https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/v-provozu-je-dalsi-primestska-jednotka-471-pro-prahu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: V provozu je další příměstská jednotka 471 pro Prahu

11. ledna 2005 | České dráhy
Již šestnáctá jednotka řady 471 byla uvedena do provozu v příměstské dopravě hlavního města Prahy. Pokračuje tak náhrada téměř čtyřicet let starých soupravy řad 451 a 452. V letošním roce by měla společnost ČKD Vagonka z Ostravy dodat ještě další 3 třívozové jednotky. Počet moderních souprav pro příměstskou dopravu v Praze se tak zvýší na 19, což bude představovat celkem 57 patrových vozů se 437 místy v první a 5 453 místy ve druhé třídě. Objem letošní dodávky čtyř souprav představuje více než 800 milionů Kč. České dráhy objednaly pro příměstskou dopravu v Praze u Vagónky v Ostravě celkem 30 třívozových jednotek řady 471.

Jednotky 471 jsou nyní využívány především na osobních a spěšných vlacích na trati Praha – Kolín – Pardubice a Praha – Beroun. V pracovních dnech je plánované nasazení 13 jednotek na 71 spoji v okolí Prahy. Denně každá ujede v průměru 497 kilometrů, což odpovídá přibližně osmi jízdám na trati Praha – Kolín. Další soupravy jsou záložní a využívají se i k náhradě starších jednotek ze 60. a 70. let. České dráhy financují nákup těchto jednotek z úvěrů u mezinárodní společnosti Eurofima, která financuje obnovu vozového parku evropských železnic a jejímž jsou České dráhy akcionářem, a částečně z vlastních finančních zdrojů.

Jednotky 471 nabízejí cestujícím vysoký standard cestování. Vlaky mají moderní interiér a jsou klimatizovány. Pohodlný nástup všech cestujících včetně vozíčkářů a dětských kočárků umožňují nástupní prostory s podlahou v úrovni nástupiště, u prvních a posledních dveří doplněné zdvihacími plošinami. Na koncích vlaku jsou prostory pro uložení objemných zavazadel a jízdních kol. V horním poschodí hnacího vozu jsou i místa 1. třídy určená pro náročnější klientelu. Tento prostor je také vybaven přípojkami 230 V pro napájení PC a stoly vhodnými pro práci na PC.

České dráhy plánují v příštích letech také nákup jednopodlažních elektrických jednotek pro osobní dopravu, které v Praze doplní patrové soupravy 471 a umožní po dostavbě Nového spojení realizovat projekt městské železnice s krátkými intervaly mezi jednotlivými spoji. V ostatních regionech České republiky nahradí provozně dražší soupravy sestavené z klasických vozů a lokomotiv.

Několik zajímavých údajů o soupravách 471:
* maximální rychlost – 140 km/h, výkon – 2000 kW
* délka cca 80 metrů, hmotnost prázdné jednotky cca 155 tun
* kapacita – 287 míst 2. třídy a 23 míst 1. třídy
* v současném jízdním řádu je plánované nasazení na 71 spojů, průměrný denní běh jedné soupravy je 497 km
* moderní soupravy nasazené na 71 spoji tak denně nabízejí 1 633 míst v 1. třídě a 20 377 míst ve 2. třídě

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist