https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/prezentace-velkokapacitni-tramvajove-soupravy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

DP města Brna: Prezentace velkokapacitní tramvajové soupravy

17. září 2009 | DP města Brna
V rámci osmého „Evropského týdne mobility 2009" bude dne 17. 9. 2009 v 11.00 hodin ve vozovně tramvají v Brně - Pisárkách médiím a odborné veřejnosti představena unikátní tramvajová souprava, která je provozována Dopravním podnikem města Brna, a. s.

Zvyšující se přepravní zátěž v Brně, zejména na nejvytíženějších linkách č. 1 a 12, již nelze z provozních důvodů řešit dalším zkracováním jízdního intervalu mezi jednotlivými spoji. V dopravních špičkách dochází k nežádoucímu přeplňování tramvají - což zhoršuje kulturu cestování. Východiskem je nasazení velkokapacitních souprav, přičemž toto řešení je standardní v řadě zemí Evropské unie.

Spojením dvou tramvají typu VarioLF2R.E vznikla souprava s největší přepravní kapacitou cestujících a to nejen v Brně, ale i v celé České republice. Souprava je schopna přepravit až 450 cestujících. Celková délka tramvajového vlaku je 46, 3 m.

V České republice řádnému provozu takto dlouhých tramvajových vlaků dosud bránila legislativa. Vyhláška Ministerstva dopravy č. 341/2002 Sb. omezovala maximální povolenou délku na 40 m. DPMB, a.s. společně se Sdružením dopravních podniků ČR inicioval novelizaci vyhlášky, která, s platností od 15.09.2009, umožňuje nasazení prezentované soupravy do běžného provozu. Novému provoznímu požadavku se musely technicky přizpůsobit nejen tramvaje, ale došlo i k prodloužení některých nástupních tramvajových ostrůvků.

Kompletace jednotlivých vozidel je prováděna v Ústředních dílnách DPMB, a.s. podle dokumentace Smluvní Aliance společností PRAGOIMEX, Krnovské opravny a strojírny a VKV Praha.

Prezentovaná dvoučlánková vozidla vznikla celkovou rekonstrukcí více než 30 let starých tramvají typu K2. V rámci státního programu Ministerstva dopravy ČR „Na podporu úspor energie a využití obnovitelných zdrojů energie", byla na výměnu trakčního pohonu čerpána finanční dotace ve výši 1 500 tis/vozidlo.

Celková rekonstrukce vozidel typu K2 na typ VarioLF2R.E
* Vychází ze současných potřeb provozovatelů obnovovat a modernizovat vozový park tramvají
* Využívá progresivní technologie a materiály při konstrukci komponentů avýzbrojí tramvají jako jsou například asynchronní pohony, rekuperační brzda, výkonná kotoučová brzda, informační a kamerové systémy apod.
* Řeší snížení spotřeby elektrické energie, zlepšení chodových vlastností, snížení negativních účinků na trať a nižší náklady na údržbu stypově srovnatelnými vozidly
* Reaguje na společenskou poptávku po nízkopodlažnosti vozidel a zvýšení kultury cestování
* Nabízí cenově zajímavý produkt vysoké užitné hodnoty vnovém atraktivním vnějším i vnitřním designu
* Poskytuje řidičům vysoký standard komfortu pracovního prostředí apříjemné obsluhy
* Nabízí vysoce výkonné dynamické vozidlo schopné zvládat vysoké nároky na současný provoz městské hromadné dopravy
* Uspořádáním elektrické výzbroje do vnějšího kontejneru na střeše vozidla značně zjednodušuje údržbu vozidla
* Prodlužuje životnost kolejového vozidla minimálně o 20 let

Přínosy cestujícím a provozovateli:
* Výrazně se zvyšuje schopnost ve stejném čase přepravit na dané lince více cestujících
* Roste kvalita poskytované služby, tramvaje nebudou přeplňovány
* Snížená podlaha a výsuvná plošina ve střední sekci vozu umožňuje cestujícím bezbariérový nástup a výstup
* Příjemný interiér splňuje vysoké standardy kultury cestování
* Konstrukce podvozku s dvojím vypružením zvyšuje komfort jízdy, snižuje hlučnost vozidla a snižuje náklady na údržbu traťového svršku
* Moderní trakční výzbroj vozidla přináší výrazně nižší náklady na provoz a údržbu
* Rekonstrukce tramvaje představuje významné úspory investičních nákladů při obnově vozového parku tramvají
* Zvýší se produktivita práce řidičů
* Umožňuje případné rozpojení a samostatný provoz tramvajových vozidel

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist