https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/autobazary-masivni-vyprodej-dieselu-z-nemecka-do-ceska-nehrozi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Autobazary: Masivní výprodej dieselů z Německa do Česka nehrozí

28.2.2018 10:00 (ČTK)
Podle dřívějších údajů společnosti Cebia, která se zaměřuje na prověřování původu nabízených ojetých aut, se celkově v Česku ročně prodá zhruba 700.000 ojetin - 71 procent připadá na vozidla z ČR, 18 procent na dovoz z Německa a šest procent na vozy z Itálie. / Ilustrační foto
Podle dřívějších údajů společnosti Cebia, která se zaměřuje na prověřování původu nabízených ojetých aut, se celkově v Česku ročně prodá zhruba 700.000 ojetin - 71 procent připadá na vozidla z ČR, 18 procent na dovoz z Německa a šest procent na vozy z Itálie. / Ilustrační foto
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | geralt / Pixabay
Zákazy jízdy starších naftových aut v některých německých městech nepovedou podle tuzemských autobazarů k tomu, že by majitelé tato vozidla masivně a pod cenou prodávali do Česka. Spolkový správní soud v Lipsku včera rozhodl, že tyto zákazy jsou právně přípustné. Autobazary reagovaly na názory některých odborníků, podle nichž zákaz vjezdu dieselových aut do německých měst může přinést výrazné zlevnění ojetin s naftovými motory a růst zájmu o ně v Česku a dalších zemích střední a východní Evropy.
 

"Masivní výprodej dieselů z Německa do ČR nenastane," napsala ve včerejší tiskové zprávě Asociace prodejců použitých automobilů - autobazarů (APPAA). Upozornila také na fakt, že již nyní existují v Německu omezení pro vjezd vozidel do center některých německých měst. I když se týkají statisíců německých vozidel, němečtí řidiči přesto taková vozidla masivně neprodávají.

"V České republice je navíc trh s ojetými vozy již natolik vyspělý, že není možné, aby absorboval desítky tisíc vozidel, které nevyhovují emisním limitům. Autobazary takové vozy rozhodně nevykoupí a čeští občané jen velmi obtížně budou akceptovat nabídku německého majitele nevyhovujícího vozu na prodej, byť se slevou 20 procent," uvedla asociace. Český zákazník má podle domácích autobazarů nejčastěji zájem o vozidlo s českým původem, jasnou servisní historií a platnými emisními limity.

Provozní ředitel sítě autobazarů AAA Auto Petr Vaněček připomněl, že na českém trhu se postupně vyrovnává podíl naftových a benzinových vozů ve prospěch vozů s benzinovými motory, po kterých je i dlouhodobě vyšší poptávka. Proti sobě jdou podle něj dva trendy - mírné zvýšení dovozu levnějších, více ojetých a starších dieselů zejména z Německa a zároveň zvýšený zájem o zánovní benzinové vozy. "Starší, a tím pádem i rizikovější naftové automobily, které na zdrojových trzích nevyhovují emisním normám, a majitelé se jich zbavují na úkor tuzemského životního prostředí, se k nám vozí již delší dobu. Nečekáme, že by nyní kvůli rozhodnutí německého soudu mělo dojít k nějakému raketovému nárůstu," uvedl Vaněček.

Ceny dovozových dieselů by se podle Vaněčka neměly zásadně snižovat. Naftové vozy s domácím původem si podle něj ceny spíše udrží, protože zde hrají roli i jiné faktory, třeba servisní historie či ověřitelnost stavu tachometru. "Zákazníci mají také obecně vyšší důvěru k vozům s původem v České republice," dodal Vaněček.

Sdružení automobilového průmyslu (AutoSAP) zatím nedokáže odhadnout, jaké dopady budou mít případná rozhodnutí německých měst vliv na tuzemskou výrobu aut, protože zatím není známý rozsah omezení. "Znepokojuje nás, že tyto zprávy velmi negativně ovlivní uživatelské vnímání dieselových vozidel, včetně těch nových. To je pak samozřejmě špatná zpráva pro jejich další výrobu, vývoj a prodej, ale potažmo i pro snižování emisí," sdělilo sdružení ČTK. Nejnovější dieselové vozy, zejména ty plnící normu Euro6, mají pokročilé technologie umožňující velmi nízké emise. Dlouhodobým řešením pro Česko je podle sdružení nastavení daňového systému tak, aby se zákazníkům vyplatilo mít vůz novější a s lepšími ekologickými parametry, čímž by se zamezilo se masivním dovozům přestárlých ojetin ze zahraničí včetně Německa.

Podle dřívějších údajů společnosti Cebia, která se zaměřuje na prověřování původu nabízených ojetých aut, se celkově v Česku ročně prodá zhruba 700.000 ojetin - 71 procent připadá na vozidla z ČR, 18 procent na dovoz z Německa a šest procent na vozy z Itálie.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

LD

Libor Dostálek

9.5.2020 13:31
Já si jezdím pro auta také do Německa. Mají je tam v lepším stavu a cenově se mi to také vyplatí. S autem chvíli jezdím a pak ho prodám. Naposledy jsem tam jel pro Golfa, kterého jsem dal manželce k Vánocům. Už potřebovala nové auto. Koupil jsem jí k němu také vystřelovací klíč z https://www.auto-klic24.cz/ a přijde mi, že má větší radost z klíče než z auta :-D
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist