Tiskové zprávy
Hnutí Duha: Vláda dává přednost lidem před kamiony
Krokem dopředu v debatě o kamionové dopravě je podle Hnutí DUHA vládní rozhodnutí, které omezí provoz v pátek a neděli.
Podle ekologické organizace ministři tím, že o víkendových špičkách dali přednost zdraví a bezpečnosti před kamiony, otevřeli cestu k opatřením, jež pomohou přesunout přepravu zboží na železnice. Ubylo by tak výfukových plynů a hluku.
Hnutí DUHA prosazuje, aby vláda účinně motivovala firmy, aby své zboží přepravovaly vlakem nebo používaly místní dodavatele:
Měla by zvýšit sazby mýtného tak, aby účinně motivovaly k přeložení nákladů ze silnic a dálnic na železnici. Platby je rovněž potřeba rozšířit na celou silniční síť. Poslanecká sněmovna už projednává návrh, podle kterého se od ledna 2009 budou vztahovat na všechny nákladní vozy nad 3,5 tuny.
Větší investice do modernizace tratí a další infrastruktury musí zajistit konkurenceschopnou, rychlou a pružnou nákladní dopravu vlakem. Hnutí DUHA usiluje, aby poměr rozpočtů na železnice a na silnice či dálnice byl alespoň jedna ku jedné.
Podle Centra dopravního výzkumu škody z nákladní automobilové dopravy činí asi 55 miliard korun ročně.
Pavel Přibyl z Hnutí DUHA řekl:
„Je to dobrý krok dopředu. Poprvé vláda jasně říká, že velká kamionová doprava je problém a že zdraví a bezpečnost lidí má dostat přednost. Otvírá tak cestu pro další opatření, která by účinně motivovala firmy, aby k dálkové přepravě více používaly železnici a nakupovaly od místních dodavatelů. Ministři musí hlavně připravit motivační reformu mýtného. Dálková kamionová přeprava je odvětví, kterému by stát neměl pomáhat, ale naopak se aktivně snažit, aby se náklady přesouvaly na železnici. Pouze tak budou bezpečnější silnice, méně hluku a výfukových plynů.“
Kontakt:
Pavel Přibyl, Hnutí DUHA, telefon 603 207 249, email pavel.pribyl@hnutiduha.cz
Podle ekologické organizace ministři tím, že o víkendových špičkách dali přednost zdraví a bezpečnosti před kamiony, otevřeli cestu k opatřením, jež pomohou přesunout přepravu zboží na železnice. Ubylo by tak výfukových plynů a hluku.
Hnutí DUHA prosazuje, aby vláda účinně motivovala firmy, aby své zboží přepravovaly vlakem nebo používaly místní dodavatele:
Měla by zvýšit sazby mýtného tak, aby účinně motivovaly k přeložení nákladů ze silnic a dálnic na železnici. Platby je rovněž potřeba rozšířit na celou silniční síť. Poslanecká sněmovna už projednává návrh, podle kterého se od ledna 2009 budou vztahovat na všechny nákladní vozy nad 3,5 tuny.
Větší investice do modernizace tratí a další infrastruktury musí zajistit konkurenceschopnou, rychlou a pružnou nákladní dopravu vlakem. Hnutí DUHA usiluje, aby poměr rozpočtů na železnice a na silnice či dálnice byl alespoň jedna ku jedné.
Podle Centra dopravního výzkumu škody z nákladní automobilové dopravy činí asi 55 miliard korun ročně.
Pavel Přibyl z Hnutí DUHA řekl:
„Je to dobrý krok dopředu. Poprvé vláda jasně říká, že velká kamionová doprava je problém a že zdraví a bezpečnost lidí má dostat přednost. Otvírá tak cestu pro další opatření, která by účinně motivovala firmy, aby k dálkové přepravě více používaly železnici a nakupovaly od místních dodavatelů. Ministři musí hlavně připravit motivační reformu mýtného. Dálková kamionová přeprava je odvětví, kterému by stát neměl pomáhat, ale naopak se aktivně snažit, aby se náklady přesouvaly na železnici. Pouze tak budou bezpečnější silnice, méně hluku a výfukových plynů.“
Kontakt:
Pavel Přibyl, Hnutí DUHA, telefon 603 207 249, email pavel.pribyl@hnutiduha.cz
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk