Cestu na Sněžku přes Portášky a Růžovou horu komplikuje technika
V úseku mezi stanicí lanovky Růžová hora a odbočkou na Traverz pod vrcholem Sněžky pokračují práce na opravě frekventovaného turistického chodníku. I tam by turisté nyní neměli vstupovat.
"Nyní při deštivém počasí očekáváme menší frekvenci turistů a vozidel po trase Spálený Mlýn - bouda Jana - Růžohorky - Růžová hora. Do konce týdne tu budou jezdit nákladní auta, která se těžko vyhýbají protijedoucím vozům. Zároveň budou míjet turisty. Upozorňujeme především půjčovnu koloběžek na Portáškách a také klienty lanovek," řekl ČTK Klimeš.
Stavbaři doporučují se této trase v nejbližších dnech zcela vyhnout, případně využít lanovku na Portášky. Přednost lanovce by měli dát nyní také turisté, kteří míří přes Růžovou horu na Sněžku a zpět.
"Po trase Růžová hora - Traverz budou jezdit dva dumpery vyvážející nevhodný a navážející nový materiál. Chodník bude několik dní hůře průchodný i kvůli nerozhrnuté zemině. Nejspíš při dešti bude i blátivý," uvedl Klimeš.
Stavbaři připustili, že pokud by práce za provozu turistického chodníku nebyly možné, museli by úsek zcela uzavřít. Jde o jednu z hlavních přístupových tras na Sněžku. "Po dnešním dni budeme vědět více, jak je provoz zvládnutelný," dodal Klimeš.
Omezený průchod po turistickém chodníku mezi Růžovou horou a Traverzem je tam denně, včetně víkendů, od 8:00 do 17:00. Režim pohybu lidí na trase s prodlevami kvůli přesunu materiálu by měl platit až do druhé poloviny září.
Turistickou trasu mezi Růžovou horou a Sněžkou stavbaři opravují postupně, s úsekem od Traverzu na vrchol začali loni a letos práce dokončili. Letos začátkem června navázali rekonstrukcí úseku od stanice lanovky na Růžové hoře na Sněžku po Traverz.
Turisté, kteří vyrazí na Sněžku z Pece pod Sněžkou, mají několik možností, jak se na vrchol hory dostat, například Obřím dolem, také přes Výrovku a Luční boudu nebo kabinovou lanovkou z Pece přes Růžovou horu.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (5)
Jiří Daneš
4.8.2020 15:45Je to svinstvo, toto dělat v místech, kam člověk nesmí šlápnout vedle cestičky!
Lukas B.
5.8.2020 09:32 Reaguje na Jiří Daneš2. opravu/zpevnění je možno dělat mnoha způsoby. jistě se shodneme, že je rozumné to udělat tak, aby to vydrželo a nemuselo se za dva roky opravovat znovu, a zároveň tak, aby to nějak vypadalo a respektovalo okolí, litý asfalt tedy fakt ne. a navíc by to nemělo přinést nějaký nepůvodní materiál měnící chemismus půdy v okolí chodníku a přinášející živiny (vápencová nebo čedičová štěrkodrť například). takže to znamená minimálně ve strmějších úsecích a tam, kde to kříží občasnou vodoteč, udělat chodník dlážděný z velkých "žulových" šutrů.
3. vhodné a použitelné šutry by bylo jistě možné posbírat v okolí budovaného chodníku (dříve se to tak dělalo), problémem ovšem je, že okolo je ta příroda, která je předmětem ochrany, takže tudy ne. takže šutry je nutno přivézt. a aby nebyl chodník proti okolí převýšen a nedělal v krajině bariéru, tak ne nutno občas nějaký materiál odebrat. jistě by bylo možné z toho přebytečného materiálu udělat hromady někde v borůvčí okolo, ale zase, to okolí chráníme. takže odvézt. a když už tam ten dampřík jede nahoru plný, vytíží se přebytečným materiálem při cestě dolů.
poznámka: ten "dampr" není čtyřicetitunová kloubová obluda z velkolomu, ale nějaká potvora na gumových pásech s půlkubíkovou korbičkou, široká necelý metr. třeba jansen rd-1000. proti vrtulníku je to doprava poměrně šetrná a mírumilovná.
Svatá Prostoto
5.8.2020 22:08 Reaguje na Lukas B.Svého času z toho měli všichni docela hlavu v pejru.
Svatá Prostoto
5.8.2020 22:05 Reaguje na Jiří DanešAle ty opravené cesty jsou fakt pěkné ...
Poznámka o svinstvu je pak zcela mimo.