https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/analyza-pro-splneni-klima-cilu-srn-musi-nafta-zdrazit-o-70-centu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Analýza: Pro splnění klima-cílů SRN musí nafta zdražit o 70 centů

8.12.2019 00:26 | BERLÍN (ČTK)
Aby Německo splnilo své klimatické cíle v dopravě pro rok 2030, musela by cena jednoho litru nafty stoupnout o 70 centů (18 Kč). Rychlost na dálnicích by se navíc musela omezit na 120 kilometrů v hodině. / Ilustrační foto
Aby Německo splnilo své klimatické cíle v dopravě pro rok 2030, musela by cena jednoho litru nafty stoupnout o 70 centů (18 Kč). Rychlost na dálnicích by se navíc musela omezit na 120 kilometrů v hodině. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Aby Německo splnilo své klimatické cíle v dopravě pro rok 2030, musela by cena jednoho litru nafty stoupnout o 70 centů (18 Kč). Rychlost na dálnicích by se navíc musela omezit na 120 kilometrů v hodině. Ukazuje to analýza Spolkového úřadu pro životní prostředí, o níž informoval deník Süddeutsche Zeitung.
 

Spolková republika chce emise skleníkových plynů do roku 2030 snížit o 55 procent proti roku 1990, a místní vláda proto přijala takzvaný klimatický balíček, který k tomu má dopomoci. Počítá i s řadou opatření v dopravě, která je jediným sektorem, kde emise zůstávají prakticky na úrovni roku 1990.

Opatření, mezi která patří zpoplatnění oxidu uhličitého (CO2) vyprodukovaného v dopravě, má ale Spolkový úřad pro životní prostředí za nedostatečná. Nynější plány počítají například s tím, že cena za litr nafty do roku 2025 stoupne zhruba o deset centů (2,55 Kč). Podle analýzy je ale potřeba, aby bylo zvýšení ceny do roku 2030 zhruba sedminásobné. Benzin by pak měl podražit o 47 centů (12 Kč) za litr.

Pro dodržení klimatických cílů by bylo rovněž nutné výrazně zvýšit poplatky za užívání dálnic pro nákladní auta nebo omezit rychlost na dálnicích. Potřeba by také bylo, aby 70 procent nových aut v roce 2030 tvořily vozy s elektrickým pohonem.

Německo v dopravě ročně vyprodukuje přes 160 milionů tun CO2. Podle plánů vlády má tento objem do roku 2030 klesnout na 98 milionů tun. Současná opatření ale podle Spolkového úřadu pro životní prostředí povedou ke snížení, které za tímto plánem zaostane o 20 až 30 milionů tun CO2.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (7)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RV

Richard Vacek

8.12.2019 07:22
Klimatický cíl? To je jenom číslo na papíře. A pokud je to číslo nesmyslné, bylo by nesmyslné se ho snažit dosáhnout. Kolik by to každého němce stálo? A zeptal se jich někdo, jestli ty peníze státu odevzdají?
Odpovědět
ig

8.12.2019 09:54 Reaguje na Richard Vacek
Ovšem, že odevzdají. Němci budou vždycky dělat to, co se po nich chce. Až do hořkého konce :-)
Odpovědět

Jan Šimůnek

8.12.2019 12:33
Němci jsou, bohužel, stádní národ. Capali spokojeně za Hitlerem, teď capou za ekology. To, že capají rovnou do pekla, je nezajímá. Naší starostí by mělo být, abychom se nenechali od nich do toho pekla strhnout. Což znamená začít pracovat na czexitu.
Odpovědět
VN

Václav Neguš

8.12.2019 15:38 Reaguje na Jan Šimůnek
Bylo by to složité,ale copak máme nějakou jinou slušnou možnost ?
Odpovědět

Jan Šimůnek

9.12.2019 11:50 Reaguje na Václav Neguš
Alternativou je cílené rozbití EU, možná by vyšlo snadněji.
Odpovědět
KK

Karel Karel

8.12.2019 15:47
Těch 160 milionů tun CO2 z dopravy je pouhé strašení lidí.Když napsali
"A", tak ať napíšou taky "B".. Proč už stovky let se koncentrace CO2
pohybuje v setinách procent? Proč je zajímá hlavně CO2? Proč se protlačuje zvýšení množství biolihu v benzínu, když výroba lihu
ani náhodou nesplňuje úsporu emisí skleníkových plynů minimálně
o šedesát % proti emisím z fosilních paliv. Myslíte si, že by se ministr ŽP přiznal k ohlupování společnosti z ekonomických důvodů?
Co kdyby ti "vědci" začali konečně zkoumat vlivy zvyšování letecké přepravy, vliv těch statisíců větrníků, nebo stálé kácení pralesů?
Odpovědět
ig

8.12.2019 17:11 Reaguje na Karel Karel
Protože levici začaly "docházet peníze těch druhých" (Margaret Thatcherová). Tím je řečeno vše a jakési klima se do toho plete jen z alibistických důvodů a je tedy úplně jedno, čím se vědci budou zabývat.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist