů z Kroměříže do Zlína a dále do Vizovic a zpět, celkově na této lince bude od nového jízdního řádu jezdit 7 přímých spojů z Kroměříže do Zlína a opačně 4 přímých spojů ze Zlína do Kroměříže. Všechny budou zajištěny modernizovanými jednotkami Regionova nebo moderními jednotkami RegioShark.
Změna konceptu dopravy na trati Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk
Na trati se mění koncept regionální dopravy v důsledku změny konceptu dálkové dopravy. U přímých vlaků Staré Město u Uherského Hradiště – Bylnice dochází nově ke zkrácení vlaků a to jen v úseku Újezdec u Luhačovic – Bylnice a zpět s přestupem ve stanici Újezdec u Luhačovic na vlaky dálkové dopravy. Osobní vlaky z Brna hl. n. se budou nově trasovat až do stanice Uherský Brod. Doplňkové osobní vlaky Uherské Hradiště – Bojkovice budou nově vedeny denně.
Změny v regionální dopravě na jednotlivých tratích Zlínského kraje (na tratích, které nejsou v přehledu zmiňovány, nedochází k podstatnějším změnám)
* Trať 282 Vsetín – Velké Karlovice: Na této trati došlo k zavedení nového vlaku (Os 13280), který bude zajišťovat o víkendech přípoj ve stanici Vsetín na vlak Ex 520 směr Praha. Vlak bude odjíždět z Velkých Karlovic v 5:57 hodin a přijíždět do Vsetína v 6:45 hodin přípoj na Prahu odjíždí v 6:52 hodin.
* Trať 303 Valašské Meziříčí – Kojetín: Na základě požadavků cestujících na této trati došlo k navýšení přímých vlaků z Kroměříže do Zlína (Vizovic) a zpět. Nově budou jezdit přímé vlaky z Kroměříže v 8:13, 10:13, 14:13, 16:13 a 18:13 hodin. V opačném směru budou jezdit nově vlaky s odjezdem ze Zlína v 11:03 a 12:53 hodin.
* Trať 330 Břeclav – Přerov: Na této trati došlo k zavedení nového vlaku s odjezdem z Otrokovic v 5:14 hodin, Hulín (příj. 5:26 hodin) - vlak dále pokračuje do stanice Kojetín s příjezdem v 5:49 hodin.
* Trať 331 Otrokovice – Vizovice: Na této trati došlo k navýšení přímých vlaků z Kroměříže do Zlína (Vizovic) a zpět, viz trať 303. Vlak Os 14207 (původně z Bojkovic) bude nově výchozí ze stanice Otrokovice. Zrušen pak bude vlak s odjezdem z Otrokovic v 11:30 s příjezdem do Vizovic ve12:14 hodin a vlak s odjezdem z Vizovic ve 12:20 a s příjezdem do Zlína střed 12:44 hodin.
* Trať 341 Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk: Nově budou vlaky s odjezdem z Bylnice v 10:04, 14:04, 16:04 hodin ukončeny ve stanici Újezdec u Luhačovic. V opačném směru budou vlaky výchozí ze stanice Újezdec u Luhačovic s odjezdem v 11:09, 13:09, 15:09, 17:09 hodin.Nově budou osobní vlaky z Brna vedeny do Uherského Brodu a zpět do Brna. V Uherském Brodě bude zajištěn přestup na vlaky dálkové dopravy směr Luhačovice. V Újezdci u Luhačovic bude zajištěn přestup na vlaky směr Bylnice.Novinkou je zavedení denního spojení mezi Uherským Hradištěm a Bojkovicemi. Tyto vlaky v letošním roce jezdily pouze v pracovní dny.Vlaky dálkové dopravy mezi stanicemi Újezdec u Luhačovic – Staré Město u Uherského Hradiště budou opatřeny tarifní výjimkou, že cestující budou odbaveni jako ve spěšném vlaku.Vlak s odjezdem ze Starého Města u Uherského Hradiště v 18:05 pojede denně do stanice Bojkovice město s příjezdem v 19:25 hodin.Vlak s odjezdem z Uherského Hradiště ve 4:46 hodin v pracovní dny pojede nově místo do stanice Vizovice do stanice Kojetín (příjezd 5:49 hodin).
Nasazení nových a modernizovaných souprav ve Zlínském kraji
Ve Zlínském kraji tak jak v roce 2016, tak i v roce 2017 bude nasazeno šest moderních motorových vozů RegioShark na tratích z Rožnova pod Radhoštěm přes Valašské Meziříčí až do Kojetína a také na spojích z Kroměříže do Otrokovic a Vizovic a dále z Vizovic přes Uherské Hradiště do Bojkovic. Tyto jednotky jsou zařazeny na 17 % vlakových spojů ve Zlínském kraji. Na vybraných tratích jezdí motorové jednotky Regionova. Ve Zlínském kraji jsou na 70 % všech regionálních spojů nasazena nová či modernizovaná vozidla.
Modernizované vozy v regionální dopravě na jednotlivých tratích
* 280 hranice kraje – Střelná (v úseku Valašské Meziříčí – Vsetín – Horní Lideč): 30 % vlaků Regionovy;
* 281 Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm: 100 % vlaků RegioSharky;
* 282 Vsetín – Velké Karlovice: 100 % vlaků Regionovy;
* 283 Horní Lideč – Bylnice: 100 % vlaků Regionovy;
* 303 Valašské Meziříčí – Kojetín: 70 % vlaků RegioSharky, 25 % vlaků Regionovy
* 330 hranice kraje – hranice kraje: 95 % osobních vlaků Přerov – Břeclav řídící jednotky 961;
* 331 Otrokovice – Vizovice: 55 % vlaků RegioSharky, 45 % Regionovy;
* 340 Uherské Hradiště – hranice kraje: cca 45 % osobních vlaků řídící a motorové vozy 954 a 854; 15 % vlaků Regionovy;
* 341 Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk: cca 60% řídící a motorové vozy 954 a 854, 20% vlaků Regionovy
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk