Tiskové zprávy
ComPRess: Vídeň postaví cyklodálnici za 4,8 mil. eur
Podél malé říčky Wienfluss, která Vídní protéká od západu metropole a v centru se vlévá do toku Donaukanal, existuje již nyní v některých úsecích cyklostezka. Vídeňská radnice se rozhodla prodloužit stávající trasu o délce 2,3 km o nový úsek dlouhý 3,5 kilometru. Celý projekt prodloužené cyklostezky ponese název Wiental-Highway, podle údolí řeky Wienfluss, ve kterém cyklodálnice povede. Celkové náklady na výstavbu se odhadují na 4,8 mil. eur (cca 124 mil. korun).
Realizací projektu chce vídeňská radnice potvrdit její snahu o podporu cyklistiky jako plnohodnotné součásti městské dopravy. „Zatímco v České republice je cyklistika chápána převážně jako cykloturistika a zasazena do oblasti víkendových a výletních aktivit, je kolo ve Vídní běžný dopravní prostředek jako je auto nebo tramvaj,“ říká ředitel Kontaktní kanceláře města Vídně Compress Jan Krčmář. „Vídeň chce do roku 2015 docílit zvýšení podílu cyklistů na celkové dopravě z pěti na osm procent. Na některých místech, například na známé nákupní třídě Mariahilfer Straße činí podíl cyklistů na dopravě již nyní dvacet procent,“ dodává Krčmář.
Nová cyklostezka, která bude přístupná i chodcům, ma být široká čtyři metry. Několik nájezdů spojí novou cyklodálnici se stávajícími cyklostezkami mimo koryto řeky Wienfluss. „Výstavba vysoce kvalitních a přednostních cyklostezek je hlavní komponentou naší strategie podpory cyklodopravy,“ říká vídeňský radní pro dopravu Rudi Schicker.
Nejen v dopravní politikce hraje cyklistika do budoucna důležitou roli. Vídeň v současné době připravuje již druhý městský program pro ochranu klimatu, takzvaný Klimaschutzprogramm 2, neboli KliP2. „Zvýšení počtu cyklistů je jednou z hlavních součástí programu,“ vysvětluje vídeňská radní pro životní prostředí Ulli Sima.
Ze stavebního hlediska je důležitá ochrana cyklistické infrastrukury proti povodním na rece Wienfluss. Tato na první pohled mělká a klidná říčka se totiž při povodních rychle změní v divokou řeku.
Realizací projektu chce vídeňská radnice potvrdit její snahu o podporu cyklistiky jako plnohodnotné součásti městské dopravy. „Zatímco v České republice je cyklistika chápána převážně jako cykloturistika a zasazena do oblasti víkendových a výletních aktivit, je kolo ve Vídní běžný dopravní prostředek jako je auto nebo tramvaj,“ říká ředitel Kontaktní kanceláře města Vídně Compress Jan Krčmář. „Vídeň chce do roku 2015 docílit zvýšení podílu cyklistů na celkové dopravě z pěti na osm procent. Na některých místech, například na známé nákupní třídě Mariahilfer Straße činí podíl cyklistů na dopravě již nyní dvacet procent,“ dodává Krčmář.
Nová cyklostezka, která bude přístupná i chodcům, ma být široká čtyři metry. Několik nájezdů spojí novou cyklodálnici se stávajícími cyklostezkami mimo koryto řeky Wienfluss. „Výstavba vysoce kvalitních a přednostních cyklostezek je hlavní komponentou naší strategie podpory cyklodopravy,“ říká vídeňský radní pro dopravu Rudi Schicker.
Nejen v dopravní politikce hraje cyklistika do budoucna důležitou roli. Vídeň v současné době připravuje již druhý městský program pro ochranu klimatu, takzvaný Klimaschutzprogramm 2, neboli KliP2. „Zvýšení počtu cyklistů je jednou z hlavních součástí programu,“ vysvětluje vídeňská radní pro životní prostředí Ulli Sima.
Ze stavebního hlediska je důležitá ochrana cyklistické infrastrukury proti povodním na rece Wienfluss. Tato na první pohled mělká a klidná říčka se totiž při povodních rychle změní v divokou řeku.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk




