https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novy-jizdni-rad-2026-v-moravskoslezskem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Nový jízdní řád 2026 v Moravskoslezském kraji

8. prosince 2025 | České dráhy

V neděli 14. prosince 2025 začne na železnici platit nový jízdní řád. V Moravskoslezském kraji bude zachován rozsah regionální dopravy na podobné úrovni jako v současném jízdním řádu. Hlavní novinkou je přidání nových vlaků v pracovní dny v přepravních špičkách mezi Krnovem a Opavou, Českým Těšínem a Návsím nebo mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Frenštátem pod Radhoštěm. V sobotu a neděli pojedou dva páry nových spěšných vlaků „Gorol“, a to ráno z Ostravy-Svinova přes Ostravu střed, Havířov a Český Těšín do Mostů u Jablunkova zast. a odpoledne zpět. Nový jízdní řád bude platit do 12. prosince 2026.

České dráhy budou v jízdním řádu 2025/2026 provozovat regionální dopravu v Moravskoslezském kraji na celkem 549 kilometrech železničních tratí s rozsahem 7,338 mil. vlakokilometrů. Rozsah tak bude v porovnání se současným jízdním řádem přibližně stejný. V regionu pojede denně v průměru 115 spěšných a 683 osobních vlaků.

V regionálních vlacích na území Moravskoslezského kraje bude při cestách v rámci kraje i nadále platit prioritní odbavení v tarifu ODIS. Zůstává také možnost využití Systému jednotného tarifu, tzv. OneTicket. Tarif ČD bude možné nadále využít pouze pro tzv. mezikrajské cesty, tedy pro cesty do ostatních krajů, a to i v případě využití dálkových i regionálních vlaků nebo jejich kombinace. Příkladem můžou být relace Český Těšín – Praha, Frýdek-Místek – Olomouc, Třinec – Čadca apod.

Tarif ODIS se nově rozšiřuje z Krnova až do Jeseníku (trať 318).

V části Moravskoslezského kraje – na vybraných tratích Bruntálska – začne od 14. 12. 2025 platit nová smlouva na zajištění regionální železniční osobní dopravy, uzavřená mezi Moravskoslezským krajem a Českými drahami. Provoz na trati 319 Třemešná ve Slezsku – Osoblaha nově zajistí společnost Osoblažská úzkorozchodná dráha o.p.s.

Postupně se doplňují další vozidla o validátory – např. elektrické jednotky 471 CityElefant – tak, aby co nejvíce vozidel v regionální dopravě v Moravskoslezském kraji bylo vybaveno validátory a cestující se mohli sami bezkontaktně odbavit ve vozidle.


Hlavní změny v jízdním řádu regionálních vlaků v Moravskoslezském kraji


Více přímých vlaků z Valašského Meziříčí, Frenštátu pod Radhoštěm do Ostravy a zpět, více vlaků Frýdlant nad Ostravicí – Frenštát pod Radhoštěm v ranní a odpolední špičce (trať 323)

V pracovní dny, především v ranní přepravní špičce, dopoledne a večer, nebude nutné u vybraných vlaků z Frenštátu pod Radhoštěm do Ostravy přestupovat ve stanici Frýdlant nad Ostravicí (v sobotu a neděli už přímé vlaky po většinu dne zajištěné jsou). Podobně se zvýší i počet přímých vlaků z Valašského Meziříčí do Ostravy a zpět bez nutnosti přestupu ve stanici Frýdlant nad Ostravicí nebo Frenštát pod Radhoštěm.

Díky nasazení dalších vratných motorových souprav budou v pracovní dny v ranní a odpolední špičce mezi Frýdlantem nad Ostravicí a Frenštátem pod Radhoštěm zavedeny nové osobní vlaky tak, aby spoje jezdily každých 30 minut.


Posílení provozu linky R61 Opava východ – Ostrava – Návsí a omezení provozu linky S32 Suchdol nad Odrou – Fulnek

Z důvodu nízkého využití cestujícími bude omezen provoz na lince S32 Suchdol nad Odrou – Fulnek, kde zůstane zachován provoz ve špičkách pracovních dní a v omezeném režimu i o víkendech. Dojde k rozšíření provozu linky R61 zejména v úseku Český Těšín – Návsí a zavedení nových víkendových turistických spěšných vlaků „Gorol“ z Ostravy do Mostů u Jablunkova.


Upravené, rychlejší spojení z Opavy, Krnova do Rýmařova a zpět, více vlaků Opava – Krnov v odpolední špičce (trať 310)

Díky nové smlouvě „Bruntálsko“ budou na trati z Krnova do Rýmařova nasazeny nízkopodlažní motorové jednotky 814 Regionova, v Bruntále se už nebudou přivěšovat / odvěšovat přívěsné vozy, zkrátí se pobyt, přeloží se křižování vlaků do Valšova a do Rýmařova bude příjezd o 15 minut dříve, resp. odjezd z Rýmařova bude o 7 minut později než dnes.

V pracovní dny v odpolední špičce budou mezi stanicemi Opava východ a Krnov zavedeny nové osobní vlaky tak, aby osobní vlaky jezdily přibližně každou hodinu.


Další změny na linkách ČD v Moravskoslezském kraji


Trať 310 Krnov – Olomouc / Rýmařov

V pracovní dny pojedou nové vlaky s odjezdem ze stanice Opava východ v 12:56 a 16:56 a příjezdem do Krnova ve 13:33 a 17:33. V opačném směru pojedou nové vlaky z Krnova ve 16:24 a 18:24 a do stanice Opava východ přijedou v 15:08 a 19:08.
Vzhledem k minimálnímu využití pojede v pracovní dny a sobotu osobní vlak 3500 jen z Bruntálu (4:17) do Moravského Berouna (4:50). K tomuto spoji bude v neděli doplněn nový osobní vlak z Bruntálu (5:34) do Moravského Berouna (6:10), kde bude zajištěn přípoj do Olomouce.

V opačném směru večer pojede denně (dosud jezdil jen v pátek) vlak 3509 z Moravského Berouna (21:35) a jen do Bruntálu (22:08), dnešní vlak 3509 z Moravského Berouna (23:41) do Krnova (0:39) nepojede.

Nedělní spěšný vlak 3506 z Krnova (19:04) do Olomouce (20:52) bude v úseku Domašov nad Bystřicí – Olomouc zastavovat stejně jako rychlíky jen ve stanici Hlubočky-Mariánské Údolí.

Nově i v sobotu a neděli (dosud jezdil jen v pracovní dny) pojede vlak 3514 z Opavy východ (5:30) do Bruntálu (6:56) a dále bude pokračovat do Rýmařova (7:25).

Z Valšova (4:27) do Rýmařova (4:53) nepojede současný vlak 3510, večer pak nepojede současný vlak 3527 z Rýmařova (19:46) do Valšova (20:12).


Trať 323 Ostrava – Frýdlant nad Ostravicí – Frenštát pod Radhoštěm / Ostravice

V pracovní dny pojedou nové vlaky z Frýdlantu nad Ostravicí v 6:20, 13:50 a 16:50 do stanice Frenštát pod Radhoštěm město (příj. v 6:43, 14:14 a 17:14). V opačném směru ze stanice Frenštát pod Radhoštěm město pojedou nové spoje v 7:20 a 14:38, které přijedou do stanice Frýdlant nad Ostravicí město v 7:42 a 15:12.


Tratě 320 a 321 Ostrava – Havířov – Český Těšín – Návsí

V pracovní dny bude rozšířena nabídka regionálních spojů do Karviné, a to částečně formou vedení stávajících osobních vlaků linky S4 z / do Petrovic u Karviné do Ostravy závlekem přes Karvinou a částečně prodloužením těchto vlaků přímo z / do Karviné hl.n.

V pracovní dny bude rozšířen provoz spěšných vlaků linky R61 v úseku Český Těšín – Návsí, které v tomto úseku tvoři přibližně 30minutový proklad s osobními vlaky linky S2. Nové budou odjezdy z Návsí ve směru do Ostravy v 8:51 a 12:50, v opačném směru z Českého Těšína do Návsí pak v 7:43 a 8:43.

Předpokládá se částečné dokončení modernizace stanice Havířov a ukončení s tím spojených výluk v traťovém úseku Havířov – Albrechtice u Českého Těšína, kde bude nově možné opět využívat obě traťové koleje. Z tohoto důvodu dojde ke zpravidelnění taktu osobních vlaků linky S9 a spěšných vlaků linky R61, které budou opět tvořit přibližně 30minutový proklad spojů.

O víkendech a svátcích budou zavedeny dva páry spěšných vlaků linky R61 „Gorol“, konkrétně jeden z nich v letní sezóně (duben až říjen) a druhý celoročně. Pojedou po trase Ostrava-Svinov – Ostrava střed – Havířov – Český Těšín – Mosty u Jablunkova zast. a budou rozšiřovat nabídku spojení do turisticky významné oblasti Slezských Beskyd.


Trať 317 Opava východ – Kravaře ve Slezsku – Hlučín / Chuchelná

Po povodních v r. 2024, při kterých došlo k zásadnímu poškození železničního mostu na trati 317 z Opavy do Kravař ve Slezsku – Hlučína / Chuchelné, Správa železnic předpokládá výstavbu nového mostu / viaduktu. Všechny vlaky Opava východ – Kravaře ve Slezsku – Hlučín / Chuchelná jsou proto stále až do odvolání nahrazeny autobusovou dopravou (předpoklad až do konce r. 2027).


Trať 318 Krnov – Jindřichov ve Slezsku (– Jeseník)

Po povodních v r. 2024, kdy byl poškozen úsek tratě Mikulovice – Jeseník (sesuv svahu), se oprava tratě předpokládá do 1. 3. 2026. V úseku Mikulovice – Jeseník je nadále zavedena náhradní autobusová doprava. Na podzim 2025 proběhla modernizace Głuchołazy – Jindřichov ve Slezsku, v roce 2026 se předpokládá rekonstrukce a modernizace úseku Głuchołazy – Mikulovice.

V pracovní dny, kromě prázdnin, bude zaveden nový ranní vlak z Jindřichova ve Slezsku (5:40) do Krnova (6:08). Stávající poslední osobní vlak 3589 z Jindřichova ve Slezsku (20:27) do Krnova (20:56) vzhledem k minimálnímu využití nepojede.


Obnova vozidlového parku ČD v Moravskoslezském kraji

Moravskoslezský kraj je prvním regionem v České republice, kde byla již v jízdním řádu 2025 nasazena čtyři vozidla umožňující provoz jak v elektrické trakci, tak na baterie v neelektrizovaných úsecích na lince z Ostravy přes Studénku do Veřovic. Ke konci roku 2026 bude postupně nasazeno do provozu dalších 15 elektricko-bateriových vlaků, které v jízdním řádu 2027 umožní zavedení dalších přímých vlaků bez přestupu z krajské metropole Ostravy do nejrůznějších míst kraje, kam nevedou elektrizované tratě, jako jsou např. Krnov, Frýdek-Místek (přes Bohumín, Karvinou, Český Těšín, Hnojník), Nový Jičín nebo Budišov nad Budišovkou.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist