Tiskové zprávy
Lidé přírodě, příroda lidem: Regionální výrobky se poprvé představily na veletrhu cestovního ruchu
Minulý týden se poprvé ve své historii představily certifikované regionální výrobky z Krkonoš pod společnou značkou „Krkonoše – regionální produkt®“ na mezinárodním veletrhu cestovního ruchu v Brně. Na stánku, který byl věnován prezentaci turistického regionu Krkonoše představilo svoje produkty postupně několik místních výrobců. Návštěvníci tak měli jedinečnou možnost vidět ruční výrobu skleněných vánočních ozdob nebo šperků. K dostání byla i pravá krkonošská medovina, kterou při své čtvrteční návštěvě stánku ochutnal i premiér České republiky Jiří Paroubek.
Veletrh GO a REGIONTOUR se pořádal ve dnech 12. až 15. ledna 2006 a vedle prezentace cestovních kanceláří se na veletrhu představily i jednotlivé regiony a jejich příležitosti v oblasti cestovního ruchu. Značené (certifikované) místní výrobky měly na veletrhu značný ohlas a byl mezi návštěvníky velký zájem jak o jejich nákup, tak i o informace o samotném způsobu značení a certifikace místních produktů.
„Důvodem pro označování výrobků společným logem je jejich rozlišení těch, které v regionu vyrobeny nebyly, ale přesto se tam prodávají. Návštěvník Krkonoš i místní obyvatel má díky značce možnost rozeznat místní výrobek a jeho zakoupením tak podpořit regionální výrobce“, odůvodňuje zavedení regionálního značení v Krkonoších ing. Tomáš Kažmierski, koordinátor zavádění značení v regionech. „Podobnou značku zavádíme též v Beskydech a na Šumavě, a mezi místními výrobci je o ní velký zájem.“
„Veletrhy cestovního ruchu jsou příležitostí, kde můžeme zviditelnit vlastní výrobky, ale i společnou značku, kterou chceme i nadále rozšiřovat na celé území Krkonoš“, říká Daniela Roudná, předsedkyně Sdružení pro krkonošské produkty. „Bylo by dobré, pokud by se značka dostala do povědomí místních obyvatel i turistů a ocenili, že jim značka přináší kvalitu, šetrnost k životnímu prostředí i regionální původ výrobku.“
Další akcí, kde se představí značené výrobky z Krkonoš, ale i z Beskyd a ze Šumavy bude veletrh cestovního ruchu Holiday World, konaný v Praze ve dnech 23. – 26. 2. 2006.
Více informací též na http://produkty.natura2000.cz nebo www.domaci-vyrobky.cz.
Veletrh GO a REGIONTOUR se pořádal ve dnech 12. až 15. ledna 2006 a vedle prezentace cestovních kanceláří se na veletrhu představily i jednotlivé regiony a jejich příležitosti v oblasti cestovního ruchu. Značené (certifikované) místní výrobky měly na veletrhu značný ohlas a byl mezi návštěvníky velký zájem jak o jejich nákup, tak i o informace o samotném způsobu značení a certifikace místních produktů.
„Důvodem pro označování výrobků společným logem je jejich rozlišení těch, které v regionu vyrobeny nebyly, ale přesto se tam prodávají. Návštěvník Krkonoš i místní obyvatel má díky značce možnost rozeznat místní výrobek a jeho zakoupením tak podpořit regionální výrobce“, odůvodňuje zavedení regionálního značení v Krkonoších ing. Tomáš Kažmierski, koordinátor zavádění značení v regionech. „Podobnou značku zavádíme též v Beskydech a na Šumavě, a mezi místními výrobci je o ní velký zájem.“
„Veletrhy cestovního ruchu jsou příležitostí, kde můžeme zviditelnit vlastní výrobky, ale i společnou značku, kterou chceme i nadále rozšiřovat na celé území Krkonoš“, říká Daniela Roudná, předsedkyně Sdružení pro krkonošské produkty. „Bylo by dobré, pokud by se značka dostala do povědomí místních obyvatel i turistů a ocenili, že jim značka přináší kvalitu, šetrnost k životnímu prostředí i regionální původ výrobku.“
Další akcí, kde se představí značené výrobky z Krkonoš, ale i z Beskyd a ze Šumavy bude veletrh cestovního ruchu Holiday World, konaný v Praze ve dnech 23. – 26. 2. 2006.
Více informací též na http://produkty.natura2000.cz nebo www.domaci-vyrobky.cz.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk