Tiskové zprávy
MD ČR: ŘSD zprovozňuje úsek dálnice D1 Bílovec – Ostrava, Rudná
Ředitelství silnic a dálnic ČR uskutečňuje další krok k propojení Ostravy se zbytkem České republiky. V úterý 6. května 2008 bude slavnostně zprovozněn úsek budované dálnice D47 (D1) v části Bílovec – Ostrava, Rudná. Na něj bude navazovat již zprovozněná část Ostrava, Rudná – Bohumín, která byla otevřena v prosinci 2007.
Na aktuální zprovoznění úseku dálnice D47 v části Bílovec – Ostrava, Rudná bude ještě koncem letošního roku navazovat otevření úseku Lipník n. B. - Bělotín. Celkem se letos otevírá 27 kilometrů dálnice D47. „Další úseky dálnic budou zprovozněny v roce 2009, čímž dojde k propojení Prahy a Ostravy. Půjde o velmi důležitý posun v historii české dálniční infrastruktury,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
V celostátním měřítku se dálnice D47 stane důležitou součástí dálniční sítě, která umožní kvalitní dopravní připojení průmyslové ostravské aglomerace na vnitrostátní dopravní síť, a tím se vytvoří podmínky pro další hospodářský a podnikatelský rozvoj tohoto regionu. Dálnice D47 je od okamžiku uvedení do provozu označována jako dálnice D1. Ta bude v budoucnu mezi Prahou a polskou dálnicí A1 u Bohumína dosahovat délky 377 km.
Aktuálně otevíraný úsek Bílovec – Ostrava, Rudná je jediná stavba na D47, kde bylo nutné realizovat dlouhý dálniční tunel. „Hlavním motivem budování Klimkovického tunelu se dvěma samostatnými dvoupruhovými troubami délek 1077 metrů a 1088 metrů bylo především zklidnění dopravy v přilehlých lázních Hýlov a minimálně tak zasáhnout do zdejšího koloritu lázeňství,“ říká Alfred Brunclík. Úsek dálnice mezi Bílovcem a Ostravou, Rudnou tak získal stavařské specifikum, které výrazně zkvalitní životní prostředí a umožní další rozvoj lázeňského města Klimkovice.
V úseku stavby se dále nachází mostní estakáda přes údolí potoka Rakovec. Tvoří ji dvě samostatné dvoutrámové, dodatečné předpínané, monolitické spojité konstrukce o sedmi polích celkové délky 294,2 metru.
Stavba 4707 začíná východně od obce Bravantice v blízkosti silnice Bravantice – Studénka, kde navazuje na stavbu 4706. Od tohoto bodu směřuje táhlým složeným pravotočivým obloukem mezi obce Bravantice a Josefovice, které míjí severně. Vlastní město Klimkovice obchází po jeho severozápadním a severním okraji. Dále směřuje do prostoru Václavovic, následně prochází územím mezi Polankou nad Odrou a její částí Janová. V prostoru mezi Oderským dolem a Svinovem stavba navazuje na stavbu 4708, která je v současné době již v provozu.
Díky otevření úseku Bílovec – Ostrava, Rudná vzroste délka dálnice D47 (čili dálnice D1 na severní Moravě) na 29 kilometrů.
ZÁKLADNÍ ÚDAJE
Název stavby: Dálnice D47, stavba 4707 Bílovec – Ostrava, Rudná
Místo stavby: Moravskoslezský kraj
Objednatel a investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Délka úseku: 11 677 metrů
Protihlukové stěny: 8
Mimoúrovňové křižovatky: 2
Mostní objekty: 17
Uvedení stavby do provozu: 05/2008
Cena stavby dle smlouvy bez daně: 6 041 000 000 Kč
Na aktuální zprovoznění úseku dálnice D47 v části Bílovec – Ostrava, Rudná bude ještě koncem letošního roku navazovat otevření úseku Lipník n. B. - Bělotín. Celkem se letos otevírá 27 kilometrů dálnice D47. „Další úseky dálnic budou zprovozněny v roce 2009, čímž dojde k propojení Prahy a Ostravy. Půjde o velmi důležitý posun v historii české dálniční infrastruktury,“ vysvětluje generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.
V celostátním měřítku se dálnice D47 stane důležitou součástí dálniční sítě, která umožní kvalitní dopravní připojení průmyslové ostravské aglomerace na vnitrostátní dopravní síť, a tím se vytvoří podmínky pro další hospodářský a podnikatelský rozvoj tohoto regionu. Dálnice D47 je od okamžiku uvedení do provozu označována jako dálnice D1. Ta bude v budoucnu mezi Prahou a polskou dálnicí A1 u Bohumína dosahovat délky 377 km.
Aktuálně otevíraný úsek Bílovec – Ostrava, Rudná je jediná stavba na D47, kde bylo nutné realizovat dlouhý dálniční tunel. „Hlavním motivem budování Klimkovického tunelu se dvěma samostatnými dvoupruhovými troubami délek 1077 metrů a 1088 metrů bylo především zklidnění dopravy v přilehlých lázních Hýlov a minimálně tak zasáhnout do zdejšího koloritu lázeňství,“ říká Alfred Brunclík. Úsek dálnice mezi Bílovcem a Ostravou, Rudnou tak získal stavařské specifikum, které výrazně zkvalitní životní prostředí a umožní další rozvoj lázeňského města Klimkovice.
V úseku stavby se dále nachází mostní estakáda přes údolí potoka Rakovec. Tvoří ji dvě samostatné dvoutrámové, dodatečné předpínané, monolitické spojité konstrukce o sedmi polích celkové délky 294,2 metru.
Stavba 4707 začíná východně od obce Bravantice v blízkosti silnice Bravantice – Studénka, kde navazuje na stavbu 4706. Od tohoto bodu směřuje táhlým složeným pravotočivým obloukem mezi obce Bravantice a Josefovice, které míjí severně. Vlastní město Klimkovice obchází po jeho severozápadním a severním okraji. Dále směřuje do prostoru Václavovic, následně prochází územím mezi Polankou nad Odrou a její částí Janová. V prostoru mezi Oderským dolem a Svinovem stavba navazuje na stavbu 4708, která je v současné době již v provozu.
Díky otevření úseku Bílovec – Ostrava, Rudná vzroste délka dálnice D47 (čili dálnice D1 na severní Moravě) na 29 kilometrů.
ZÁKLADNÍ ÚDAJE
Název stavby: Dálnice D47, stavba 4707 Bílovec – Ostrava, Rudná
Místo stavby: Moravskoslezský kraj
Objednatel a investor: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Délka úseku: 11 677 metrů
Protihlukové stěny: 8
Mimoúrovňové křižovatky: 2
Mostní objekty: 17
Uvedení stavby do provozu: 05/2008
Cena stavby dle smlouvy bez daně: 6 041 000 000 Kč
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk