https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/tiskove-zpravy/ze-stredni-moravy-pojede-vice-vlaku-do-vidne-krakova-i-wroclawi-vznika-nove-spojeni-do-poznane
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Tiskové zprávy

České dráhy: Ze střední Moravy pojede více vlaků do Vídně, Krakova i Wrocławi, vzniká nové spojení do Poznaně

3. prosince 2025 | České dráhy
Střední Morava bude mít více spojů do Vídně, Krakova, Wrocławi a úplně nové spojení do Poznaně. Vlaky zastaví v Hranicích na Moravě, Přerově, v Otrokovicích nebo ve Starém Městě u Uherského Hradiště. Přes Olomouc pojede více Pendolin. Střední Morava má přímé železniční spojení do 50 zahraničních destinací a do čtveřice evropských hlavních měst.

Úplnou novinkou je vlak EuroCity Prater v trase Krakov – Vídeň. Rozšíří tak nabídku přímých spojení střední Moravy s Krakovem na 5 vlaků a s Vídní na 6 spojů. Střední Moravou bude projíždět v obou směrech v odpoledních hodinách. Z Otrokovic do Vídně bude cesta trvat 1 hod. 50 minut a do Krakova něco přes 3,5 hodiny. Ve Vídni bude snadný přestup ve směru na letiště Schwechat. Doba jízdy z Otrokovic na letiště bude pak zhruba 2,5 hodiny.

Další nový posilový vlak EuroCity pojede v neděli večer v trase Praha – Olomouc – Otrokovice – Břeclav – Bratislava. Na Slovensko pojede v neděli večer a do Prahy v pondělí ráno. Nabídne tak přímé pohodlné spojení např. studentům mezi Bratislavou a Olomoucí a posílí pondělní ranní dopravu z Moravy do Prahy.

Další novinky jsou při spojení střední Moravy a západního Polska. Vznikne nové spojení do Poznaně přes Raciborz, Opole, Wrocław a Leszno a zavedeno bude druhé přímé spojení do Wrocławi. To bude odjíždět ze stanic na střední Moravě okolo 10. hodiny dopoledne a do Wrocławi přijede zhruba v půl druhé odpoledne.

Bez zásadních změn je spojení přímými vlaky do Varšavy, Bratislavy a Budapešti. Při cestě na jižní Slovensko a do Maďarska s přestupem v Břeclavi však dojde k významnému zvýšení komfortu. Velký počet spojů z přestupní stanice v Břeclavi dál na jih bude zajištěno jednotkami Railjet nebo ComfortJet.

Z Olomouce bude jezdit více Pendolin. Ve směru na Slovensko se už vrátilo. Rychlovlak obsluhuje tradiční spojení SC Pendolino Košičan, které nabízí rychlé a pohodlné spojení např. do Žiliny, Ružomberku, Liptovského Mikuláše, Popradu a Košic. Z těchto míst jsou dostupné vyhledávané turistické oblasti v Malé a Velké Fatře a v Nízkých a Vysokých Tatrách. Cesta z Ostravy do Popradu trvá zhruba 4,5 hodiny a do Košic přibližně 6 hodin.

Více Pendolin pojede také do Prahy. Vedle už vráceného večerního spoje SC Pendolino Košičan s odjezdem v půl deváté večer pojede do Prahy další Pendolino znovu ještě v 10:11 hod. Každý den tak mezi Olomoucí a Prahou pojede 6 spojů SC Pendolino každým směrem. Vlaky Pendolino mají plánovanou jízdní dobu do Prahy přibližně 2 a čtvrt hodiny. Dochází také k podstatnému zlevnění cestování vlaky SC Pendolino významným snížením ceny rezervace.

Klasické vlaky pojedou z Olomouce do Prahy zhruba 2 a tři čtvrtě hodiny. U všech klasických vlaků EuroCity a InterCity, které jedou v úseku Ostrava – Praha a opačně, bude povinná rezervace místa. Dojde tak k významnému zvýšení kvality cestování. Do řady těchto spojů budou navíc zařazeny velké restaurační vozy s barovým oddílem. Modernější vozy 1. třídy, které dosud jezdily na lince Berliner, jsou nyní plánované na spojích Ostravan a Slovácký expres.
Vozy Berliner

V nabídce zůstávají přímé odpolední vlaky SC Pendolino z Olomouce do Plzně, Mariánských Lázní, Chebu a Karlových Varů i do Tábora a Českých Budějovic. Denní vlak Ostravan z Ostravy do Plzně, Mariánských Lázní, Chebu a do Františkových Lázní bude nově provozován v síti vlaků railjet a bude operován jednotkou ČD Railjet. Tento komfortní rychlovlak obslouží také posilový pondělní vlak rj 548 Ostravan s odjezdem z Olomouce v 5:09 hod. a příjezdem do Prahy v 7:26 hod. a nedělní vlak rj 549 Ostravan s odjezdem z Prahy ve 20:08 hod. a příjezdem do Olomouce ve 22:34 hod.

Kvůli modernizaci tratě na Valašsku a na pomezí Moravy a Slovenska však dojde od 15. února 2026 do konce platnosti jízdního řádu ke zkrácení trasy vlaků Valašský expres pouze na úsek Praha – Vsetín a zpět. Mezi Vsetínem a Púchovem bude zajištěna náhradní doprava autobusy.
Tento článek patří do kategorie |

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Pražská EVVOluce

 
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist