Tiskové zprávy
Královéhradecký kraj: Řidiči začnou používat nový úsek dálnice D11 do Vánoc
13. listopadu 2006 | Královéhradecký kraj
Nový úsek dálnice D11, který umožní plnohodnotné dálniční spojení Královéhradeckého a Pardubického kraji s Prahou a se Středočeským krajem, začne řidičům sloužit v týdnu těsně před letošními Vánocemi. Ředitelství silnic a dálnic počítá, že nový bezmála čtyřicetikilometrový úsek plnohodnotné dálnice D11 zprovozní 19. nebo 21. prosince. Vyplynulo to z dnešního kontrolního dne na dálnici D11.
V současné době ale hrozí, že asi nový patnáctikilometrový úsek dálnice před Hradcem Králové se nebude moci používat. Provizorní sjezd z dálnice, který se podaří ŘSD postavit včas, nebude možno používat kvůli stanovisku pardubické Krajské hygienické stanice. V současné době doprava na silnici II/333, kterou bude doprava používat, překračuje hlukové limity v obci Libišany a krajští hygienici s používáním silnice nesouhlasí.
Ředitelství silnic a dálnic si nechalo vypracovat hlukovou studii, ze které však vyplývá, že dopravní situace bude po zprovoznění dálnice lepší než nyní. Nákladní a staveništní doprava bude totiž z dálnice sjíždět u Chýště a k Hradci bude pokračovat po staré silnici I/11.
„K takové situaci nesmí dojít. Okamžitě vyvoláme patřičná jednání, aby řidiči mohli používat celou dálnici. Nemůžeme postavit a otevřít dálnici, na kterou léta čekají statisíce řidičů a kterou nebudou moci používat. Umrtvila by se tím obrovská investice, která by mohla sloužit lidem v našich krajích. Vyvoláme patřičná jednání, aby dálnici bylo možné používat v celé své délce,“ řekl hejtman Královéhradeckého kraje Pavel Bradík.
ŘSD navíc staví sjezd u Praskačky, po kterém bude na konci dálnice sjíždět osobní doprava.
Kvůli zatím nevypořádaným majetkovým vztahům není zatím možné dálnici asi pět kilometrů před krajským městem dokončit. „Nadále budeme usilovat o dotažení kompletní dálnice do Hradce Králové, kde ale tato dopravní tepna nesmí skončit. Chceme, aby výstavba dálnice pokračovala do Jaroměře a dál na polské hranice,“ uvedl náměstek královéhradeckého hejtmana Petr Kuřík.
V současné době ale hrozí, že asi nový patnáctikilometrový úsek dálnice před Hradcem Králové se nebude moci používat. Provizorní sjezd z dálnice, který se podaří ŘSD postavit včas, nebude možno používat kvůli stanovisku pardubické Krajské hygienické stanice. V současné době doprava na silnici II/333, kterou bude doprava používat, překračuje hlukové limity v obci Libišany a krajští hygienici s používáním silnice nesouhlasí.
Ředitelství silnic a dálnic si nechalo vypracovat hlukovou studii, ze které však vyplývá, že dopravní situace bude po zprovoznění dálnice lepší než nyní. Nákladní a staveništní doprava bude totiž z dálnice sjíždět u Chýště a k Hradci bude pokračovat po staré silnici I/11.
„K takové situaci nesmí dojít. Okamžitě vyvoláme patřičná jednání, aby řidiči mohli používat celou dálnici. Nemůžeme postavit a otevřít dálnici, na kterou léta čekají statisíce řidičů a kterou nebudou moci používat. Umrtvila by se tím obrovská investice, která by mohla sloužit lidem v našich krajích. Vyvoláme patřičná jednání, aby dálnici bylo možné používat v celé své délce,“ řekl hejtman Královéhradeckého kraje Pavel Bradík.
ŘSD navíc staví sjezd u Praskačky, po kterém bude na konci dálnice sjíždět osobní doprava.
Kvůli zatím nevypořádaným majetkovým vztahům není zatím možné dálnici asi pět kilometrů před krajským městem dokončit. „Nadále budeme usilovat o dotažení kompletní dálnice do Hradce Králové, kde ale tato dopravní tepna nesmí skončit. Chceme, aby výstavba dálnice pokračovala do Jaroměře a dál na polské hranice,“ uvedl náměstek královéhradeckého hejtmana Petr Kuřík.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk