Tiskové zprávy
MŽP ČR: Začíná ohlašování prostřednictvím ISPOP
CENIA, česká informační agentura životního prostředí spravuje z pověření Ministerstva životního prostředí Integrovaný systém plnění ohlašovacích povinností - ISPOP, který je zřízen zákonem č. 25/2008 Sb., o integrovaném registru znečišťování životního prostředí a integrovaném systému plnění ohlašovacích povinností v oblasti životního prostředí. ISPOP umožňuje elektronickou výměnu dat mezi ohlašovateli a institucemi veřejné správy (více na: www.ispop.cz. V rámci legislativních změn dochází k prudkému nárůstu ohlašovatelů (v roce 2011 cca 30 000).
Prostřednictvím ISPOP hlásí v roce 2011:
* provozovatelé všech středních, velkých a zvláště velkých zdrojů znečišťování ovzduší, kteří doposud neohlašovali prostřednictvím ISPOP,
* provozovatelé činností E-PRTR (činnosti vyjmenované v příloze I nařízení ES č. 166/2006/ES),
* ohlašovatelé, kterým vznikla za rok 2010 povinnost hlásit do IRZ,
* ohlašovatelé, kteří povinně podávali hlášení prostřednictvím ISPOP v roce 2010.
Výhody ISPOP:
* hlásí se elektronicky a na jedno místo,
* uživatel nevyplňuje nic, co už jednou nahlásil,
* zefektivňují se procesy ověřování informací,
* ISPOP zlevní ohlašování uživateli i veřejné správě.
Informační podpora pro uživatele:
Podrobné informace jsou na: www.ispop.cz
Provozní podporou pro uživatele je CallCentrum na telefonním čísle 844 001 000 (provozní doba 9.00 -17.00 hodin).
Pro konkrétní dotazy je k dispozici HelpDesk ISPOP: www.cenia.crmcenter.cz.
Prostřednictvím ISPOP hlásí v roce 2011:
* provozovatelé všech středních, velkých a zvláště velkých zdrojů znečišťování ovzduší, kteří doposud neohlašovali prostřednictvím ISPOP,
* provozovatelé činností E-PRTR (činnosti vyjmenované v příloze I nařízení ES č. 166/2006/ES),
* ohlašovatelé, kterým vznikla za rok 2010 povinnost hlásit do IRZ,
* ohlašovatelé, kteří povinně podávali hlášení prostřednictvím ISPOP v roce 2010.
Výhody ISPOP:
* hlásí se elektronicky a na jedno místo,
* uživatel nevyplňuje nic, co už jednou nahlásil,
* zefektivňují se procesy ověřování informací,
* ISPOP zlevní ohlašování uživateli i veřejné správě.
Informační podpora pro uživatele:
Podrobné informace jsou na: www.ispop.cz
Provozní podporou pro uživatele je CallCentrum na telefonním čísle 844 001 000 (provozní doba 9.00 -17.00 hodin).
Pro konkrétní dotazy je k dispozici HelpDesk ISPOP: www.cenia.crmcenter.cz.
Vydání tohoto textu bylo podpořeno z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí ČR. Za obsah je zodpovědná výhradně redakce serveru Ekolist.cz a nelze jej v žádném případě považovat za názor MŽP.
Tento článek patří do kategorie |
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk