Cenu za environmentální publicistiku Ekopublika získal Petr Koubský z Deníku N. Mimořádné uznání získala kniha Továrna na lži
Za nejcennější považuje porota závěrečnou část článku, ve které autor uvádí „osmnáct bodů pro lepší život“ ve smyslu lepšího souladu a šetrnosti vůči životnímu prostředí. Článek vyšel v tištěných novinách Deníku N, dostupný je i v elektronické verzi pod titulkem Budete překvapeni. Nabízíme přízemní rady, jak žít, abyste prospěli planetě Zemi i sobě.
Přečtěte si také |
Vojtěch Pecka: Klimatické omyly Petra PokornéhoPři příležitosti posledního ročníku ceny se její zakladatel a ekopedagog Aleš Máchal rozhodl udělit i Mimořádné uznání zakladatele Ekopubliky Vojtěchu Peckovi. Jeho kniha Továrna na lži odhaluje pozadí šíření dezinformací o změně klimatu v Česku i ve světě včetně neúprosné lobby stoupenců fosilního průmyslu, která cíleně vnáší do veřejného prostoru chaos.
Přečtěte si také |
Vojtěch Pecka: Proč vlastně řešíme pár stupňů oteplení?Ekopublika letos naposledy
Organizátoři ceny Ekopublika oznámili, že letošní ročník byl poslední. „Po řadě konzultací se všemi dotčenými osobnostmi včetně členek a členů odborné poroty jsme přesvědčeni, že končíme v pravý čas, možná opravdu v nejlepším, s vědomím, že hlavní cíl našeho usilování byl naplněn, byť jistě ne beze zbytku,“ vysvětluje zakladatel ceny Aleš Máchal.
Za sedm let prošlo rukama a hlavami administrátorů více než 1 000 článků. Snahou spoluvyhlašovatelů Ekopubliky bylo cílevědomě podporovat kvalitní proenvironmentální žurnalistiku v mainstreamových médiích, a napomoci tím zvýšení věhlasu i odhodlání autorek a autorů se takovýmto textům nadále věnovat.
O Ekopublice
Snahou Lipky a dalších tří spoluvyhlašovatelů Ekopubliky, jimiž jsou Nadace Veronica, Kulturní noviny (do roku 2021) a Katedra environmentálních studií FSS MU, byla především podpora a zviditelnění špičkové environmentální publicistiky. Ekopublika byla od svého vzniku důsledně nesponzorovaná a zcela nezávislá na politicích a úřadech. O ceně rozhoduje porota složená z 30 odborníků.
reklama