Tomáš Kažmierski "> Regionální výrobky se poprvé představily na veletrhu cestovního ruchu - Ekolist.cz
https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/regionalni-vyrobky-se-poprve-predstavily-na-veletrhu-cestovniho-ruchu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

Lidé přírodě, příroda lidem: Regionální výrobky se poprvé představily na veletrhu cestovního ruchu

Minulý týden se poprvé ve své historii představily certifikované regionální výrobky z Krkonoš pod společnou značkou „Krkonoše – regionální produkt®“ na mezinárodním veletrhu cestovního ruchu v Brně. Na stánku, který byl věnován prezentaci turistického regionu Krkonoše představilo svoje produkty postupně několik místních výrobců. Návštěvníci tak měli jedinečnou možnost vidět ruční výrobu skleněných vánočních ozdob nebo šperků. K dostání byla i pravá krkonošská medovina, kterou při své čtvrteční návštěvě stánku ochutnal i premiér České republiky Jiří Paroubek.

Veletrh GO a REGIONTOUR se pořádal ve dnech 12. až 15. ledna 2006 a vedle prezentace cestovních kanceláří se na veletrhu představily i jednotlivé regiony a jejich příležitosti v oblasti cestovního ruchu. Značené (certifikované) místní výrobky měly na veletrhu značný ohlas a byl mezi návštěvníky velký zájem jak o jejich nákup, tak i o informace o samotném způsobu značení a certifikace místních produktů.

„Důvodem pro označování výrobků společným logem je jejich rozlišení těch, které v regionu vyrobeny nebyly, ale přesto se tam prodávají. Návštěvník Krkonoš i místní obyvatel má díky značce možnost rozeznat místní výrobek a jeho zakoupením tak podpořit regionální výrobce“, odůvodňuje zavedení regionálního značení v Krkonoších ing. Tomáš Kažmierski, koordinátor zavádění značení v regionech. „Podobnou značku zavádíme též v Beskydech a na Šumavě, a mezi místními výrobci je o ní velký zájem.“

„Veletrhy cestovního ruchu jsou příležitostí, kde můžeme zviditelnit vlastní výrobky, ale i společnou značku, kterou chceme i nadále rozšiřovat na celé území Krkonoš“, říká Daniela Roudná, předsedkyně Sdružení pro krkonošské produkty. „Bylo by dobré, pokud by se značka dostala do povědomí místních obyvatel i turistů a ocenili, že jim značka přináší kvalitu, šetrnost k životnímu prostředí i regionální původ výrobku.“

Další akcí, kde se představí značené výrobky z Krkonoš, ale i z Beskyd a ze Šumavy bude veletrh cestovního ruchu Holiday World, konaný v Praze ve dnech 23. – 26. 2. 2006.

Více informací též na http://produkty.natura2000.cz nebo www.domaci-vyrobky.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist