Tiskové zprávy
Občasnké sdružení Wuchterlova: Pozvánka na veřejnou diskusi k městskému okruhu
Občanské sdružení Wuchterlova zve na veřejnou diskusi s Janem Kaslem, Ivanem Dejmalem a dalšími odborníky na téma výstavby městského okruhu, rekonstrukce Prašného mostu a ulice Svatovítské, tedy staveb, které brzy výrazně ovlivní život všech občanů v této části Prahy. Diskuse proběhne 28. listopadu od 18 hodin v Komenského sále Církve československé husitské, Wuchterlova 5, Praha 6.
Tématem diskuse bude plánovaná stavba vnitřního městského okruhu, tedy dopravního tahu mezi severním vyústěním Strahovského tunelu a Pelc-Tyrolkou, s důrazem na oblast Prašného mostu a ulice Svatovítské. Diskuse by měla představit plány soustavy kapacitních dopravních staveb vedených v již tak environmentálně velmi zatížené lokalitě Prahy. Byť jde převážně o tunelové stavby, prostředí před portály tunelů, při vnějších kříženích a na nájezdových komunikacích nezůstanou bez následků. Doprava by se navíc měla dostat do přímého kontaktu s Pražskou památkovou rezervací a odříznout centrální Dejvice od Pražského hradu.
Podle odhadů Ústavu dopravního inženýrství by se doprava v oblasti Prašného mostu zvýšila ze současných zhruba 40 000 aut denně na více než 100 000 denně. Ulice Svatovítská, Vítězné náměstí a Jugoslávských partyzánů by se k tomu mohly stát dopravní spojkou mezi budoucím obchvatem Prahy (pravděpodobně v oblasti Suchdola) a vnitřním městským okruhem.
Diskuse by také měla odpovědět na otázku, jak řešit dopravu v případě nevybudování vnitřního městského okruhu, představit alternativy a jiné využití oněch desítek miliard, které jsou na stavbu okruhu plánovány.
Pozvaní jsou zárukou odborné, avšak srozumitelné a kultivované diskuse.
Tématem diskuse bude plánovaná stavba vnitřního městského okruhu, tedy dopravního tahu mezi severním vyústěním Strahovského tunelu a Pelc-Tyrolkou, s důrazem na oblast Prašného mostu a ulice Svatovítské. Diskuse by měla představit plány soustavy kapacitních dopravních staveb vedených v již tak environmentálně velmi zatížené lokalitě Prahy. Byť jde převážně o tunelové stavby, prostředí před portály tunelů, při vnějších kříženích a na nájezdových komunikacích nezůstanou bez následků. Doprava by se navíc měla dostat do přímého kontaktu s Pražskou památkovou rezervací a odříznout centrální Dejvice od Pražského hradu.
Podle odhadů Ústavu dopravního inženýrství by se doprava v oblasti Prašného mostu zvýšila ze současných zhruba 40 000 aut denně na více než 100 000 denně. Ulice Svatovítská, Vítězné náměstí a Jugoslávských partyzánů by se k tomu mohly stát dopravní spojkou mezi budoucím obchvatem Prahy (pravděpodobně v oblasti Suchdola) a vnitřním městským okruhem.
Diskuse by také měla odpovědět na otázku, jak řešit dopravu v případě nevybudování vnitřního městského okruhu, představit alternativy a jiné využití oněch desítek miliard, které jsou na stavbu okruhu plánovány.
Pozvaní jsou zárukou odborné, avšak srozumitelné a kultivované diskuse.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk