Tiskové zprávy
Děti Země - Klub za udržitelnou dopravu: Vápenka ve Štramberku získala integrované povolení
Společnost KOTOUČ ŠTRAMBERK, s. r. o. konečně po roce čekání získala integrované povolení, kterým může zmodernizovat svou vápenku ve Štramberku. Ministerstvo životního prostředí v Ostravě na základě odvolání města Štramberku nyní rozhodlo původní rozhodnutí krajského úřadu změnit, když zpřísnilo podmínky na ochranu občanů před hlukem. Více než rok také trvalo obdobné řízení pro stavbu nové cementárny blízko této vápenky. Řízení o vydání integrovaného povolení nyní čeká automobilový závod v Nošovicích. Podle Dětí Země je ale jeho plánovaná délka jen pět měsíců vysoce nepravděpodobná.
„Nedovedu si představit, jak může Hundai Motor Company zákonným způsobem získat integrované povolení o sedm měsíců dříve, než je průměrná délka, aby splnila svůj harmonogram,“ uvažuje Miroslav Patrik z Dětí Země, které mají zkušenosti z řadou takových řízeních.
Podle časového plánu má integrované řízení začít 1. července a skončit letos v listopadu. Některé části závodu na výrobu automobilů se mají údajně začíst stavět dokonce již 10. prosince. Přitom stavební povolení nelze získat před vydáním integrovaného povolení.
„Při použití vysoce náročné technologie na výrobu aut se dají očekávat různé komplikace, jako se to stalo při projednávání štramberské vápenky a před dvěma lety i cementárny,“ připomíná ještě Patrik.
Zmodernizovaná vápenka ve Štramberku má ročně vyrábět až 160 tisíc tun vápna a 56 tisíc tun vápenného hydrátu. MŽP ke snížení hluku na občany v části města Na Kozině stanovilo výstavbu protihlukových stěn a objízdné trasy pro auta a také časové omezení jízd aut a železniční vlečky.
Další informace:
1) Krajský úřad, odbor životního prostředí a zemědělství: RNDr. Helena Kameníčková, tel. 595 622 401
2) Vedoucí MŽP v Ostravě: Ing. Helena Čížková, tel.: 596 118 887
3) Starosta města Štramberk: Ing. Jan Socha, tel. 556 812 094
„Nedovedu si představit, jak může Hundai Motor Company zákonným způsobem získat integrované povolení o sedm měsíců dříve, než je průměrná délka, aby splnila svůj harmonogram,“ uvažuje Miroslav Patrik z Dětí Země, které mají zkušenosti z řadou takových řízeních.
Podle časového plánu má integrované řízení začít 1. července a skončit letos v listopadu. Některé části závodu na výrobu automobilů se mají údajně začíst stavět dokonce již 10. prosince. Přitom stavební povolení nelze získat před vydáním integrovaného povolení.
„Při použití vysoce náročné technologie na výrobu aut se dají očekávat různé komplikace, jako se to stalo při projednávání štramberské vápenky a před dvěma lety i cementárny,“ připomíná ještě Patrik.
Zmodernizovaná vápenka ve Štramberku má ročně vyrábět až 160 tisíc tun vápna a 56 tisíc tun vápenného hydrátu. MŽP ke snížení hluku na občany v části města Na Kozině stanovilo výstavbu protihlukových stěn a objízdné trasy pro auta a také časové omezení jízd aut a železniční vlečky.
Další informace:
1) Krajský úřad, odbor životního prostředí a zemědělství: RNDr. Helena Kameníčková, tel. 595 622 401
2) Vedoucí MŽP v Ostravě: Ing. Helena Čížková, tel.: 596 118 887
3) Starosta města Štramberk: Ing. Jan Socha, tel. 556 812 094
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk