Tiskové zprávy
MŽP ČR a CENIA: Týden ekoznačení se koná poprvé i u nás
5. října 2006 | MŽP ČR a CENIA
Česká republika se letos poprvé, podobně jako Dánsko, Finsko, Itálie, Litva, Malta, Portugalsko či Španělsko, zapojí do aktivit „Evropského týdne ekoznačení“ (neboli „Flower Week“ – podle názvu evropské ekoznačky „The Flower“).
Tento týden se téměř po celé Evropě budou konat aktivity, jejichž úkolem je zvýšit povědomí nejen o ekoznačce Evropské unie – tzv. Květině, ale i o národních ekoznačkách [1]. Ty, kromě České republiky, udělují například Rakušané, skandinávské země, Slováci či Němci. „Rozhodli jsme se propagovat ekoznačky obě – jak evropskou Květinu, tak český „Ekologicky šetrný výrobek. Obě dvě přináší spotřebiteli stejnou informaci a obě dvě jsou v naší republice udíleny“, říká Adéla Petrová z Agentury pro ekologicky šetrné výrobky.
Výrobky s českou ekoznačkou jsou v našich obchodech vidět čím dál častěji. Zákazníci si mohou vybírat z nabídky již více než 330 produktů, což je vcelku úctyhodné číslo i v evropském srovnání. Ekoznačku mohou lidé najít na spotřebním zboží od čistících prostředků, textilních výrobků, kancelářského nábytku, barev a laků počínaje, teplovodními kotli nebo papírenským zbožím konče. Na počátku roku 2006 byla také udělena první ekoznačka turistické ubytovací službě - hotelu.
O významu obou ekoznaček, označených výrobcích i aktualitách z oblasti ekoznačení se v rámci Evropského týdne ekoznačení dozvědí všichni, kteří navštíví webové stránky www.ekoznacka.cz. Nejen tam, ale i na workshopu, který se bude konat v Českých Budějovicích 9. října v 15:00 v budově Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity nebo na přednášce, která proběhne v úterý 10. října od 15:00 do 17:00 v kinosále budějovického kina Kotva, se mohou všichni zájemci dozvědět o značení na výrobcích, národním programu ekoznačení, programu ekoznačení EU a mnoho dalšího. Tyto aktivity, stejně jako seminář určený provozovatelům turistických ubytovacích služeb, který je naplánován na 13. října do Českého Krumlova (od 10:30 v Hotelu U města Vídně), se konají zároveň jako součást 32. ročníku mezinárodního filmového festivalu Ekofilm (viz http://www.ekofilm.cz).
Na závěr Evropského týdne ekoznačení proběhne také slavnostní předání evropské Květiny další české firmě. K dosavadním držitelům – hotelu Adalbert a firmě Hybler Textil – přibude brněnská Nová Mosilana a.s. pro níž se získání ekoznačky EU stalo podmínkou úspěchu ve výběrovém řízení na dodávku uniforem pro italský policejní sbor. „Je vidět, že jsme se do programu ekoznačení EU zapojili bez nejmenších problémů a že české firmy dokáží vyrábět kvalitní výrobky a poskytovat služby na vysoké úrovni. Evropská unie nám pak pomáhá s propagací těchto firem a označených výrobků nejen u nás, ale především v zahraničí“, dodává Petrová.
S oběma ekoznačkami již bylo seznámeno více než 440 učitelů z celé republiky, kteří pracují s výukovým programem „Co je doma, to se počítá!“, připraveným českou informační agenturou životního prostředí CENIA.
Kromě rozesílání informačních a propagačních materiálů budou během Evropského týdne ekoznačení také propagovány nové skupiny výrobků a služeb, ve kterých lze nově ekoznačku získat, ať už se jedná o dřevěné hračky, psací potřeby nebo školy a vzdělávací zařízení.
Podrobnosti o výše uvedených aktivitách, seznam označených výrobků, firem, které ocenění získaly i mnoho dalšího mohou získat spotřebitelé, výrobci i poskytovatelé služeb najdete na http://www.ekoznacka.cz.
Podrobnosti o Flower Week v evropském kontextu i o evropském programu ekoznačení najdete na http://www.europa.eu.int/ecolabel. Seznam výrobků a služeb, které získaly ekoznačku EU najdete na http://www.eco-label.com.
Poznámky:
[1] Ekoznačka je ochranná známka, která spotřebiteli garantuje, že u označeného výrobku či služby bylo provedeno hodnocení, zaručující, že jeho negativní vliv na životní prostředí a zdraví spotřebitele je výrazně nižší než u výrobku bez ekoznačky. Čeští výrobci mohou získat pro své produkty národní ekoznačku Ekologicky šetrný výrobek (http://www.ekoznacka.cz) i evropskou ekoznačku The Flower (http://www.europa.eu.int/ecolabel).
Tento týden se téměř po celé Evropě budou konat aktivity, jejichž úkolem je zvýšit povědomí nejen o ekoznačce Evropské unie – tzv. Květině, ale i o národních ekoznačkách [1]. Ty, kromě České republiky, udělují například Rakušané, skandinávské země, Slováci či Němci. „Rozhodli jsme se propagovat ekoznačky obě – jak evropskou Květinu, tak český „Ekologicky šetrný výrobek. Obě dvě přináší spotřebiteli stejnou informaci a obě dvě jsou v naší republice udíleny“, říká Adéla Petrová z Agentury pro ekologicky šetrné výrobky.
Výrobky s českou ekoznačkou jsou v našich obchodech vidět čím dál častěji. Zákazníci si mohou vybírat z nabídky již více než 330 produktů, což je vcelku úctyhodné číslo i v evropském srovnání. Ekoznačku mohou lidé najít na spotřebním zboží od čistících prostředků, textilních výrobků, kancelářského nábytku, barev a laků počínaje, teplovodními kotli nebo papírenským zbožím konče. Na počátku roku 2006 byla také udělena první ekoznačka turistické ubytovací službě - hotelu.
O významu obou ekoznaček, označených výrobcích i aktualitách z oblasti ekoznačení se v rámci Evropského týdne ekoznačení dozvědí všichni, kteří navštíví webové stránky www.ekoznacka.cz. Nejen tam, ale i na workshopu, který se bude konat v Českých Budějovicích 9. října v 15:00 v budově Přírodovědecké fakulty Jihočeské univerzity nebo na přednášce, která proběhne v úterý 10. října od 15:00 do 17:00 v kinosále budějovického kina Kotva, se mohou všichni zájemci dozvědět o značení na výrobcích, národním programu ekoznačení, programu ekoznačení EU a mnoho dalšího. Tyto aktivity, stejně jako seminář určený provozovatelům turistických ubytovacích služeb, který je naplánován na 13. října do Českého Krumlova (od 10:30 v Hotelu U města Vídně), se konají zároveň jako součást 32. ročníku mezinárodního filmového festivalu Ekofilm (viz http://www.ekofilm.cz).
Na závěr Evropského týdne ekoznačení proběhne také slavnostní předání evropské Květiny další české firmě. K dosavadním držitelům – hotelu Adalbert a firmě Hybler Textil – přibude brněnská Nová Mosilana a.s. pro níž se získání ekoznačky EU stalo podmínkou úspěchu ve výběrovém řízení na dodávku uniforem pro italský policejní sbor. „Je vidět, že jsme se do programu ekoznačení EU zapojili bez nejmenších problémů a že české firmy dokáží vyrábět kvalitní výrobky a poskytovat služby na vysoké úrovni. Evropská unie nám pak pomáhá s propagací těchto firem a označených výrobků nejen u nás, ale především v zahraničí“, dodává Petrová.
S oběma ekoznačkami již bylo seznámeno více než 440 učitelů z celé republiky, kteří pracují s výukovým programem „Co je doma, to se počítá!“, připraveným českou informační agenturou životního prostředí CENIA.
Kromě rozesílání informačních a propagačních materiálů budou během Evropského týdne ekoznačení také propagovány nové skupiny výrobků a služeb, ve kterých lze nově ekoznačku získat, ať už se jedná o dřevěné hračky, psací potřeby nebo školy a vzdělávací zařízení.
Podrobnosti o výše uvedených aktivitách, seznam označených výrobků, firem, které ocenění získaly i mnoho dalšího mohou získat spotřebitelé, výrobci i poskytovatelé služeb najdete na http://www.ekoznacka.cz.
Podrobnosti o Flower Week v evropském kontextu i o evropském programu ekoznačení najdete na http://www.europa.eu.int/ecolabel. Seznam výrobků a služeb, které získaly ekoznačku EU najdete na http://www.eco-label.com.
Poznámky:
[1] Ekoznačka je ochranná známka, která spotřebiteli garantuje, že u označeného výrobku či služby bylo provedeno hodnocení, zaručující, že jeho negativní vliv na životní prostředí a zdraví spotřebitele je výrazně nižší než u výrobku bez ekoznačky. Čeští výrobci mohou získat pro své produkty národní ekoznačku Ekologicky šetrný výrobek (http://www.ekoznacka.cz) i evropskou ekoznačku The Flower (http://www.europa.eu.int/ecolabel).
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk