https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cina-pocita-s-dalsim-rustem-prodeje-aut-i-s-ulevami-pro-usporna-vozidla
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Čína počítá s dalším růstem prodeje aut i s úlevami pro úsporná vozidla

12.12.2023 01:01 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | ChinaImages / Depositphotos
Prodej aut v Číně se v příštím roce zvýší o 4,4 procenta na 25,8 milionu vozů. Předpověděla to Čínská asociace výrobců automobilů (CAAM), která patří k hlavním automobilovým svazům v zemi. Ministerstvo průmyslu a informačních technologií uvedlo, že většina aut na alternativní pohon, která jsou úspornější a šetrnější k životnímu prostředí, bude i nadále moci čerpat daňové úlevy.
 

Automobily na alternativní pohon, v Číně označované zkratkou NEV (New Energy Vehicles), by mohly v příštím roce tvořit už 40 procent všech prodaných aut. Na prezentaci v Pekingu to dnes podle čínských médií řekl zástupce svazu CAAM Čchen Čchuan.

Ministerstvo průmyslu uvedlo, že více než 90 procent současných modelů aut s alternativním pohonem bude mít při nákupu i nadále možnost čerpat daňové úlevy. Umožňují to nové technické požadavky, které dnes vláda představila, informuje agentura Reuters.

Technické požadavky na způsobilost aut s alternativním pohonem získat daňovou úlevu při nákupu od roku 2024 uvádějí, že čistě elektrická auta by měla mít dojezd alespoň 200 kilometrů na jedno nabití. U plug-in hybridních aut by dojezd na elektřinu měl činit alespoň 43 kilometrů, oznámilo ministerstvo.

Nové předpisy vyžadují u elektrických vozidel míru útlumu dojezdu ne vyšší než 35 procent při nízkých teplotách. Umožňují zároveň, aby elektromobily s možností výměny baterií měly nárok na daňové úlevy.

V červnu Čína představila soubor daňových úlev za 520 miliard jüanů (1,64 bilionu Kč) na dobu čtyř let pro elektromobily a další ekologická auta. To je dosud největší daňová úleva v tomto odvětví. Peking se těmito kroky snaží podpořit růst prodeje automobilů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

HH

Honza Honza

13.12.2023 09:30
Čína je největší producent odpadů, CO2. Je i náš největší politický odpůrce, horší než Putin (Rusko se hroutí, Čína prosperuje). Je třeba změnit politiku k Rusku a Číně, politicky byly našimi odpůrci a nepřátelé, přitom ekonomicky jsme je podporovali, západní země umožňovaly jejich růst. Tuto politiku je třeba obrátit- politicky se s nimi nehádat, dělat kompromisy, ale ekonomicky se od těchto zemí odvracet. Zároveň ale Čína svojí inteligentní politikou bude hospodářsky nejvyspělejší zemí světa a i nejprogresivnější zemí v Green Dealu. Bude největší producet (a postřebitel OE), v Číně za chvíli bude nejvíce elektroaut. Je třeba se poučit z vývoje Číny- svým Green Dealem nepodkopávat ekomoniku, využívat OE k rozvoji ekonomiky, dělat kompromisy, nepostupovat fanaticky, nechtít vše hned, nejdřív k tomu vytvořit podmínky. Nesmyslná fanatická politika EU povede k jejímu zchudnutí, rozumná kompromisní politika v Číně naopak k její prosperitě. Tato politika v EU je také podložena mafiánským způsobem- je to nadměrná podpora zisku firem vyrábějící produkty Green Dealu. Čína bude tahounem OE, v EU lidi zchudnou a budou pálit i plasty. Není možné zakazovat topení plynem, nejdřív se musí vytvořit podmínky pro topení jen elektřinou! Je třeba za miliardy podpořit přírodu, k oteplení stejně dojde, žádný Green Deal tomu nezabrání. Je třeba posílit zalesnění, zadržování vody, pak teprve elektroauta! Což je platné, že je třeba se časem přesídlit na Mars, když Slunce pohltí Zemi- má smysl si dělat nějaké limity, do kdy je nutné se přesídlit, když pro to nejsou žádné podmínky? Je to nesmyslná naivní hloupá politika!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.12.2023 08:34
Grýndýl a hlavně elektromobilita je jen výmysl zelených šílenců, Evropu to stáhne do bídy, celý svět na to mastí a jen se nám směje, že si ničíme vlastní ekonomiku.
Tohle poslouchám od ropáků pořád a sleduji, jak dlouho tyhle pitomosti budou hlásit. Obávám se, že až my zkrachujeme s dýzlovými a uhelnými čmoudy a fakt nastane bída, svedou to na grýndýl a EU. Která v té době pojede velmi dobře s čistými a levnými technologiem.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist