Tiskové zprávy
SOS - Sdružení obrany spotřebitelů: „Odpovědný spotřebitel“ pomáhá životnímu prostředí
11. března 2010 | SOS - Sdružení obrany spotřebitelů
SOS - Sdružení obrany spotřebitelů se v loňském roce rozhodlo rozšířit své aktivity a vytýčilo si jako jeden z cílů propagaci a podporu odpovědné spotřeby při nákupu elektroniky. K tomuto účelu byl měla sloužit i nová sekce webu SOS „Odpovědná spotřeba“, kterou tímto otevíráme. Hlavím cílem je poskytovat spotřebitelům konkrétní užitečné informace o tom, jakým způsobem mohou vracet vysloužilou elektroniku a podílet se tak na ochraně životního prostředí.
Každý z nás při nákupu nového mobilu zaplatí korunu za to, aby mohl odevzdat ten starý, který už nepotřebuje. Řeknete si, že to není tak moc a na co byste se ve starým krámem vláčeli do prodejny. Jenže průměrný mobilní telefon o hmotnosti 100 gramů obsahuje 15 g mědi a 0,4 gramů drahých kovů. Přitom se Čechům doma odhadem povaluje kolem pěti milionů starých mobilů. Z nich by se recyklací dalo získat 120 kilogramů zlata, 45 kilogramů paladia, 250 kilogramů stříbra a 45 kilogramů mědi. Z mobilů se dají vydolovat doslova poklady a když si představíme, že jenom v Česku si pořídí nový mobil každoročně 70 % uživatelů, je to pěkně hluboký důl. Tím se samozřejmě velmi odlehčí nejen spotřebiteli, ale především přírodě samotné.
SOS - Sdružení obrany spotřebitelů hájí práva spotřebitelů ve všech oblastech, a zajímá se tedy i o zpětný odběr elektrospotřebičů. Vrátit vysloužilý elektrospotřebič není povinností spotřebitele, ale jeho právem, které si navíc zaplatí. Proto také SOS vypracovalo projekt „Zlepšení služeb zpětného odběru a jejich propagace spotřebitelům“, o kterém najdete informace na webu www.spotrebitele.info/spotrebitel, jehož novou sekci „Odpovědná spotřeba“ právě spouštíme.
Kontakty:
SOS - Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)
Tel. 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
Jan Votočka, tiskový mluvčí, votocka@spotrebitele.info, tel.: +420 777 016 014
SOS - Sdružení obrany spotřebitelů, založené v roce 1993, je nevládní, nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, informační spotřebitelský portál www.spotrebitele.info, vydává časopis SOS magazín a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese www.spotrebitele.info/kodex
Každý z nás při nákupu nového mobilu zaplatí korunu za to, aby mohl odevzdat ten starý, který už nepotřebuje. Řeknete si, že to není tak moc a na co byste se ve starým krámem vláčeli do prodejny. Jenže průměrný mobilní telefon o hmotnosti 100 gramů obsahuje 15 g mědi a 0,4 gramů drahých kovů. Přitom se Čechům doma odhadem povaluje kolem pěti milionů starých mobilů. Z nich by se recyklací dalo získat 120 kilogramů zlata, 45 kilogramů paladia, 250 kilogramů stříbra a 45 kilogramů mědi. Z mobilů se dají vydolovat doslova poklady a když si představíme, že jenom v Česku si pořídí nový mobil každoročně 70 % uživatelů, je to pěkně hluboký důl. Tím se samozřejmě velmi odlehčí nejen spotřebiteli, ale především přírodě samotné.
SOS - Sdružení obrany spotřebitelů hájí práva spotřebitelů ve všech oblastech, a zajímá se tedy i o zpětný odběr elektrospotřebičů. Vrátit vysloužilý elektrospotřebič není povinností spotřebitele, ale jeho právem, které si navíc zaplatí. Proto také SOS vypracovalo projekt „Zlepšení služeb zpětného odběru a jejich propagace spotřebitelům“, o kterém najdete informace na webu www.spotrebitele.info/spotrebitel, jehož novou sekci „Odpovědná spotřeba“ právě spouštíme.
Kontakty:
SOS - Sdružení obrany spotřebitelů (SOS)
Tel. 224 239 940, fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info
Jan Votočka, tiskový mluvčí, votocka@spotrebitele.info, tel.: +420 777 016 014
SOS - Sdružení obrany spotřebitelů, založené v roce 1993, je nevládní, nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra ve dvanácti krajích ČR, informační spotřebitelský portál www.spotrebitele.info, vydává časopis SOS magazín a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International. Od roku 2003 je signatářem Etického kodexu občanských spotřebitelských organizací; rejstřík signatářů je přístupný na adrese www.spotrebitele.info/kodex
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk