Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: Rada vybrala další dva autobusové dopravce. Zbývá vysoutěžit Hradecko
27. června 2019 | Královéhradecký kraj
Další dva uchazeče o zajišťování veřejné linkové dopravy v Královéhradeckém kraji dnes vybrala krajská rada. Obsluhovat budou Jičínsko a Rychnovsko. Celkem už rada rozhodla o sedmi dílčích oblastech, do nichž bylo území kraje pro tento účel rozděleno. Zbývá zajistit dopravce pro oblast Hradecka.
„Dnes se nám podařilo rozhodnout o dopravcích pro další dvě oblasti autobusového tendru, a to Jičínska a Rychnovska. Zbývá zajistit dodavatele veřejné linkové dopravy na Hradecku,“ říká první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.
Dle rozhodnutí Rady Královéhradeckého kraje by veřejnou linkovou dopravu měly zajistit:
* na Jičínsku společnost BusLine KHK,
* na Rychnovsku sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus (Konsorcium – Rychnovsko).
V pondělí rada odsouhlasila výběr dopravců pro oblast Broumovska (sdružení společností CDS Náchod a P-Transport), Náchodska (CDS Náchod), Novoměstska a Trutnovska (obě sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus), v minulém týdnu pro oblast Královédvorska (BusLine KHK).
Zbývá zajistit autobusovou dopravu pro poslední oblast – Hradecko.
Královéhradecký kraj vypsal soutěž na zajištění veřejné autobusové dopravy loni v říjnu. Hodnota celé zakázky činí v maximální hodnotě 7,7 miliardy korun, a je proto nejnákladnější veřejnou soutěží v historii kraje. Tendr má zajistit autobusovou dopravu v celém Královéhradeckém kraji do roku 2030.
Veřejná zakázka se dělí na osm dílčích částí: Broumovsko, Náchodsko, Novoměstsko, Rychnovsko, Trutnovsko, Královédvorsko, Hradecko a Jičínsko. Zajištění autobusové dopravy má přesah i na území sousedních krajů – Pardubického, Libereckého a Středočeského.
Referenční rozsah dopravního výkonu byl stanoven na 18,4 milionu autobusových kilometrů ročně. Aktuální součet maximální výše nabídkových cen v jednotlivých částech je pro jeden rok 716,2 milionu korun bez DPH. Zakázka počítá s nasazením 248 autobusů. Zakázka řeší zajištění veřejné autobusové dopravy na území celého Královéhradeckého kraje od třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2020 do dne předcházející třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2030.
„Dnes se nám podařilo rozhodnout o dopravcích pro další dvě oblasti autobusového tendru, a to Jičínska a Rychnovska. Zbývá zajistit dodavatele veřejné linkové dopravy na Hradecku,“ říká první náměstek hejtmana Martin Červíček odpovědný za oblast dopravy a silničního hospodářství.
Dle rozhodnutí Rady Královéhradeckého kraje by veřejnou linkovou dopravu měly zajistit:
* na Jičínsku společnost BusLine KHK,
* na Rychnovsku sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus (Konsorcium – Rychnovsko).
V pondělí rada odsouhlasila výběr dopravců pro oblast Broumovska (sdružení společností CDS Náchod a P-Transport), Náchodska (CDS Náchod), Novoměstska a Trutnovska (obě sdružení společností Transdev Morava a Audis Bus), v minulém týdnu pro oblast Královédvorska (BusLine KHK).
Zbývá zajistit autobusovou dopravu pro poslední oblast – Hradecko.
Královéhradecký kraj vypsal soutěž na zajištění veřejné autobusové dopravy loni v říjnu. Hodnota celé zakázky činí v maximální hodnotě 7,7 miliardy korun, a je proto nejnákladnější veřejnou soutěží v historii kraje. Tendr má zajistit autobusovou dopravu v celém Královéhradeckém kraji do roku 2030.
Veřejná zakázka se dělí na osm dílčích částí: Broumovsko, Náchodsko, Novoměstsko, Rychnovsko, Trutnovsko, Královédvorsko, Hradecko a Jičínsko. Zajištění autobusové dopravy má přesah i na území sousedních krajů – Pardubického, Libereckého a Středočeského.
Referenční rozsah dopravního výkonu byl stanoven na 18,4 milionu autobusových kilometrů ročně. Aktuální součet maximální výše nabídkových cen v jednotlivých částech je pro jeden rok 716,2 milionu korun bez DPH. Zakázka počítá s nasazením 248 autobusů. Zakázka řeší zajištění veřejné autobusové dopravy na území celého Královéhradeckého kraje od třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2020 do dne předcházející třetí celostátní změny jízdních řádů v roce 2030.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk