ACEA: Náklady na emisní normu Euro 7 mnohonásobně převýší odhady Evropské komise
U autobusů a nákladních aut budou podle studie náklady činit v průměru 11 707 eur na vozidlo. Komise odhaduje tyto náklady pouze na 2765 eur. Sdružení ACEA rovněž upozorňuje, že růst cen pro firmy a spotřebitele, kteří budou tato vozidla nakupovat, bude ještě vyšší.
"Evropský automobilový průmysl je odhodlán i nadále snižovat emise," uvedla ředitelka sdružení ACEA Sigrid de Vriesová. "Návrh normy Euro 7 ale jednoduše není tou správnou cestou, jak toho dosáhnout, protože by měl extrémně nízký environmentální dopad při extrémně vysokých nákladech," dodala.
Evropské automobilky proti normě Euro 7 bojují. Tvrdí, že je příliš nákladná a zbytečná, protože průmysl vydává desítky miliard eur na elektromobily s nulovými emisemi. Vynaložené peníze na novou normu by také mohly automobilkám chybět při přechodu na výrobu elektromobilů.
Evropská komise však tvrdí, že nová norma je nutná, aby se snížily škodlivé emise a zabránilo opakování emisního skandálu společnosti Volkswagen z roku 2015. Euro 7 má začít platit v polovině roku 2025 pro osobní automobily a v polovině roku 2027 pro nákladní automobily a autobusy.
V pondělí osm zemí EU zaslalo do Bruselu dokument, ve kterém Euro 7 silně kritizují a označují připravovaná pravidla za nerealistická. Dokument podepsaly Francie, Itálie, Polsko, Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko, Česko a Slovensko. Pokud by se všechny tyto země při hlasování o nové normě postavily proti, neprošla by.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (5)
Richard Vacek
23.5.2023 18:001. Kotel má na prach 55 mg/m3,
2. Nafťák 0.015 g/kWh (orientačně pro náklaďák 300 kW, Gexh 2000 kg/h dostanu 0.003 mg/m3)
Tedy kotel je 55/0.003 = 20 000 x špinavější, než náklaďák.
Jiří Kvítek
24.5.2023 06:54 Reaguje na Richard VacekOni nevědí co schvalují, jenom si tupě nechávají diktovat od zelených klimaalarmistů.
A nikdo se nad tím nezamyslí. Proč?
Asi proto, že ani tak jednoduchého výpočtu nejsou schopni.
Jenom by mne zajímalo, co lidstvo zahubí dříve:
klimatické změny samotné nebo následky projektu "Green Deal"