Tiskové zprávy
Arnika - program Ochrana přírody: Rozhodnutí o jezech odloženo
Vláda včera večer na svém zasedání opět o měsíc odložila rozhodnutí o stavbě sporných jezů na českém dolním Labi. Do měsíce má být právně posouzeno, zda je vláda v této otázce oprávněna rozhodovat.
„Rozhodnutí vlády dává stále naději, že jedinečná příroda dolního Labe bude zachráněna a kapsy daňových poplatníků ušetřeny zbytečného výdaje,“ komentuje výsledek jednání vlády předseda Arniky Vlastimil Karlík.
Rejdaři obhajují potřebu vodních děl tím, že bez jejich realizace by byla ohrožena vodní doprava v Čechách. „Pokud vodní doprava není schopna přežít v konkurenčním prostředí bez trvalého poškození hned dvou chráněných krajinných oblastí, měl by se tomuto procesu nechat přirozený průběh,“ míní mluvčí Arniky Marek Jehlička.
Nový návrh na zlepšení splavnosti Labe obdržely začátkem května ministerstva dopravy a životního prostředí. Ten spočívá ve vybudování plavebních kanálů mimo hlavní koryto řeky.
„V této chvíli se zdá, že tento návrh je pro přírodu výrazně méně škodlivý než jezy, a měl by být také o polovinu levnější. Rozhodně by měl být posouzen jak z technického a dopravního hlediska, tak z hlediska dopadů na životní prostředí. Odklad rozhodnutí vlády dává příležitost, aby se tak stalo,“ dodává Jehlička.
„Rozhodnutí vlády dává stále naději, že jedinečná příroda dolního Labe bude zachráněna a kapsy daňových poplatníků ušetřeny zbytečného výdaje,“ komentuje výsledek jednání vlády předseda Arniky Vlastimil Karlík.
Rejdaři obhajují potřebu vodních děl tím, že bez jejich realizace by byla ohrožena vodní doprava v Čechách. „Pokud vodní doprava není schopna přežít v konkurenčním prostředí bez trvalého poškození hned dvou chráněných krajinných oblastí, měl by se tomuto procesu nechat přirozený průběh,“ míní mluvčí Arniky Marek Jehlička.
Nový návrh na zlepšení splavnosti Labe obdržely začátkem května ministerstva dopravy a životního prostředí. Ten spočívá ve vybudování plavebních kanálů mimo hlavní koryto řeky.
„V této chvíli se zdá, že tento návrh je pro přírodu výrazně méně škodlivý než jezy, a měl by být také o polovinu levnější. Rozhodně by měl být posouzen jak z technického a dopravního hlediska, tak z hlediska dopadů na životní prostředí. Odklad rozhodnutí vlády dává příležitost, aby se tak stalo,“ dodává Jehlička.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk