https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/novy-jizdni-rad-2026-v-pardubickem-kraji
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Nový jízdní řád 2026 v Pardubickém kraji

4. prosince 2025 | České dráhy
V neděli 14. prosince 2025 začne na železnici platit nový jízdní řád. V regionální vlakové dopravě v Pardubickém kraji nastanou mnohé změny, které se projeví jak ve zlepšení nabídky spojení, tak i nasazovaných vozidel. V souvislosti s nasazením elektrických jednotek ř. 640 RegioPanter na osobní (popř. spěšné) vlaky na trati Kolín – Pardubice – Česká Třebová dojde k mírnému navýšení rozsahu dopravy. Nový jízdní řád bude platit do 12. prosince 2026.

Vlaky objednávané Pardubickým krajem v jízdním řádu 2025/2026 ujedou 5,127 mil. vlakokilometrů, což je asi o 1 % více než ve stávajícím jízdním řádu. Celkový počet vypravovaných vlaků v pracovní den bude činit zhruba 524, k tomu v pátek navíc ještě dalších 16 posilových vlaků, o víkendu pak pojede průměrně 410 spojů denně.

Zásadní novinkou v rámci integrovaného dopravního systému IREDO bude zavedení mobilní aplikace IREDO, která umožní bezhotovostní a online odbavení všemi druhy jízdních dokladů, které jsou v rámci tohoto tarifu nabízeny, a to za stejné ceny jako při využití bezkontaktní čipové karty IREDO.


Hlavní novinky v regionální dopravě ČD v Pardubickém kraji

* Nasazení elektrických jednotek ř. 640 RegioPanter na osobní (a spěšné) vlaky na trati 010 Kolín – Pardubice – Česká Třebová

Již v průběhu letošního 2. pololetí se na osobních vlacích mezi Kolínem, Pardubicemi a Českou Třebovou postupně objevují elektrické jednotky ř. 640.1 RegioPanter, které sem jsou převáděny z Ústeckého kraje. Kromě trati 010 zajistí také vozbu vybraných vlaků mezi Českou Třebovou a Svitavami, popř. až Letovicemi. Drtivá většina výkonů objednávaných Pardubickým krajem tak bude zajištěna nízkopodlažními vozidly.

* Rozšíření provozu vlaků na trati 238 v pracovní dny až do/ze zastávky Pardubice centrum

Na základě kladných zkušeností s využíváním zastávky Pardubice centrum u vlaků z / do Hradce Králové budou všechny vlaky od / do Havlíčkova Brodu a Chrudimi v pracovní dny končit / začínat na zastávce Pardubice centrum. Zlepší se tím možnost dopravy do této části Pardubic.

* Rozšíření nabídky vlaků mezi Českou Třebovou a Svitavami

V ranní a odpolední špičce pracovních dní dojde k mírnému rozšíření nabídky vlaků mezi Českou Třebovou a Svitavami.

* Rozšíření nabídky vlaků mezi Chocní, Vysokým Mýtem a Litomyšlí

V ranní špičce pracovních dní dojde k rozšíření nabídky vlaků mezi Chocní a Vysokým Mýtem, a to o jeden pár, takže provoz vlaků bude zhruba v půlhodinovém intervalu se zajištěním dobrých návazností v Chocni. O víkendu se rozšiřuje nabídka vlaků mezi Vysokým Mýtem a Litomyšlí, takže spojení bude zajištěno každé 2 hodiny.


Změny na jednotlivých tratích v Pardubickém kraji


Trať 010 Kolín – Pardubice – Česká Třebová

Kromě již zmíněného nasazení elektrických jednotek RegioPanter na všechny osobní a spěšné vlaky nastanou tyto změny v jízdním řádu:
* V pracovní dny bude zaveden nový spěšný vlak (Sp 1491) jako pokračování osobního vlaku (Os 1491) Kolín (4:12) – Pardubice (4:55), a to z Pardubic hl.n. ve 4:57 přes Moravany (5:07) s přípoji od / do Chrudimi i od / do Holic, Choceň (5:21 – 05:22) s přípojem od / do Vysokého Mýta, Ústí nad Orlicí (5:34 – 5:37) do České Třebové (5:47), odkud bude dále pokračovat jako rychlík R 861 do Brna. Zlepší se tak ranní spojení ve směru na jižní Moravu i pro západní část Pardubického kraje.
* V ranní špičce pracovních dní dochází k menším časovým posunům vlaků mezi Kolínem, Pardubicemi a Českou Třebovou a současně se ruší vedení přímých vlaků z Vysokého Mýta přes Choceň do České Třebové a opačně ve prospěch přímých vlaků od / do Pardubic.
* Ve večerních hodinách se výrazněji posouvají časové polohy některých vlaků. Z Kolína pojede nově denně vlak ve 21:42 (5031) do Pardubic hl.n. (22:40 – 23:02) a dále až do Brandýsa nad Orlicí (23:42), v pracovní dny pak z Kolína ve 22:52 (5045) do Pardubic hl.n. (23:42) a v noci ze soboty na neděli pak z Kolína ve 23:41 (5051) do Pardubic hl.n. (0:26) a dále v 1:05 do Chocně (1:39).
* Ve směru z České Třebové do Pardubic rovněž dochází k určitým časovým posunům osobních vlaků v časných ranních hodinách a k zavedení nového spěšného vlaku (1490) z České Třebové (4:45) přes Ústí nad Orlicí (4:54 – 4:55) a Choceň (5:08 – 5:09) do Pardubic hl.n. (5:30).
* Obdobně jako v opačném směru, tak i ve směru Pardubice – Kolín dojde ve večerních hodinách k posunům tras osobních vlaků. Z Pardubic pojede nově denně vlak v 19:13 (5024) do Kolína (20:16), dále pak ve 20:13 (5026) do Kolína (21:16) a další pak v sobotu ve 21:51 (5052) do Kolína (22:34) a jako poslední osobní vlak pojede denně z Pardubic ve 23:08 (5028) do Kolína (23:53).


Trať 015 Přelouč – Heřmanův Městec

Jízdní řád na této trati se téměř každý rok mění v návaznosti na posuny poloh osobních vlaků, popř. rychlíků na trati Pardubice – Kolín. V ranní a odpolední špičce tak budou osobní vlaky z Přelouče do Heřmanova Městce obvykle odjíždět krátce po 30. minutě (zpravidla 32. minutu) a opačně do Přelouče přijíždět těsně před 30. minutou (obvykle 28. minutu). V Přelouči od nich a k nim budou zajištěny přípoje od / k osobním vlakům Pardubice – Kolín. V dopoledním sedle, večer a o víkendu pojedou osobní vlaky z Přelouče do Heřmanova Městce obvykle ve 12. minutu sudé hodiny jako přípoj od rychlíků od Prahy i Pardubic a přijedou do Přelouče obvykle v 50. minutu liché hodiny jako přípoj ke zmíněným rychlíkům.

Novinkou je vedení nových vlaků v brzkých odpoledních hodinách, a to ve 13:32 z Přelouče do Heřmanova Městce (13:52) a následně zpět ve 14:08 s příjezdem do Přelouče ve 14:28.

Trať 016 Chrudim – Moravany – Holice

Ke změnám na této trati dochází v ranní špičce pracovních dní. První ranní pár osobních vlaků Chrudim – Moravany a zpět pojede asi o 30 minut později jako přípoj k již zmíněnému Sp 1491 v Moravanech. Vlak Os 25040 tak nově pojede z Chrudimi ve 4:27 do Moravan (4:58) a zpět se bude vracet v 5:11 (25041) s příjezdem do Chrudimi v 5:40. Ze stávajících dvou párů vlaků kolem 7. hodiny mezi Moravanami a Holicemi se opět stane jeden pár s odjezdem z Holic v 6:42 (25339) a příjezdem do Moravan v 6:54 a následně s odjezdem v 7:07 (25338) do Holic (7:19), čímž v Moravanech odpadne delší čekání při cestě od / do Chrudimi. K žádným dalším větším změnám na této trati nedochází.

Trať 017 Česká Třebová – Moravská Třebová – Dzbel

Jízdní řád na této trati proti současnému nedoznává větších změn. Zpravidla dochází jen k minutovým posunům z důvodu zajištění návazností v České Třebové. V neděli časně ráno se ruší jeden pár vlaků.

Trať 018 Choceň – Litomyšl

V ranní špičce pracovních dní přibude mezi Chocní a Vysokým Mýtem jeden pár vlaků. Současně dochází k určitým časovým posunům na celé trati, a to především z důvodu zlepšení přestupních návazností v Chocni na vlaky směr Pardubice a Česká Třebová. Nově tak budou jezdit vlaky mezi Chocní a Vysokým Mýtem v ranní špičce zhruba každou půlhodinu.

O víkendu se rozšiřuje nabídka vlaků mezi Vysokým Mýtem a Litomyšlí o jeden pár vlaků, takže spojení bude zajištěno každé dvě hodiny.

V sobotu večer bude navíc prodloužen stávající vlak (15022) z Chocně ve 20:39 přes Vysoké Mýto město (20:53–20:55) až do Litomyšle (21:19) a zpět pojede ve 21:37 (15025) přes Vysoké Mýto město (22:02–22:03) do Chocně (22:18). Další kladnou změnou je zrušení nedělního omezení jízdy u vlaku (15066) z Chocně (21:33) do V. Mýta města (21:47) a zpět (22:03) do Chocně (22:18), které pojedou nově denně.

Trať 021 (Hradec Králové –) Doudleby nad Orlicí – Letohrad

Tato trať je v objednávce Královéhradeckého kraje, přičemž nejzásadnější změnou je nasazení nových motorových jednotek ř. 847 RegioFox na přímé spěšné vlaky Hradec Králové – Letohrad. V jízdním řádu je jedinou větší změnou pouze dřívější jízda posledního večerního spoje (5152) z Letohradu, a to už ve 20:33 do Doudleb nad Orlicí (21:04).

Trať 026 Choceň – Týniště nad Orlicí (– Náchod)

I tato trať je v objednávce Královéhradeckého kraje a i zde je největší změnou nasazení nových motorových jednotek RegioFox na spěšné vlaky Choceň – Náchod a nových elektrických jednotek RegioPanter na většinu osobních vlaků Choceň – Týniště nad Orlicí. Z hlediska jízdního řádu se však téměř nic nemění, kromě drobných minutových posunů.

Trať 031 Pardubice – Hradec Králové (– Jaroměř)

Základní nabídka osobních a spěšných vlaků mezi oběma krajskými městy zůstává neměnná včetně vedení všech vlaků až do / ze zastávky Pardubice centrum, které se osvědčilo a cestujícími je hojně využíváno. Jedinou novinkou je zavedení pátečního posilového spěšného vlaku (1489) z Hradce Králové hl.n. (14:00) do Pardubic hl.n. (14:14) a Pardubic centra (14:18). Tento vlak tak poprvé překoná vzdálenost mezi oběma hlavními nádražími v krajských městech za pouhých 14 minut. Prodlouží se totiž úsek, na kterém mohou jet vlaky rychlostí až 160 km/h. Dosud tak rychle mohou jezdit pouze mezi Opatovicemi nad Labem a Stéblovou, nově to bude možné až před Pardubice-Rosice nad Labem.

Trať 238 Pardubice – Chrudim – Havlíčkův Brod

Největší novinkou na této trati je prodloužení všech vlaků v pracovní dny až do / ze zastávky Pardubice centrum. Kromě toho budou i nadále vedeny posilové vlaky mezi Pardubicemi a Chrudimí, které byly zavedeny v září 2025, a to 1 pár v pondělí ráno a 2 páry v pátek odpoledne. Z důvodu zlepšení dodržování jízdního řádu v ranní a odpolední špičce pracovních dní je nově u některých vlaků zavedeno projíždění vybraných zastávek mezi Slatiňanami a Žďárcem u Skutče. Z pohledu nabídky vlaků a jejich časových poloh dochází nanejvýše k minutovým úpravám odjezdů.

Trať 260 Česká Třebová – Letovice (pouze regionální doprava)

V rámci osobních a spěšných vlaků, které mezi Českou Třebovou a Letovicemi objednává Pardubický kraj, dochází ke změnám především v ranní a odpolední špičce a ve večerních hodinách.

V pracovní dny bude zaveden nový osobní vlak (4789) z České Třebové (6:07) do Svitav (6:21). Další nový Os (5017) pojede z České Třebové v pracovní dny v 15:07 do Svitav (15:21), odkud se bude vracet v 15:38 (Os 5020) do České Třebové (15:54). Večerní Os (4779) z České Třebové (22:17) do Svitav (22:30) a Březové nad Svitavou (22:47) pojede nově i v sobotu. Párově pak v neděli pojede nový Os (4768) z Letovic v 5:12, přes Svitavy (5:38) do České Třebové (5:54). Tímto se zlepší spojení i pro menší sídla na Svitavsku v sobotu večer a neděli ráno.

Trať 261 Svitavy – Polička – Žďárec u Skutče

Na této trati budou i nadále v převážné míře nasazovány motorové jednotky ř. 814 Regionova. Nabídka vlaků a jejich časové polohy se téměř nemění. Drobnou novinkou bude zavedení nového osobního vlaku (15378) ze Skutče (21:20) do Žďárce u Skutče (21:25) s přípojem na osobní vlak do Pardubic. Ranní osobní vlak (15325) z Pusté Kamenice (4:43) přes Borovou u Poličky (4:54) přijede do Poličky v 5:09 a bude zde mít pobyt do 5:30, aby přijel do Svitav až v 5:57, čímž bude zajištěn krátký přestup na rychlíky ve směru Praha i Brno. Tím se zkrátí cestovní doba pro cestující od Poličky, kteří přestupují na zmíněné rychlíky.

Trať 270 Česká Třebová – Lanškroun / Zábřeh na Moravě (pouze osobní vlaky)

Mezi Českou Třebovou a Lanškrounem dojde k mírnému navýšení rozsahu dopravy. V některých případech dochází k určitým časovým posunům vlaků z důvodu zajištění lepších přípojových vazeb v České Třebové. Pár vlaků 12729 z České Třebové (13:32) do Lanškrouna (13:50) a zpět (12728) ve 14:00 do České Třebové (14:19) pojede nově pouze v pátek (nyní v pracovní dny). Novinkou je však vedení páru vlaků (12741) z České Třebové (16:27) do Lanškrouna (16:46) a zpět (12740) v 17:02 do České Třebové (17:21) v pracovní dny. Další nový pár vlaků pojede v pátek a neděli (12759) z České Třebové (18:27) do Lanškrouna (18:46) a zpět (12758) v 18:53 do České Třebové (19:10).

V úseku Rudoltice v Čechách – Zábřeh na Moravě je jedinou změnou pozdější vedení prvního ranního vlaku o víkendu (3768), který nově pojede v 5:02 ze Zábřehu na Moravě a do Rudoltic v Čechách přijede v 5:29, kde bude možné přestoupit na Os (12704) s odjezdem v 5:33 do České Třebové.

I letos je v prodeji Regionální jízdní řád 2026, který je k dostání ve všech pokladnách v Pardubickém kraji za 29 Kč.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist