https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cesky-trh-s-elektromobily-rostl-rychleji-nez-v-eu-jejich-podil-stale-zaostava
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Český trh s elektromobily rostl rychleji než v EU, jejich podíl stále zaostává

29.8.2025 09:46 (ČTK)
Český trh s elektromobily od ledna do července letošního roku rostl pátým nejrychlejším tempem v zemích Evropské unie, v celkovém podílu elektromobilů na počtu nově registrovaných aut ale Česko za EU zaostává. V tiskové zprávě o tom informovalo Centrum dopravního výzkumu (CDV), které vývoj na trhu s elektromobily dlouhodobě sleduje.
 
"Celkový počet nově registrovaných bateriových elektromobilů v EU vzrostl o 196 911 vozidel, což je o 24 procent víc než loni. Česká republika vykázala růst o 60 procent. Podíl registrací elektromobilů je v Česku ve srovnání s průměrem EU, který je 15,6 procenta, nízký. Dosáhl 5,6 procenta," uvedl Lukáš Kadula z CDV.

Počet bateriových elektromobilů v Česku se blíží 50 000, zlepšuje se i vybavenost veřejně přístupnými dobíjecími stanicemi.

Ve srovnání s loňským rokem jde letos u nových elektromobilů o šedesátiprocentní nárůst registrací, i když vychází z poměrně nízkého základu, uvedl Jindřich Frič, ředitel CDV. Výrazně se podle něj projevuje opožděný efekt dotačního programu pro firmy.

Uvedl, že lze očekávat postupné zpomalení tempa růstu. Rozvoj elektromobility ale podporuje stále širší nabídka dostupných modelů, tlak na snižování emisí ve firemních flotilách i rostoucí počet dobíjecích bodů, dodal.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (57)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

pk

pepa knotek

29.8.2025 10:29
Reklama je všemocná, stejně jako se podařilo vnutit kupujícím SUV (nejsou to auta ani sportovní, ani užitková, jen vozidla pro ty co mají zdravotní problém s nasedáním do auta), tak se podaří vnutit i elektromobily. Báchorky o nabíjení z vlastní FVE zadarmo a levném servise to už je jen třešnička na dortu, který vám v autosalonu rádi naservírují. Že se pak majitelé těchto skvělých vozů s baterií ve vynikající kondici již po několika málo letech zbavují s mnohasettisícovou ztrátou je záhada.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2025 11:14 Reaguje na pepa knotek
Není, to dělají i s dýzly a dnes velmi roste trh s ojetými elauty. Musí být ale až z doby s trvanlivou baterií a to je zatím jen pár let.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

29.8.2025 11:57 Reaguje na pepa knotek
1*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2025 11:12
Je jasně vidět, že Faalova vláda nastartovala velmi solidní ekonomický růst a společnost plošně bohatne. Asi nekecal, když sliboval platy jak v Německu, které stagnuje už moc dlouho a výhle taky není nic moc.
Smůla ale je, že my si zvolíme destruktory a dezoláty a půjdeme dodža směrem ještě hůř, neš čoboli nebo paprikáši.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

29.8.2025 11:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale di ty brebto !
Odpovědět
sv

s v

29.8.2025 13:31 Reaguje na smějící se bestie
Ano, žádné my volící dezoláty není. Jinak se trefil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2025 15:50 Reaguje na s v
Já je nevolil, vy jste je nevolil, ale my jsme si je zvolili. Sorry jako, to je demokracie.
Odpovědět
sv

s v

29.8.2025 18:00 Reaguje na Pavel Hanzl
Není žádné my.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2025 20:47 Reaguje na s v
Bohužel, voliči v téhle zemi jsme všichni my. Odmítám tvrdit, že jsou to "oni" i když je považuji za totální hlupáky.
Odpovědět
sv

s v

29.8.2025 21:58 Reaguje na Pavel Hanzl
To co ty odmítáš je irelevantní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2025 15:04 Reaguje na smějící se bestie
A argument by nebyl? Já vím, nebyl.......
Odpovědět

Jan Šimůnek

29.8.2025 11:22
Elektromobil je nesmysl, protože jeho užitečnost zaostává za současným autem daleko víc, než veteráni typu starých Škodovek či Trabantů. U nás zcela nový a ne moc dlouho skladovaný v obchodě má co do produkce CO2 +- paritu s autem na benzín (a je po této stránce horší než auto na naftu), jakmile je ovšem krátkou dobu provozován, jeho efektivita klesá a produkce CO2 na kilometr jízdy roste (což u auta není, resp. až někdy po 15 - 20 letech užívání).
K tomu, co uvádí pan Hanzl asi tolik, že v době, kdy drasticky klesá cena měny (za Fialy a spol. klesla asi o 1/3), tak kdo může, nakupuje nebo jinak utrácí za něco, "co mu vláda nevezme". Proto taky spousta lidí kupovala dovolené v zahraničí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2025 11:26 Reaguje na Jan Šimůnek
Fiala jen srazil inflaci roztočenou za estébáka a plynovým útokem na 2% a kačka jde nahoru i proti euru, libře, natož dolaru. Prostě jak dycky.
Odpovědět

Jan Šimůnek

29.8.2025 13:28
Pane Hanzle, sice to přímo nesouvisí s ekologií (nepřímo jistě ano) ale inflace za Fialy představuje několikanásobek inflace za Babiše, a to byl Babiš hendikepován epidemií COVID. Přitom současné vládní strany si vynucovaly jako tehdejší opozice ještě větší plýtvání a jednou, když to nešlo přes parlament, tak své inflační plýtvání poněkud nedemokraticky procpali přes shromáždění krajských hejtmanů.
To, že euro padá dolů rychleji než koruna, jak jste napsal, je IMHO důvodem nevolit strany, prosazující přijetí eura (= většina vládních).
Jinak doufejme, že příští vláda udělá to samé, co v USA Trump, a většinu ekonesmyslů přestane financovat (zadarmo ekoaktivista ani nechodí na demonstraci, jak se onehdy profláklo, platila si je soudružka Leyenová, mj.).
Ono je jistě politikum i to, že se vláda ani EK neřídí tím, co říkají odborníci, a mají to doloženo, ale vřískáním aktivistů (viz např. zákaz klecových chovů).
Odpovědět
sv

s v

29.8.2025 13:41 Reaguje na Jan Šimůnek
Inflace, lžirgile, představuje jen a pouze veličinu s dlouhodobou setrvačností závislou především na růstu peněžní zásoby. Když nějaký magor z vrtulníku rozhazuje cizí peníze (bureš), tak důsledky nastanou nikoli okamžitě ale zákonitě až po několika letech. Jinými slovy, tvoje fantasmagorie se dá úspěšně přirovnat k rozjetému kamionu, po kterém bys chtěl, aby zastavil na pětníku. To samozřejmě možné není.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2025 14:52 Reaguje na s v
No, Bureš je ale větší bourák, ten rozhazoval až tak mohutně, že se to neprojevilo po letech, ale už už v roce 2021 inflace vyskočila na pěkných 8%. A v kombinaci s plynovou krizí vylítla na 18% v maximu. Jak to dokázal Stanjura stáhnout na dnešní 2% nechápu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2025 15:03 Reaguje na Jan Šimůnek
1) Totální nesmysl, Babiš celý covid totálně dozmatkoval (byli jsme druzí nejhorší po Maďarsku) a mohutně zaházel penězi na dluh - BILIÓN!!! nás to stálo (nejhorší výsledek z celé EU). Opozice ho kritizovala, že víc jak 80% výdajů vůbec na covid nešlo!! Tunely a nákup voličů, tohle způsobilo inflaci.
2) Eurozóna měla trvale inflaci daleko menší, ale dnešní síla kčky je dána velmi kvaliní ekonomickou politikou Stanjury. Neschopnost přijmout euro nás stojí miliardy ročně, i politické mínusy.
3) Pokud příští vláda udělá co Trump, půjdeme střemlavým letem přímo dodža, i velmi silná Amerika se propadá a potáci až děsivě.
Zbytek jsou jen pindy paní mindy a klecové chovy jsou o týrání zvířat, to jste zase zcela mimo.
Prostě mám pocit, že jste na tom ještě hůře, než minule.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

29.8.2025 16:43 Reaguje na Jan Šimůnek
Obdivuji vás, že se o tom všem bavíte s těmi ideovými zaslepenci.
Doufám, že národ vystaví vládě vysvědčení, jaké si zaslouží a to na
dost dlouho. Národ před 4 roky zapomněl po 8 letech jiných vlád na
vlády ODS a Babišova vláda ho za kovidu naštvala omezeními a tvrdým
postupem při řešení pandemie. Pětislepenec byl překvapen vítězstvím
a naprosto nepřipraven se pokusil vládnout. Nebýt války, tak se ani neměl na co vymlouvat, protože neplnili co slíbili, lhali a lžou pořád. Jejich stoupenci si to nalhávají taky, ale v soukromí
ví, že je to tragédie, pokud ale nejsou úplnými idioty.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2025 17:26 Reaguje na Břetislav Machaček
Fakt? Deváté míst o EU mezi nejlepšími zeměmi? A od té doby jsme šli dost nahoru. A vy věříte tomuhle, že?
https://medium.seznam.cz/clanek/richard-pokorny-fialova-vlada-nici-ekonomiku-nejpodlejsi-dil-serialu-babisovych-lzi-174166?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1
Odpovědět
sv

s v

29.8.2025 22:13 Reaguje na Břetislav Machaček
S tím na lžirgila alias šimůnka nechoď machačku. Začne ti totíž líčit, že opatření i očkování bylo zločinné spiknutí farmaceutické lobby. Holt nestačí se s komoušskýma důchodcema plácat po zádech, musíš poslouchat co vlastně říkají, pak zjistíš že většinou blábolí z cesty. Proinfo, máš tam chybu. Čtyřslepenec anospdksčssd nebyl připraven vládnout. Jediné na co byl připraven byly burešovy zlodějiny. Všechno před tím i potom vedle bureše vypadá jako superinteligentní rychlé šípy
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

30.8.2025 07:47 Reaguje na s v
Machaček - Šimůnek vsjo róvno. Oba už padli v hybridní válce a jen otravují vzduch, nejhorší ale je, že půjdou volit.
Schyluje se k národní tragédii, roky 38 i 48 asi budou jen slabým odvarem. Doufám, že se až fatálně mýlím.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

30.8.2025 08:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Největší demagog a lhář na zdejším webu jste Hanzle vy.
Dávno jste měl být zbaven svéprávnosti.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

31.8.2025 09:08 Reaguje na Jaroslav Studnička
Těm třem zdejším největším demagogům dochází,
že se končí éra jejich ulhané neschopné vlády
a propukají panice, že přijdou jiní, lepší a
skončí zlodějny ze kterých profitovali. Jeden bral dotace, druhý dělá kdoví co, že se stydí podepsat a třetí se nudí v práci a píše ty své jedovaté žvásty. Je mi jich nakonec líto, když už sahají k urážkám oponentů a jeden si navíc
přeje, aby oponenti nešli volit. Asi by bylo
nejlépe nám to zakázat, když cítí prohru a
možná to někdy prosadí. "Kdo nejde s námi,
jde proti nám" je heslo těchto "demokratů" jako ti tři, kterým vadí ta krutá pravda .
Odpovědět
PE

Petr Elias

31.8.2025 09:43 Reaguje na Břetislav Machaček
Myslíš tu tvou zaručenou pravdu jako třeba když jsi tvrdil, že se nerez pletivo v lese rozloží za pár let? :D
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

31.8.2025 19:01 Reaguje na Petr Elias
Nerez pletivo do lesa asi nikdo nezaplatí a to ani pozinkované. Co vidím, tak většina je levné lesnické
pletivo z nelegované oceli bez
povrchové úpravy a to se nevyplácí
opakovaně používat. V lepším případě
končí jako mizerný šrot a opravdu
znám prohlubně vyplněné starým rezavým pletivem a zaházené větvemi.
Odpovědět
PE

Petr Elias

31.8.2025 19:15 Reaguje na Břetislav Machaček
Ach jo. Když o tom víš kulové, tak to alespoň rovnou napiš a neokecávej to... :D Nejčastější materiál pro ,,oborové pletivo,, je pozink s životností 15-30 let. :D :D A pokud necháváš v lese hromady starého pletiva, tak jsi prase...
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

3.9.2025 20:46 Reaguje na Petr Elias
Zjevně si pletete oboru a oplocenku. Byl jste někdy v lese?
Odpovědět
sv

s v

31.8.2025 11:32 Reaguje na Břetislav Machaček
Máš chaos v letopočtech machačku. Doba ulhané neschopné vlády skončila v roce 2021. Brali dotace (neoprávněně, lhali, flákali se, podváděli, kradli, a unášeli liddi na okupovaný krym), jedovatý žváste, který se stydí podepsat a nic než urážky oponentů nemám. Mimochodem jak jsi se porovnal s tím, že tady plácáš po zádech lžirgila alias šimůnka, který by ti na covid místo očkování nejraději do žíly píchnul savo?
Odpovědět
PE

Petr Elias

29.8.2025 21:04 Reaguje na Jan Šimůnek
No jo, chudáček burešek.... on neudělal nic proinflačního a jeho vládnutí nemělo žádný dlouhodobý dopad na inflaci! Ale vůbec! :D :D :D
Odpovědět

Jan Šimůnek

29.8.2025 14:44
vážený S V
Jednak to není úplně tak, jak to uvádíte, jednak Fiala a spol udělali mnoho proinflačních kroků. Takže jsou kritizováni za inflaci naprosto právem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2025 14:46 Reaguje na Jan Šimůnek
Jaké máte na mysli? Že srazili zadlužování země o polovinu?
Odpovědět
sv

s v

29.8.2025 15:35 Reaguje na Jan Šimůnek
A jednak jak obvykle lžeš.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2025 15:48 Reaguje na s v
Ten jedinec se tu léta neobjevil, asi ho vyfakovali i v práci. Ale šel třeba do důchodu a rozbalil to na plný plyn.
Odpovědět

Jan Šimůnek

29.8.2025 17:41
to Pavel Hanzl Naopak, Fiala začal zadlužovat stát horem spodem.
Odpovědět
sv

s v

29.8.2025 18:02 Reaguje na Jan Šimůnek
A pak ses probudil v burešově nočníku, lžirgile.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2025 19:59 Reaguje na Jan Šimůnek
Podívejte se na tenhle oficiální graf (státní dluh je ta béžová plocha) a jen připomínám, že v roce 2019 se stala minin. financí Schillerová. No comment.
https://cs.wikipedia.org/wiki/St%C3%A1tn%C3%AD_rozpo%C4%8Det_%C4%8Cesk%C3%A9_republiky#/media/Soubor:Prijmy_a_vydaje_CR.png
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2025 20:03 Reaguje na Jan Šimůnek
V celosvětové krizi po roce 2008 byl ministr financí Miroslav Kalousek, udělal řadu opatření na snížení výdajů státu a stabilizaci SR, ta začala platit většinou kolem roku 2012-13. To odezněla krize, nastala výrazná celosvětová konjunktura a začala vláda ANO. To je ta vodorovná část grafu, kde jsme měli prakticky vyrovnaný rozpočet, Babiš nedělal vůbec nic, jak dycky.
V roce 2019 přišla na tento post Alena Schillerová. A jak to dopadlo? Podívejte se na tento graf, je to z Wiki.
Odpovědět

Radek Čuda

1.9.2025 14:07 Reaguje na Pavel Hanzl
NO, s tím Kalouskem na MF bych brzdil, bo ten nás tím svým slavným šetřením dostal do situace, kdy celý svět rostl, jen my ne. Za nastartováním konjunktury je jednoznačně rozhodnutí tehdejšího vedení ČNB a její kursová politika.

Pokud jde čistě o fiskální politiku, tak ta byla za Báby a Schillerové až do covidu úplně v pohodě (bavím se o makru, ne o nějakých prasárnách FS). Pak přišel covid a s ní celonárodní hysterie a šlo to hajzlu ... ale rozhodně ne jen u nás, stačí se podívat co vyváděly ostatní státy a nejen v EU.
Odpovědět

Jan Šimůnek

30.8.2025 10:15
Vážený S V:
Vakcína se podávala v experimentálním režimu, protože na její řádné testování a schvalování nebyl čas, to trvá roky. Když byla epidemie eboly, vakcína byla k dispozici za něco déle než rok, a to šel mezi epidemiology narativ, že ten rok spíš trvalo vyjednávání s vojáky, než ji pustili pro civilní sektor, a že už musela být dávno vyvinuta a v utajeném režimu vyzkoušena a schválena (pro případ, že by někdo ebolu použil jako biologickou zbraň, aby byl zaskočen, že se proti ní dá očkovat, proto asi to dlouhé jednání).
A faktem je, že pro experimentální režim platí dost striktní omezení. Nemůžete experimentální lék nedobrovolně dávat ani řádně odsouzeným vrahům. A dokonce ani nemůžete motivovat vězně úlevami v režimu, lepším jídlem apod. (kdysi jsem to musel studovat, protože jsem se pohyboval kolem v experimentu podávaného potravinového doplňku a měl jsem tam i zaháčkovanou jednu z doktorandek). Je to prostě reakce na řádění Dr. Mengeleho a spol.
A zde byli lidé k aplikací této vakcíny nuceni, a to plošně a pod výhrůžkami domácího vězení, výhozu z práce apod. I kdyby ta vakcína byla naprosto neškodná (zemřel mi na ni blízký příbuzný, takže neškodná rozhodně nebyla), byl by to zločin, navíc páchaný masově.
V USA se už rozbíhají soudy, u nás jsme sto let za opicemi, takže jejich rozběhnutí v tuzemsku ještě nějakou dobu nebude.
MMCH, spousta doktorů, u nás i ve světě, to naštěstí sabotovala, protože dodržela promoční přísahu o nepoškozování pacienta. A "vakcínovala" jen papírově. Proto těch mrtvých bylo podstatně méně než být mohlo. V USA zastavil nedávno Trump soud s lékařem, který údajně a zaokrouhleně 25000 pacientům místo mRNA píchl fyziologický roztok, s jejich vědomím a souhlasem, pochopitelně.
Odpovědět
va

vaber

31.8.2025 08:52 Reaguje na Jan Šimůnek
Jste tu nový a nevíte, že házíte hrách na stěnu. Boj s blbostí nelze vyhrát. Komu není s hůry dáno v apatice nekoupí, to je známo už od pradávna.
Ti dva mají zakrnělé mozečky ,které jedou v jedné smyčce. Nic jiného z nich nevyleze.
Článek je o autech ,oni melou o politice ,tak je to vždy. Je to těžká demence . Neléčitelná.
Odpovědět
PE

Petr Elias

31.8.2025 09:39 Reaguje na vaber
Ale šimůnek tu nový není. On tu blábolil před lety a když se mu všichni smáli (tehdy tu bylo ještě dost rozumných lidí) tak odtáhl na pár let pryč. A teď se zase vrátil. :D

A zase lže.

1) Pravděpodobné úmrtí v ČR bylo zjištěno jen jedno - kvůli trombóze po očkování - ale že by to byl zrovna někdo od šimůnka? Asi ne no...

2) Vakcíny nebyly podávány v experimentální režimu ale v režimu podmínečného schválení.

3) Dle mezinárodních statistik jsou vakcíny bezpečné.

On je to takový ezo blábola a šašek, který si rád vymýšlí. Stejně jako když si vymýšlel, že dráty vysokého napětí způsobují rakovinu... Ani bych se nedivil, kdyby věřil tomu ,,kropení covidem nad Brnem,, které vyřvávat tělomrsk Volný. :D
Odpovědět
sv

s v

31.8.2025 11:36 Reaguje na vaber
ANo, boj z blbostí nelze vyhrát.... a ty jsi toho příkladem, zakrnělý mozečku.
Odpovědět
sv

s v

31.8.2025 11:35 Reaguje na Jan Šimůnek
Takovou míru sebekritiky, mengele alias lžirgile, bych od tebe nečekal. Už tedy nedoporučuješ po vzoru TACO/krasnov na covid místo očkování savo do žíly nebo olej z tresky na spalničky.
Odpovědět

Jan Šimůnek

31.8.2025 14:25
to Petr Elias
.Zrovna trombózu by toto "očkování" dělat nemělo. Můj příbuzný zemřel na syndrom Guillain - Barré (autoimunní onemocnění), přiznané riziko soudruhy z Pfizera. Je spousta lidí, kterým to postihlo srdeční svalovinu, případně kosterní svalstvo, i mě to trochu "lízlo", ale přežil jsem. Další úmrtí jsou na jiné autoimunní reakce (je jich hodně).
Lidé umírali na anafylaktický šok v případě, že prodělali infekci s aktivací b- řady lymfocytů. Většinou se to podařilo zachytit a odléčit přímo na očkovacích centrech, protože nastupuje řádově v minutách po aplikaci. Navíc byl k dispozici test na protilátky, který si ale musel občan sám zaplatit (několik stovek) a dostal potvrzení, že nemůže být "očkován".
Dále umírali na hyperaktivaci t-lymfocytů (opět po prodělání nemoci, jenže s aktivací této skupiny buněk imunitního systému), což je průšvih, protože ta nastupuje po dnech (a s dost velkým rozptylem), nicméně RZP se pacient už většinou nedočká, a ta zpravidla přijede jen sepsat list o prohlídce mrtvého. Ten můj příbuzný měl "štěstí", že se sesypal v čekárně v nemocnici a tudíž se dostal rychle na ARO, takže se mohl trápit ještě cca půl roku, než ho to zabilo (kdyby ho to chytlo doma, měli jsme pohřeb na začátku léta a ne až před Vánoci). Test na hyperaktivitu t-lymfocytů sice existuje, i u nás, ale normální občan bez protekce se k němu nedostal. Lékaři ano (třeba přihlášením se do nějaké studie) a vím o více osobách s potvrzením, že by je "vakcína" zabila. Kdo neměl tuto možnost, měl prostě smůlu a pohřeb.
.Jenže ono podmínečné schválení byl právě experimentální režim.
.Po první dávce jsem dostal výzvu, abych sepsal všechny potíže, které mi způsobila. Poctivě jsem je sepsal (a nebylo jich málo), nicméně papír na recepci ke druhé dávce šel před mýma očima rovnou do koše na odpad. Ani se nenamáhali to číst, natož předstírat, že to ukládají. Takže statistiky, k nimž se takto sbírala data (a jimiž se oháníte), nemají větší cenu než cár použitého toaletního papíru.
Daleko vyšší hodnotu má nyní zjištění (nad rutinními státními statistikami), že "vakcinovaná" žena má několikanásobně vyšší riziko neplodnosti.

A to zvýšené riziko rakoviny u drátů vysokého napětí bylo pozorováno v řadě studií. Nakonec to "rozsekli" profesoři Doll a Peto (tehdy světová jednička a dvojka v prevenci rakoviny), že se jedná o nepřímý mechanismus - vysoké napětí přitahuje ionty (což je banální fyzikální jev) a dýchání vzduchu s vyšším obsahem iontů prokazatelně zvyšuje riziko rakoviny (na to existují snad stovky uznávaných studií).

to S V
Obojí zvyšuje nespecifickou imunitu, ostatně aplikace mRNA jako cizorodé makromolekuly dělá to samé a toto zvýšení patrně odpovídá oné asi třídenní o něco zvýšené odolnosti proti infekci. Průšvih je, že téhož efektu, neskonale levněji a s daleko menším rizikem, dosáhnete injekcí cca 1 ml UHT mléka do svalu (tento úkon, i s normálním mlékem z flašky, se běžně dělal na posílení imunitní reakce, např. při podezření na "přechozenou" kapavku).
Odpovědět
sv

s v

31.8.2025 14:44 Reaguje na Jan Šimůnek
Chápu, vyznavači svědků hůlkových. Olej, savo a mlíko do žíly.
Odpovědět
PE

Petr Elias

31.8.2025 19:05 Reaguje na Jan Šimůnek
1) a) Žádný takový případ úmrtí není nahlášen. A to ,,riziko,, bylo u vakcín od JJ a AstraZeneca, takže sis to vymyslel. b) Podmínečné schválení není experimentální režim, alespoň to by jsi docente mohl vědět... c) Jojo, a ty jsi ten papír sebral, olízal a teď si tu vymýšlíš - už tě tu známe. d) Pro tvrzení, že vakcíny způsobují neplodnost nemáš žádný důkaz.

A mimochodem GB syndrom může vyvolat jakákoliv infekce - třeba i obyčejné nachlazení. ;)

2) Už ti to docente vysvětlili lidi na sisyfosu. A, překvapivě, zase kecáš.

Ty jsi prostě týpek, který rád věří nesmyslům. Takže ti raději doporučím pít hodně SAVA...
Odpovědět

Jan Šimůnek

31.8.2025 16:48
to S V
Ten olej si můžete koupit, mj. jako posilovač imunity, i v lékárně (tedy, některé z těch preparátů jsou jen na předpis), obsah látek a účinek jsou prakticky stejné jako olej z konzervy. Rozdíl, a dost velký, je akorát v ceně.
Látky na bázi chlóru vytvoří oxidační stres, který "přestřelením" reakce může vést k posílení imunity (odborně se tomu u některých škodlivin říká hormeze). Lokální stimulaci imunity dělá i, rovněž oxidující, jodová tinktura (je to ovšem popsáno v učebnicích pro lékaře, které asi neznáte).
Mlíko se aplikuje do svalu, nejčastěji do zadku. Běžně se to dělalo ještě v době, kdy jsem byl naposled na vojenském cvičení (konec 80. let).
Odpovědět
sv

s v

31.8.2025 19:05 Reaguje na Jan Šimůnek
A co ti brání ty rusácké bláboly vyzkoušet na sobě, lžirgile. Nebo spíš guru járo.
Odpovědět

Jan Šimůnek

31.8.2025 21:10
to S V
Váš problém je, že to nejsou bláboly, ale učebnicová fakta.

Ostatně, vzhledem k tomu, že mám v oboru epidemiologie docela nastudováno (taky jsem to léta učil a kdyby nepadl v roce 1989 režim, tak bych z něj měl i první atestaci, takhle z něj mám "akorát" CSc), dovoluji si posoudit, co se za covidu dělo. Dělal se pravý opak toho, co hlásají učebnice epidemiologie (podle nichž se učilo a učí na lékařských fakultách), že se má dělat při velkých epidemiích.
MMCH, z vysokoškolských studentů nejvehementněji protestovali proti "covidovým" opatřením právě studenti lékařských fakult, kteří velice rychle pochopili, o co se jedná.
Odpovědět
sv

s v

1.9.2025 08:34 Reaguje na Jan Šimůnek
Můj problém je, že jsem z tvých blábolů dostal záchvat smíchu. Už jsi na sobě vyzkoušel savo do žíly, epidemiologu z vumlu? Evidentně ne.
Odpovědět

Jan Šimůnek

1.9.2025 08:19
to Petr Elias
ad 1 Že se v souvislostí s covidem masově falšují statistiky jako za socialismu nebo za nacismu je prostě realita. Právníci to jasně označují za experimentální režim (to, že byl schválen podmíněně, na tom nic nemění). Nebylo třeba papír sbírat, jen jsem se tím ujistil, že oficiální statistiky kolem covid nejsou nic jiného než podvod. Důkazem oné neplodnosti je porodnost "vakcinovaných" a nevakcinovaných žen, rozdíl je vysoce statisticky významný. Soudruh premiér Fiala to musel uznat, nicméně přišel s neprokazatelnou hypotézou, že ty ženy, které "vakcínu" odmítly, žijí "alternativním způsobem života", spojeným s více dětmi. Prošlo to i mainstreamem typu Novinky, Lidovky nebo iDnes.
Syndrom GB může vyvolat víc věcí, ale pokud sami výrobci "vakcín" je jako příčinný faktor přiznají, a pokud nástup potíží nastane 5 dnů po aplikaci (což je doba přímo "učebnicová") a jiná příčina se nezjistí, je to více-méně jasné.
Opravdu věřím spíš světové jedničce a dvojce na prevenci rakoviny, než nějakým nedoukům z pochybné organizace sisyfos, která je s to popírat fenomén, popsaný v impaktovaných časopisech (a tato kauza není ani první ani poslední).
Sava (nebo jeho ekvivalentu) se napije v podstatě každý, kdo se koupe v udržovaném bazénu. S výjimkou ústeckého karambolu s mozkožroutem, na který tato chemikálie (v používané koncentraci) nezabírá, tu žádné zástupy mrtvých plavců nevidno.
Odpovědět
sv

s v

1.9.2025 08:36 Reaguje na Jan Šimůnek
Ano, masově falšuješ statistiky. Naštěstí tě nikdo nebere vážně. Ani tvůj řídící důstojník z kremlu.
Odpovědět
PE

Petr Elias

1.9.2025 10:46 Reaguje na Jan Šimůnek
Já nevím jestli jsi natvrdlý nebo fakt tak hloupý.

1) Falšování je jen tvá domněnka. 2) Vakcíny nebyly v experimentálním režimu. Dolož, kdo tvrdí, že byly! 3) Dolož studii o rozdílech u očkovaných a neočkovaných žen... 4) Chápeš, že jsi žvanil o tom, že to někdo dostal po vakcíně od Pfizeru, ale reálně se to týkalo jiných vakcín? Chceš to nakreslit docente?

Jako nevzdělaný hloupý nedouk ses tu ale vyprofiloval pouze ty, docente. Nikdo jiný. :)
Odpovědět

Jan Šimůnek

1.9.2025 16:10
to Petr Elias
ad 1. Pokud se statistiky zjevně míjejí s realitou, je chyba ve statistikách, ne v realitě. Pokud v USA tyhle vztahy našly, musejí být i u nás, zde ovšem soudružka Leyenová koupila deset dávek pro každého obyvatele, včetně novorozenců a seniorů na smrtelné posteli.
MMCH, US statistiky motivovaly studenty našich lékařských fakult, aby odmítli plošné "očkování", právě proto, že tam byly zachycovány vedlejší účinky, vč. úmrtí. Přiznám se, že, na rozdíl od našich studentů, se do nich dostat neumím, ale studenti to zvládnou a jako studenti lékařských fakult do nich mají přístup. Nicméně i já jsem jako jeden z četných vyučujících na LF jejich petici podpořil.
A ještě jednou MMCH, Biden před odchodem údajně omilostnil všechny "svědky covidovy", nicméně se provalilo, že tyto dokumenty za něj podepsali jiní (strojově) a nyní se bojuje za zrušení jejich platnosti
Biden byl v psychickém stavu asi jako Hácha v květnu 1945. Akorát měl to štěstí, že ho dali domů a ne za katr.
ad 2. Tak si to najděte. Referovali o tom i právníci z řad poslanců a senátorů, věřím spíš jim než vám.
ad 3. Referovalo se o ní (neplodnosti), mj. v PS PČR a ani Fiala nebyl s to ji popřít. Bylo to dost široce publikováno. Pokud si to neumíte najít, nemá cenu s vámi diskutovat.
ad 4. Ty mRNA jsou prakticky identické a na stejném principu, škodí-li Astra Zeneca, škodí i ostatní, vč. ruského Sputniku. Jde jen o to, kdo platí konkrétní studii.
Na rozdíl od vás mám tyhle věci pokryty pregraduálním i postgraduálním vzděláním.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

3.9.2025 20:59 Reaguje na Jan Šimůnek
Je to marný, je to marný, je to marný. Ani víru, ani fanatičko nikomu nelze vymluvit logickými argumenty.
Moje vyženěná dcera pracuje v Motole a jako zkušená sestra se dobrovolně přihlásila na covidové oddělení, kde pracovala 4 měsíce. Přesto se nenechala očkovat. Nedůvěřovala mu. Nakonec podlehla, když chtěla letět na Nový Zéland, kde sice očkování bylo dobrovolné, ale musela, kvůli přestupu v USA. Týden na to povinné očkování zrušily i USA.
Odpovědět
sv

s v

6.9.2025 23:11 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Tak podlehla covidu nebo očkování? A kde leží? Na olšanech?
Odpovědět
sv

s v

6.9.2025 23:13 Reaguje na Jan Šimůnek
Prozatím se míjíš s realitou ty, lžirgile. Už sis střelil savo do žíly?
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist