https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/acea-naklady-na-emisni-normu-euro-7-mnohonasobne-prevysi-odhady-evropske-komise
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

ACEA: Náklady na emisní normu Euro 7 mnohonásobně převýší odhady Evropské komise

23.5.2023 16:28 | BRUSEL (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | zhuzhu / Depositphotos
Přímé náklady výrobců automobilů na navrhovanou emisní normu Euro 7 budou až desetkrát vyšší, než předpokládá Evropská komise (EK). Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) dnes uvedlo, že podle studie poradenské společnosti Frontier Economics přímé náklady na splnění požadavků normy Euro 7 u benzinových osobních vozů a dodávek, včetně nákladů na schválení typu, investice a vybavení, dosáhnou 1862 eur (44 100 Kč) na vozidlo. EK je odhaduje na 184 eur na vozidlo.
 

U autobusů a nákladních aut budou podle studie náklady činit v průměru 11 707 eur na vozidlo. Komise odhaduje tyto náklady pouze na 2765 eur. Sdružení ACEA rovněž upozorňuje, že růst cen pro firmy a spotřebitele, kteří budou tato vozidla nakupovat, bude ještě vyšší.

"Evropský automobilový průmysl je odhodlán i nadále snižovat emise," uvedla ředitelka sdružení ACEA Sigrid de Vriesová. "Návrh normy Euro 7 ale jednoduše není tou správnou cestou, jak toho dosáhnout, protože by měl extrémně nízký environmentální dopad při extrémně vysokých nákladech," dodala.

Evropské automobilky proti normě Euro 7 bojují. Tvrdí, že je příliš nákladná a zbytečná, protože průmysl vydává desítky miliard eur na elektromobily s nulovými emisemi. Vynaložené peníze na novou normu by také mohly automobilkám chybět při přechodu na výrobu elektromobilů.

Evropská komise však tvrdí, že nová norma je nutná, aby se snížily škodlivé emise a zabránilo opakování emisního skandálu společnosti Volkswagen z roku 2015. Euro 7 má začít platit v polovině roku 2025 pro osobní automobily a v polovině roku 2027 pro nákladní automobily a autobusy.

V pondělí osm zemí EU zaslalo do Bruselu dokument, ve kterém Euro 7 silně kritizují a označují připravovaná pravidla za nerealistická. Dokument podepsaly Francie, Itálie, Polsko, Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko, Česko a Slovensko. Pokud by se všechny tyto země při hlasování o nové normě postavily proti, neprošla by.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (5)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

23.5.2023 18:00
A jak to tedy mají bruselští potentáti provést? Spalovací auta nemají rádi, ale přímo je zakázat si netrofnou. Tak to dělají salámovou metodou, např. nastavením takových emisních limitů, které dělají ze spalovacího motoru čističku vzduchu. Stačí si porovnat limity na emise z kotlů a toto porovnat s emisemi z aut.
1. Kotel má na prach 55 mg/m3,
2. Nafťák 0.015 g/kWh (orientačně pro náklaďák 300 kW, Gexh 2000 kg/h dostanu 0.003 mg/m3)
Tedy kotel je 55/0.003 = 20 000 x špinavější, než náklaďák.
Odpovědět
JK

Jiří Kvítek

24.5.2023 06:54 Reaguje na Richard Vacek
Váš výpočet trefně dokazuje naprostou debilitu bruselských politiků.

Oni nevědí co schvalují, jenom si tupě nechávají diktovat od zelených klimaalarmistů.

A nikdo se nad tím nezamyslí. Proč?

Asi proto, že ani tak jednoduchého výpočtu nejsou schopni.

Jenom by mne zajímalo, co lidstvo zahubí dříve:

klimatické změny samotné nebo následky projektu "Green Deal"
Odpovědět
ss

smějící se bestie

23.5.2023 18:13
Zrušit současnou EU i s těmi nesmysly z Bruseli !
Odpovědět
Pe

Petr

23.5.2023 20:02 Reaguje na smějící se bestie
Můžete na protest třeba vytlouct katalyzátor ve svém autě.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

24.5.2023 10:06 Reaguje na Petr
Proč bych to měl dělat ?
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist