Tiskové zprávy
České dráhy: S novým jízdním řádem vyjede v Plzeňském kraji také 9 nových RegioPanterů
28. listopadu 2018 | České dráhy
V neděli 9. prosince začne platit nový jízdní řád pro rok 2019. V Plzeňském kraji je připravován ve spolupráci s organizátorem a koordinátorem veřejné dopravy POVED. Zahrnuje celkem 547 vlaků, z toho v pracovní dny pojede 493 vlaků, o sobotách a nedělích 321 vlaků. Regionální spoje ujedou 5 321 931,7 vlakokilometrů, což představuje nárůst o 5,04 % ve srovnání se současným jízdním řádem. Největší nárůst bude na trati 190 v úseku Plzeň – Horažďovice předměstí.
Regionální osobní dopravu objednává Plzeňský kraj. Dálkovou dopravu, tedy rychlíkové a expresní spoje, zajišťují České dráhy na základě objednávky Ministerstva dopravy.
V roce 2019 by mělo dojít v obvodu Plzeňského kraje k rozšíření platnosti integrovaného dopravního systému. K 1. lednu zvažuje Krajský úřad Plzeňského kraje rozšíření Integrované dopravy Plzeňska na trati 190 o úsek z Horažďovic předměstí do Strakonic a integraci dalších vlaků dálkové dopravy. „Plzeňský kraj také navýšil nabídku spojů cestujícím v úsecích Plzeň – Rokycany, Plzeň – Přeštice a mezi Horažďovicemi a Plzní, kde současně nabízí cestujícím vyšší kvalitu zavedením nových elektrických vozidel,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek. „Mezi Plzní a Radnicemi pojedou všechny vlaky přímo, tedy bez nutného přestupu,“ dodal.
Díky nově otevřeným tunelům u Ejpovic dochází také k podstatnému zrychlení dopravy mezi Plzní a Rokycany, Hořovicemi nebo Prahou. „Rychlíky pojedou nově z Plzně do Rokycan pouze 11 minut, do Hořovic 32 minut a expresy dorazí na pražský Smíchov za 1 hodinu 8 minut a do centra Prahy na hlavní nádraží za 1 hodinu 20 minut. Vlak tak nabídne velmi rychlé spojení mezi hlavním a krajským městem i mezi krajským městem a regionálními centry Plzeňského kraje. Cesta vlakem nebo v kombinaci autem a vlakem tak bude z mnoha směrů rychlejší než přímá cesta vozem do centra Plzně,“ zdůrazňuje Michal Štěpán, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod. Osobní vlaky urazí trasu Plzeň – Rokycany za 15 minut a zrychlí se tak i cesta do Ejpovic, Mýta a dalších míst v tomto směru.
Hlavní změny v regionální dopravě
Na trati 190 Plzeň – Horažďovice předm. bude upraven koncept dopravy. Na regionálních vlacích budou nově nasazeny elektrické jednotky řady 650 RegioPanter (kromě jednoho páru spěšných vlaků, na kterém bude nasazena souprava s řídícím vozem „Sysel“ a třemi vozy klasické stavby). Vlaky budou vyjíždět a končit nově na stanici Plzeň-Jižní Předměstí.
Na spojích Plzeňské linky budou ČD nově nasazovat el. jednotky řady 650 RegioPanter, linka bude částečně rozšířena.
Vlaky na trati 176 budou v souvislosti se zprovozněním Ejpovického tunelu jezdit v úseku Radnice – Chrást u Plzně – Ejpovice – Plzeň hl.n. a zpět. Jízdné zůstane i přes prodloužení projetého úseku na stejné úrovni.
Na trati 178 Svojšín – Bor nebyl objednán žádný vlak.
Na trati 183 Plzeň – Železná Ruda-Alžbětín pojedou v pracovní dny čtyři nové páry vlaků v úseku Plzeň hl.n. – Přeštice a zpět.
Podrobné informace o změnách regionálních jízdních řádů
Na převážné části tratí zůstává koncept jízdního řádu regionálních vlaků stejný, jako byl v minulém jízdním řádu. Ve většině případů se pak změny týkaly úprav časových poloh nebo četnosti jízd vlaků regionální dopravy v návaznosti na trasy dálkových vlaků.
Trať 160 Plzeň – Žatec
V novém jízdním řádu nadále nebudou na trati 160 provozovány dálkové vlaky dopravcem České dráhy.
Trať 170 Plzeň – Beroun
V úseku Plzeň – Beroun došlo k úpravě časových poloh regionálních spojů v souvislosti s otevřením nových tunelů a následné úpravě tras dálkových vlaků.
Základem nového jízdního řádu pro osobní vlaky zůstává dvouhodinový takt s odjezdem z Plzně hl.n. do Berouna.
Vlaky v úseku Plzeň-Doubravka – Ejpovice budou jezdit tunely mimo zastávky Chrást u Plzně a Dýšina. Tyto zastávky budou obsluhovány vlaky Plzeň hl.n. – Ejpovice – Chrást u Plzně – Radnice a zpět.
Trať 175 Rokycany – Nezvěstice
V novém jízdním řádu bude zachován stejný koncept regionální dopravy, došlo pouze k drobným posunům časové polohy v řádu minut z důvodu změny časové polohy vlaků na trati 170.
Nově budou provázány spoje Sp 1669 (Plzeň hl.n. 9:17 – Mirošov město 9:49) a Sp 1668 (Mirošov město 10:07 – Plzeň hl.n. 10:44), kdy není nutný přestup v Rokycanech. Tento spoj pojede v pracovní dny kromě prázdnin.
Trať 176 Chrást u Plzně – Radnice
Vlaky na této trati budou v souvislosti se zprovozněním Ejpovického tunelu jezdit v úseku Radnice – Chrást u Plzně – Ejpovice – Plzeň hl.n. a zpět. Cena za jízdenku zůstává i přes prodloužení projetého úseku na stejné úrovni.
Cestovní doba se z původních 51 minut (50 minut v opačném směru) mírně zvýší na 54 minut (53 minut v opačném směru).
V pracovní dny pojede nový přímý vlak z Chrástu u Plzně zast. do Bezdružic s odjezdem v 6:00.
Trať 177 Pňovany zastávka – Bezdružice
V novém jízdním řádu bude zachován stejný koncept regionální dopravy, došlo pouze k drobným minutovým posunům v souvislosti s úpravami časových poloh vlaků na trati 170.
První vlak z Bezdružic pojede z důvodu úpravy časové polohy vlaku na trati 170 o 13 minut dříve.
V pracovní dny pojede nový přímý vlak z Chrástu u Plzně zast. do Bezdružic s odjezdem v 6:00.
Trať 178 Svojšín – Bor
Na této trati objednatel neobjednal žádný vlak.
Trať 180 Plzeň – Domažlice – Domažlice město
V novém jízdním řádu bude zachován stejný koncept regionální dopravy, došlo pouze k drobným posunům časové polohy v řádu minut.
Trať 181 Nýřany – Heřmanova Huť
V novém jízdním jsou upravené jen časové polohy vlaku dvou spojů. Osobní vlak Os 27402 pojede v celé trase o 2 minuty dříve, Os 27409 naopak o 2 minuty později.
Trať 182 Staňkov – Poběžovice
Zachován stejný koncept dopravy i s časovými polohami.
Trať 183 Plzeň – Železná Ruda-Alžbětín
V novém jízdním řádu bude zachován stejný koncept regionální dopravy, dojde pouze k drobným posunům v řádu minut.
V pracovní dny budou zavedeny čtyři nové páry osobních vlaků v úseku Plzeň hl.n. – Přeštice. Odjezdy z Plzně hl.n. budou v 7:21, 11:10, 14:47 a 18:20 (Os 7530, 7532, 7534 a 7536), zpět z Přeštic pak v 8:19, 12:19, 16:19 a 20:19 (Os 7531, 7533, 7535 a 7537).
Trať 184 Domažlice – Planá u Mariánských Lázní
V novém jízdním řádu došlo pouze u několika vlaků k minutovým posunům.
Stávající vlak Os 7201 bude z provozních důvodů rozdělen na dva vlaky: Os 7221 pojede v úseku Planá u Mariánských Lázní – Bělá nad Radbuzou, Os 7237 pak v úseku Bělá nad Radbuzou – Domažlice. Pro cestující toto rozdělení znamená přestup ve stanici Bělá nad Radbuzou. Vlaky pojedou v původních časech vlaku Os 7201.
Trať 185 Domažlice – Klatovy – Horažďovice předměstí
V novém jízdním řádu budou upraveny časové polohy a četnost jízdy vlaků na trati 185 podle návazností na vlaky, které jezdí na tratích 180, 183 a 190. Odchylky budou pouze minutové (kromě vlaků 17510 a 17501, viz níže).
Osobní vlak Os 17510 pojede o víkendech a svátcích z Horažďovic předm. o 7 minut později, tj. až v 13:18, do Klatov přijede naopak o 7 minut dříve (v 14:35). Důvodem je skutečnost, že na trase spoje nebude potřeba křižovat.
Vlak Os 17501 nově pojede o 16 minut později, tj. z Klatov ve 4:37.
Trať 190 Plzeň – Horažďovice předměstí
Na trati 190 Plzeň – Horažďovice předm. bude upraven koncept dopravy. Na regionálních vlacích budou nově nasazeny elektrické jednotky řady 650 RegioPanter (kromě jednoho páru spěšných vlaků, na kterém bude nasazena souprava s řídícím vozem „Sysel“ a třemi vozy klasické stavby). Vlaky budou vyjíždět a končit nově ze stanice Plzeň-Jižní Předměstí.
V úseku Nepomuk – Horažďovice předm. a zpět nově pojedou v každém směru další dva vlaky.
Na spojích „Plzeňské linky“ budou také nasazeny soupravy RegioPanter. Koncepce je mírně upravena, např. poslední spoj linky pojede z Pňovan do Nepomuku ve 20:41.
Trať 191 Plzeň – Horažďovice předměstí
Koncept regionální dopravy bude zachován, pouze bude u vlaku Os 27903 provedena časová korekce, kdy v celé trase Blatná – Nepomuk pojede tento spoj o 3 minuty dříve.
Dálková doprava
Na trati 170 Praha – Plzeň dojde ke zprovoznění tunelů mezi zastávkou Plzeň-Doubravka a stanicí Ejpovice. Jízdní doba rychlíků v úseku Plzeň hl.n. – Rokycany se zkrátí na 11 minut.
V novém jízdním řádu budou i nadále jezdit denně v Plzeňském kraji dva páry vlaků IC Pendolino. Vlaky IC/SC 505 / 504 pojedou z Chebu přes Plzeň hl.n., Prahu hl.n. do Ostravy hl.n. a zpět. Vlaky IC/SC 515 / 512 pojedou z Františkových Lázní přes Plzeň hl.n., Prahu hl.n., Ostravu hl.n. do Bohumína a zpět.
Byla zachována koncepce dálkové dopravy na trati 180 Plzeň – Domažlice (– Furth im Wald), což znamená, že vlaky dálkové dopravy z Čech do Bavorska a zpět budou přes Plzeň hl.n. jezdit ve dvouhodinovém taktu.
Obnova vozového parku v Plzeňském kraji
„Ke zcela zásadnímu zkvalitnění komfortu cestujících dochází na trati 190 v úseku Plzeň – Horažďovice předměstí a částečně na trati 170 v úseku Plzeň – Pňovany, tzv. Plzeňské lince. Zde dochází k uvedení do provozu devíti nových elektrických jednotek RegioPanter v barvách Plzeňského kraje. V souvislosti se zvýšením komfortu rovněž dochází k navýšení objednávky Plzeňského kraje na tomto úseku o 21 mil. korun,“ říká hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard.
RegioPantery pro Plzeňský kraj mají barevnou kombinaci modré, zelené a žluté s prvky Plzeňského kraje. Změny barevného řešení se dočkal i interiér. Vzhled vybrali lidé v anketě, kterou uspořádal Plzeňský kraj.
„Celková cena za 9 nových jednotek přesahuje 1 miliardu korun a z 85 % by měla být kryta dotací z Operačního programu Doprava 2014 – 2020,“ upřesňuje způsob financování nákupu nových vlaků Miroslav Kupec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a dodává: „V srpnu 2018 byla žádost o dotaci Ministerstvem dopravy schválena a České dráhy obdržely schvalovací protokol. Nyní probíhá ze strany Ministerstva dopravy příprava podkladů pro vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace“.
„Nové vlaky významně zvyšují komfort pro cestující. Jsou plně klimatizované, nabízejí připojení k internetu pomocí Wi-Fi, elektrické zásuvky nebo moderní informační systém. Kromě toho bude vždy alespoň jeden vůz v soupravě disponovat místem pro přepravu osob se sníženou schopností pohybu a orientace,“ doplňuje Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation a člen představenstva Škoda Vagonka.
Regionální jízdní řád
I letos bude k dispozici na pokladnách ČD v Plzeňském kraji Regionální jízdní řád „Plzeňský kraj“ 2018/2019. Cena 25 Kč za kus.
Regionální osobní dopravu objednává Plzeňský kraj. Dálkovou dopravu, tedy rychlíkové a expresní spoje, zajišťují České dráhy na základě objednávky Ministerstva dopravy.
V roce 2019 by mělo dojít v obvodu Plzeňského kraje k rozšíření platnosti integrovaného dopravního systému. K 1. lednu zvažuje Krajský úřad Plzeňského kraje rozšíření Integrované dopravy Plzeňska na trati 190 o úsek z Horažďovic předměstí do Strakonic a integraci dalších vlaků dálkové dopravy. „Plzeňský kraj také navýšil nabídku spojů cestujícím v úsecích Plzeň – Rokycany, Plzeň – Přeštice a mezi Horažďovicemi a Plzní, kde současně nabízí cestujícím vyšší kvalitu zavedením nových elektrických vozidel,“ uvedl náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek. „Mezi Plzní a Radnicemi pojedou všechny vlaky přímo, tedy bez nutného přestupu,“ dodal.
Díky nově otevřeným tunelům u Ejpovic dochází také k podstatnému zrychlení dopravy mezi Plzní a Rokycany, Hořovicemi nebo Prahou. „Rychlíky pojedou nově z Plzně do Rokycan pouze 11 minut, do Hořovic 32 minut a expresy dorazí na pražský Smíchov za 1 hodinu 8 minut a do centra Prahy na hlavní nádraží za 1 hodinu 20 minut. Vlak tak nabídne velmi rychlé spojení mezi hlavním a krajským městem i mezi krajským městem a regionálními centry Plzeňského kraje. Cesta vlakem nebo v kombinaci autem a vlakem tak bude z mnoha směrů rychlejší než přímá cesta vozem do centra Plzně,“ zdůrazňuje Michal Štěpán, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod. Osobní vlaky urazí trasu Plzeň – Rokycany za 15 minut a zrychlí se tak i cesta do Ejpovic, Mýta a dalších míst v tomto směru.
Hlavní změny v regionální dopravě
Na trati 190 Plzeň – Horažďovice předm. bude upraven koncept dopravy. Na regionálních vlacích budou nově nasazeny elektrické jednotky řady 650 RegioPanter (kromě jednoho páru spěšných vlaků, na kterém bude nasazena souprava s řídícím vozem „Sysel“ a třemi vozy klasické stavby). Vlaky budou vyjíždět a končit nově na stanici Plzeň-Jižní Předměstí.
Na spojích Plzeňské linky budou ČD nově nasazovat el. jednotky řady 650 RegioPanter, linka bude částečně rozšířena.
Vlaky na trati 176 budou v souvislosti se zprovozněním Ejpovického tunelu jezdit v úseku Radnice – Chrást u Plzně – Ejpovice – Plzeň hl.n. a zpět. Jízdné zůstane i přes prodloužení projetého úseku na stejné úrovni.
Na trati 178 Svojšín – Bor nebyl objednán žádný vlak.
Na trati 183 Plzeň – Železná Ruda-Alžbětín pojedou v pracovní dny čtyři nové páry vlaků v úseku Plzeň hl.n. – Přeštice a zpět.
Podrobné informace o změnách regionálních jízdních řádů
Na převážné části tratí zůstává koncept jízdního řádu regionálních vlaků stejný, jako byl v minulém jízdním řádu. Ve většině případů se pak změny týkaly úprav časových poloh nebo četnosti jízd vlaků regionální dopravy v návaznosti na trasy dálkových vlaků.
Trať 160 Plzeň – Žatec
V novém jízdním řádu nadále nebudou na trati 160 provozovány dálkové vlaky dopravcem České dráhy.
Trať 170 Plzeň – Beroun
V úseku Plzeň – Beroun došlo k úpravě časových poloh regionálních spojů v souvislosti s otevřením nových tunelů a následné úpravě tras dálkových vlaků.
Základem nového jízdního řádu pro osobní vlaky zůstává dvouhodinový takt s odjezdem z Plzně hl.n. do Berouna.
Vlaky v úseku Plzeň-Doubravka – Ejpovice budou jezdit tunely mimo zastávky Chrást u Plzně a Dýšina. Tyto zastávky budou obsluhovány vlaky Plzeň hl.n. – Ejpovice – Chrást u Plzně – Radnice a zpět.
Trať 175 Rokycany – Nezvěstice
V novém jízdním řádu bude zachován stejný koncept regionální dopravy, došlo pouze k drobným posunům časové polohy v řádu minut z důvodu změny časové polohy vlaků na trati 170.
Nově budou provázány spoje Sp 1669 (Plzeň hl.n. 9:17 – Mirošov město 9:49) a Sp 1668 (Mirošov město 10:07 – Plzeň hl.n. 10:44), kdy není nutný přestup v Rokycanech. Tento spoj pojede v pracovní dny kromě prázdnin.
Trať 176 Chrást u Plzně – Radnice
Vlaky na této trati budou v souvislosti se zprovozněním Ejpovického tunelu jezdit v úseku Radnice – Chrást u Plzně – Ejpovice – Plzeň hl.n. a zpět. Cena za jízdenku zůstává i přes prodloužení projetého úseku na stejné úrovni.
Cestovní doba se z původních 51 minut (50 minut v opačném směru) mírně zvýší na 54 minut (53 minut v opačném směru).
V pracovní dny pojede nový přímý vlak z Chrástu u Plzně zast. do Bezdružic s odjezdem v 6:00.
Trať 177 Pňovany zastávka – Bezdružice
V novém jízdním řádu bude zachován stejný koncept regionální dopravy, došlo pouze k drobným minutovým posunům v souvislosti s úpravami časových poloh vlaků na trati 170.
První vlak z Bezdružic pojede z důvodu úpravy časové polohy vlaku na trati 170 o 13 minut dříve.
V pracovní dny pojede nový přímý vlak z Chrástu u Plzně zast. do Bezdružic s odjezdem v 6:00.
Trať 178 Svojšín – Bor
Na této trati objednatel neobjednal žádný vlak.
Trať 180 Plzeň – Domažlice – Domažlice město
V novém jízdním řádu bude zachován stejný koncept regionální dopravy, došlo pouze k drobným posunům časové polohy v řádu minut.
Trať 181 Nýřany – Heřmanova Huť
V novém jízdním jsou upravené jen časové polohy vlaku dvou spojů. Osobní vlak Os 27402 pojede v celé trase o 2 minuty dříve, Os 27409 naopak o 2 minuty později.
Trať 182 Staňkov – Poběžovice
Zachován stejný koncept dopravy i s časovými polohami.
Trať 183 Plzeň – Železná Ruda-Alžbětín
V novém jízdním řádu bude zachován stejný koncept regionální dopravy, dojde pouze k drobným posunům v řádu minut.
V pracovní dny budou zavedeny čtyři nové páry osobních vlaků v úseku Plzeň hl.n. – Přeštice. Odjezdy z Plzně hl.n. budou v 7:21, 11:10, 14:47 a 18:20 (Os 7530, 7532, 7534 a 7536), zpět z Přeštic pak v 8:19, 12:19, 16:19 a 20:19 (Os 7531, 7533, 7535 a 7537).
Trať 184 Domažlice – Planá u Mariánských Lázní
V novém jízdním řádu došlo pouze u několika vlaků k minutovým posunům.
Stávající vlak Os 7201 bude z provozních důvodů rozdělen na dva vlaky: Os 7221 pojede v úseku Planá u Mariánských Lázní – Bělá nad Radbuzou, Os 7237 pak v úseku Bělá nad Radbuzou – Domažlice. Pro cestující toto rozdělení znamená přestup ve stanici Bělá nad Radbuzou. Vlaky pojedou v původních časech vlaku Os 7201.
Trať 185 Domažlice – Klatovy – Horažďovice předměstí
V novém jízdním řádu budou upraveny časové polohy a četnost jízdy vlaků na trati 185 podle návazností na vlaky, které jezdí na tratích 180, 183 a 190. Odchylky budou pouze minutové (kromě vlaků 17510 a 17501, viz níže).
Osobní vlak Os 17510 pojede o víkendech a svátcích z Horažďovic předm. o 7 minut později, tj. až v 13:18, do Klatov přijede naopak o 7 minut dříve (v 14:35). Důvodem je skutečnost, že na trase spoje nebude potřeba křižovat.
Vlak Os 17501 nově pojede o 16 minut později, tj. z Klatov ve 4:37.
Trať 190 Plzeň – Horažďovice předměstí
Na trati 190 Plzeň – Horažďovice předm. bude upraven koncept dopravy. Na regionálních vlacích budou nově nasazeny elektrické jednotky řady 650 RegioPanter (kromě jednoho páru spěšných vlaků, na kterém bude nasazena souprava s řídícím vozem „Sysel“ a třemi vozy klasické stavby). Vlaky budou vyjíždět a končit nově ze stanice Plzeň-Jižní Předměstí.
V úseku Nepomuk – Horažďovice předm. a zpět nově pojedou v každém směru další dva vlaky.
Na spojích „Plzeňské linky“ budou také nasazeny soupravy RegioPanter. Koncepce je mírně upravena, např. poslední spoj linky pojede z Pňovan do Nepomuku ve 20:41.
Trať 191 Plzeň – Horažďovice předměstí
Koncept regionální dopravy bude zachován, pouze bude u vlaku Os 27903 provedena časová korekce, kdy v celé trase Blatná – Nepomuk pojede tento spoj o 3 minuty dříve.
Dálková doprava
Na trati 170 Praha – Plzeň dojde ke zprovoznění tunelů mezi zastávkou Plzeň-Doubravka a stanicí Ejpovice. Jízdní doba rychlíků v úseku Plzeň hl.n. – Rokycany se zkrátí na 11 minut.
V novém jízdním řádu budou i nadále jezdit denně v Plzeňském kraji dva páry vlaků IC Pendolino. Vlaky IC/SC 505 / 504 pojedou z Chebu přes Plzeň hl.n., Prahu hl.n. do Ostravy hl.n. a zpět. Vlaky IC/SC 515 / 512 pojedou z Františkových Lázní přes Plzeň hl.n., Prahu hl.n., Ostravu hl.n. do Bohumína a zpět.
Byla zachována koncepce dálkové dopravy na trati 180 Plzeň – Domažlice (– Furth im Wald), což znamená, že vlaky dálkové dopravy z Čech do Bavorska a zpět budou přes Plzeň hl.n. jezdit ve dvouhodinovém taktu.
Obnova vozového parku v Plzeňském kraji
„Ke zcela zásadnímu zkvalitnění komfortu cestujících dochází na trati 190 v úseku Plzeň – Horažďovice předměstí a částečně na trati 170 v úseku Plzeň – Pňovany, tzv. Plzeňské lince. Zde dochází k uvedení do provozu devíti nových elektrických jednotek RegioPanter v barvách Plzeňského kraje. V souvislosti se zvýšením komfortu rovněž dochází k navýšení objednávky Plzeňského kraje na tomto úseku o 21 mil. korun,“ říká hejtman Plzeňského kraje Josef Bernard.
RegioPantery pro Plzeňský kraj mají barevnou kombinaci modré, zelené a žluté s prvky Plzeňského kraje. Změny barevného řešení se dočkal i interiér. Vzhled vybrali lidé v anketě, kterou uspořádal Plzeňský kraj.
„Celková cena za 9 nových jednotek přesahuje 1 miliardu korun a z 85 % by měla být kryta dotací z Operačního programu Doprava 2014 – 2020,“ upřesňuje způsob financování nákupu nových vlaků Miroslav Kupec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a dodává: „V srpnu 2018 byla žádost o dotaci Ministerstvem dopravy schválena a České dráhy obdržely schvalovací protokol. Nyní probíhá ze strany Ministerstva dopravy příprava podkladů pro vydání Rozhodnutí o poskytnutí dotace“.
„Nové vlaky významně zvyšují komfort pro cestující. Jsou plně klimatizované, nabízejí připojení k internetu pomocí Wi-Fi, elektrické zásuvky nebo moderní informační systém. Kromě toho bude vždy alespoň jeden vůz v soupravě disponovat místem pro přepravu osob se sníženou schopností pohybu a orientace,“ doplňuje Tomáš Ignačák, místopředseda představenstva skupiny Škoda Transportation a člen představenstva Škoda Vagonka.
Regionální jízdní řád
I letos bude k dispozici na pokladnách ČD v Plzeňském kraji Regionální jízdní řád „Plzeňský kraj“ 2018/2019. Cena 25 Kč za kus.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk