Americká firma vyrábí trička z nevyužitého mléka
Mi Terro je jednou z mnoha malých módních značek, která využívá rostoucí snahy spotřebitelů směřovat své nákupy směrem k firmám, které fungují na principu trvale udržitelného způsobu. Zvlášť v době, kdy se mluví o nadprodukci a plýtvání v textilním průmyslu. Malé a středně velké firmy tvoří zhruba polovinu módního průmyslu a jsou ve velmi dobré pozici, pokud se chtějí zaměřit na inovace v udržitelnosti, vyplývá z loňské zprávy Centra pro udržitelnou módu.
Luovou inspirací nebylo plýtvání s oděvy, ale s potravinami. Při návštěvě na mléčné farmě svého strýce v Číně spatřil nevyužité velké množství zkaženého mléka. "Uvědomil jsem si, že to je obrovský problém, o kterém se moc nemluví," prohlásil.
Když se vrátil do USA, obrátil se na svého přítele z dětství, který se věnoval materiálům a chemii, a požádal ho, zda by nenašel využití pro tento odpad. Po třech měsících výzkumu začali pracovat na řešení, díky kterému mohou extrahovat kaseinový protein z mléka a upravit ho na vlákno. Nejprve se z mléka odstraní tuky a pak voda, aby se z něj stal prášek. Z tohoto prášku se pak izolují proteiny, ze kterých se vytvoří vlákno pro výrobu oblečení.
Mi Terro plánuje v nejbližší době začít nabízet své produkty v Číně a v Japonsku. Firma už podepsala předběžné dohody s několika velkými módními značkami, ale potřebuje jak strategickou, tak finanční podporu, aby zvýšila kapacitu a udržela krok s poptávkou, uvádí Luo. Loni firma spustila dvě kampaně, v rámci kterých chtěla získat peníze na své projekty, a rychle se jí podařilo získat potřebné peníze. Nyní se firma snaží získat dalších 800 000 USD, ideálně od strategických partnerů v Číně i jinde, dodává Luo.
Firma se chystá rozšířit své inovace s potravinovým odpadem i mimo módní průmysl. Nyní pracuje na nové technologii, která by pomohla mlékárnám recyklovat syrovátkový odpad na odbouratelný potravinářský obal, upozorňuje Luo. Očekává, že jeho firma se postupně přesune od přímého prodeje spotřebitelům. Chtěl by v blízké budoucnosti licencovat technologie firmy a už požádal o patenty v Číně.
reklama