Tiskové zprávy
České dráhy: V provozu je další příměstská jednotka 471 pro Prahu
11. ledna 2005 | České dráhy
Již šestnáctá jednotka řady 471 byla uvedena do provozu v příměstské dopravě hlavního města Prahy. Pokračuje tak náhrada téměř čtyřicet let starých soupravy řad 451 a 452. V letošním roce by měla společnost ČKD Vagonka z Ostravy dodat ještě další 3 třívozové jednotky. Počet moderních souprav pro příměstskou dopravu v Praze se tak zvýší na 19, což bude představovat celkem 57 patrových vozů se 437 místy v první a 5 453 místy ve druhé třídě. Objem letošní dodávky čtyř souprav představuje více než 800 milionů Kč. České dráhy objednaly pro příměstskou dopravu v Praze u Vagónky v Ostravě celkem 30 třívozových jednotek řady 471.
Jednotky 471 jsou nyní využívány především na osobních a spěšných vlacích na trati Praha – Kolín – Pardubice a Praha – Beroun. V pracovních dnech je plánované nasazení 13 jednotek na 71 spoji v okolí Prahy. Denně každá ujede v průměru 497 kilometrů, což odpovídá přibližně osmi jízdám na trati Praha – Kolín. Další soupravy jsou záložní a využívají se i k náhradě starších jednotek ze 60. a 70. let. České dráhy financují nákup těchto jednotek z úvěrů u mezinárodní společnosti Eurofima, která financuje obnovu vozového parku evropských železnic a jejímž jsou České dráhy akcionářem, a částečně z vlastních finančních zdrojů.
Jednotky 471 nabízejí cestujícím vysoký standard cestování. Vlaky mají moderní interiér a jsou klimatizovány. Pohodlný nástup všech cestujících včetně vozíčkářů a dětských kočárků umožňují nástupní prostory s podlahou v úrovni nástupiště, u prvních a posledních dveří doplněné zdvihacími plošinami. Na koncích vlaku jsou prostory pro uložení objemných zavazadel a jízdních kol. V horním poschodí hnacího vozu jsou i místa 1. třídy určená pro náročnější klientelu. Tento prostor je také vybaven přípojkami 230 V pro napájení PC a stoly vhodnými pro práci na PC.
České dráhy plánují v příštích letech také nákup jednopodlažních elektrických jednotek pro osobní dopravu, které v Praze doplní patrové soupravy 471 a umožní po dostavbě Nového spojení realizovat projekt městské železnice s krátkými intervaly mezi jednotlivými spoji. V ostatních regionech České republiky nahradí provozně dražší soupravy sestavené z klasických vozů a lokomotiv.
Několik zajímavých údajů o soupravách 471:
* maximální rychlost – 140 km/h, výkon – 2000 kW
* délka cca 80 metrů, hmotnost prázdné jednotky cca 155 tun
* kapacita – 287 míst 2. třídy a 23 míst 1. třídy
* v současném jízdním řádu je plánované nasazení na 71 spojů, průměrný denní běh jedné soupravy je 497 km
* moderní soupravy nasazené na 71 spoji tak denně nabízejí 1 633 míst v 1. třídě a 20 377 míst ve 2. třídě
Jednotky 471 jsou nyní využívány především na osobních a spěšných vlacích na trati Praha – Kolín – Pardubice a Praha – Beroun. V pracovních dnech je plánované nasazení 13 jednotek na 71 spoji v okolí Prahy. Denně každá ujede v průměru 497 kilometrů, což odpovídá přibližně osmi jízdám na trati Praha – Kolín. Další soupravy jsou záložní a využívají se i k náhradě starších jednotek ze 60. a 70. let. České dráhy financují nákup těchto jednotek z úvěrů u mezinárodní společnosti Eurofima, která financuje obnovu vozového parku evropských železnic a jejímž jsou České dráhy akcionářem, a částečně z vlastních finančních zdrojů.
Jednotky 471 nabízejí cestujícím vysoký standard cestování. Vlaky mají moderní interiér a jsou klimatizovány. Pohodlný nástup všech cestujících včetně vozíčkářů a dětských kočárků umožňují nástupní prostory s podlahou v úrovni nástupiště, u prvních a posledních dveří doplněné zdvihacími plošinami. Na koncích vlaku jsou prostory pro uložení objemných zavazadel a jízdních kol. V horním poschodí hnacího vozu jsou i místa 1. třídy určená pro náročnější klientelu. Tento prostor je také vybaven přípojkami 230 V pro napájení PC a stoly vhodnými pro práci na PC.
České dráhy plánují v příštích letech také nákup jednopodlažních elektrických jednotek pro osobní dopravu, které v Praze doplní patrové soupravy 471 a umožní po dostavbě Nového spojení realizovat projekt městské železnice s krátkými intervaly mezi jednotlivými spoji. V ostatních regionech České republiky nahradí provozně dražší soupravy sestavené z klasických vozů a lokomotiv.
Několik zajímavých údajů o soupravách 471:
* maximální rychlost – 140 km/h, výkon – 2000 kW
* délka cca 80 metrů, hmotnost prázdné jednotky cca 155 tun
* kapacita – 287 míst 2. třídy a 23 míst 1. třídy
* v současném jízdním řádu je plánované nasazení na 71 spojů, průměrný denní běh jedné soupravy je 497 km
* moderní soupravy nasazené na 71 spoji tak denně nabízejí 1 633 míst v 1. třídě a 20 377 míst ve 2. třídě
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk