https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/audi-podle-soudu-neni-automaticky-odpovedna-za-naftovy-skandal-vw
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Audi podle soudu není automaticky odpovědná za emisní skandál VW

9.3.2021 01:21 | KARLSRUHE (ČTK)
Podle Audi kvůli emisnímu skandálu podalo žalobu přímo na Audi několik málo tisíc majitelů. Většina z dotčených vlastníků žalovala o náhradu škody přímo mateřský koncern.
Podle Audi kvůli emisnímu skandálu podalo žalobu přímo na Audi několik málo tisíc majitelů. Většina z dotčených vlastníků žalovala o náhradu škody přímo mateřský koncern.
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | webandi / Pixabay
Automobilka Audi jako dceřiná společnost není automaticky zodpovědná za naftový skandál koncernu Volkswagen. Skutečnost, že motor EA189 vyvinutý Volkswagenem použila Audi u některých svých modelů, k tomu nestačí. Rozhodl o tom Spolkový soudní dvůr (BGH). Podle soudu by bylo zapotřebí konkrétních důkazů, které by prokázaly, že odpovědné osoby v Audi alespoň věděly o nelegální technologii, nebo podporovaly strategické rozhodnutí o jejím použití.
 

Soudci proto zrušili rozsudek nižšího krajského soudu v Naumburgu. Žalobce má nyní možnost znovu předložit svá obvinění u nižšího soudu, ale musel by předložit stanovené důkazy. To by však bylo velmi obtížné, uvedla agentura DPA.

Nejvyšší německý soud se věnoval případu majitele modelu Audi A6, který si vůz s problematickým motorem koupil krátce před vypuknutím skandálu. Soud nižší instance mu původně přiklepl odškodnění 20 000 eur (přes půl milionu Kč) plus úroky, to se ale nyní změnilo v neprospěch majitele. Rozhodnutí soudu tak znamená, že odškodné je třeba žádat po koncernu Volkswagen.

Podle Audi kvůli emisnímu skandálu podalo žalobu přímo na Audi několik málo tisíc majitelů. Většina z dotčených vlastníků žalovala o náhradu škody přímo mateřský koncern.

Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software, který umožňoval manipulovat s testy emisí. Auta díky tomu při kontrolách produkovala výrazně méně emisí než při běžné jízdě.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

9.3.2021 08:02
A jak to ty konkrétní zákazníky poškodilo?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist