https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/copernicus-poslednich-12-mesicu-bylo-oteplovani-nad-hranici-1-5-stupne
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Copernicus: Posledních 12 měsíců bylo oteplování nad hranicí 1,5 stupně

8.2.2024 11:26 (ČTK)
Planeta Země
Planeta Země
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Posledních 12 měsíců v řadě bylo poprvé průměrně o více než 1,5 stupně Celsia tepleji než v době před průmyslovou revolucí, oznámila meteorologická služba Evropské unie Copernicus. Letošní leden byl navíc s průměrnou teplotou 13,14 stupně nejteplejším v dějinách měření, a zapsal se tak do stále delší řady rekordně teplých měsíců.
 

V období od února 2023 do ledna letošního roku byla světová teplota na povrchu Země o 1,52 stupně Celsia vyšší, než byl průměr předindustriálního období let 1850 až 1900. Hranice 1,5 stupně je podle vědců přitom zlomová, aby se zabránilo nejhorším důsledkům změn klimatu. Světoví lídři se v roce 2015 na klimatické konferenci v Paříži zavázali ke snaze tuto mez nepřekročit.

"Rychlé snížení emisí skleníkových plynů je jediným způsobem, jak zastavit zvyšování globální teploty," uvedla po zveřejnění nejnovějších údajů zástupkyně ředitele služby Copernicus Samantha Burgessová.

Letošní leden byl o 1,66 stupně teplejší než průměr referenčního období, teploty ale nebyly po celé Zemi vyvážené. Naměřené hodnoty byly nadprůměrné na východě Kanady, severozápadě Afriky, na Blízkém východě a ve Střední Asii. Teploty naopak zůstaly podprůměrné na západě Kanady, ve středu Spojených států a na východě Sibiře, uvádí Copernicus.

Lednové rekordní teploty nejsou velkým překvapením, poznamenává BBC. Leden byl osmým měsícem v řadě, který se podle služby Copernicus vyznačoval rekordními teplotami pro daný měsíc v roce. Navíc rok 2023 jako celek byl nejteplejším v historii měření, průměrná globální teplota dosáhla 14,98 stupně Celsia. Loňský rok tak s velkým náskokem předstihl rok 2016, který byl předchozím nejteplejším rokem.

Služba Copernicus vedle teploty sleduje také srážky nebo ledovou pokrývku. Ve většině Evropy byl letošní leden vydatnější na srážky, než je obvyklé, bouřky zasáhly zejména severozápad a jihozápad Evropy. Naopak relativní sucho bylo na severu Španělska, jihu Británie nebo v Irsku, uvedla ve své dnešní zprávě služba EU.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (84)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

8.2.2024 12:01
Lokálně únor ´24 by měl pro ČR patřit k nejteplejšímu měsíci za dobu sledování.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2024 12:52 Reaguje na Miroslav Vinkler
To je přece zase vylhanost oteplovací lobby, která těží mohutné dotace, jak dycky. Navíc máme teprv osmého.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

8.2.2024 19:34 Reaguje na Pavel Hanzl
pane Hanzl, tahle věta z článku je odraz toho, jak si myslíme, že poručíme větru dešti...Světoví lídři se v roce 2015 na klimatické konferenci v Paříži zavázali ke snaze tuto mez nepřekročit.... a temahle komediálníma hláškama nás vykrmují už dvacet let.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2024 21:58 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To není komediální hláška, to je výsledek velmi přesnéhoé měření.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

9.2.2024 08:53 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud se reálná ochrana klimatu omezuje pouze na prohlášení a závazky politiků, kteří pak před veřejností hrají jen velmi nákladné divadlo na ochranu klimatu, jinak to dopadnout nemůže.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.2.2024 09:20 Reaguje na Jiří Svoboda
Proč si preboga myslíte, že se něco na něco omezuje? Ekologie, klima, zemský ekosystém se přece řeší na stovkách úrovní a pracují v tom tisíce firem i organizací a ouřadů po celé zeměkouli!!
Odpovědět

Radek Čuda

8.2.2024 12:33
"Rychlé snížení emisí skleníkových plynů je jediným způsobem, jak zastavit zvyšování globální teploty," uvedla po zveřejnění nejnovějších údajů zástupkyně ředitele služby Copernicus Samantha Burgessová.

Žádné rychlé snížení emisí nebude a nikdo s tím nic nenadělá. Tak jako třeba nebude světový mír. Pokud se někdo domnívá že jo, tak je pitomec. Sorry jako.

Což není samozřejmě důvod k tomu se na všechno vykašlat a o nic se nesnažit, ale místo marného ultimativního boje s větrnými mlýny ze všech sil (a peněz) se v mnohem větší míře zaměřit na adaptaci na nadcházející změny.

Je to podobné jako s tím mírem. Kdyby Němci neblbli s Energiewende a bojem proti zlému jádru a nešetřili na armádě (včetně příslušného průmyslu), tak by si v Kyjevě pískali. A ne že Scholz před cestou do Států bulí, že Německo, ale ani zbytek EU nedokáže zastoupit USA v dodávkách zbraní na Ukrajinu.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

8.2.2024 13:00 Reaguje na Radek Čuda
Dobrý postřeh , na adaptaci bych vsadil jako na number one.
Představa, že svět se dohodne a společně rázně skončí s fosilem je pohádkou na dobrou noc, viz současnost.
EU se na emisích podílí 8% , nejvíce Čína následovaná USA a Indií.
Navíc gryndýl ve svých dopadech je zcela kontraproduktivní strategií a věc zhoršuje.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2024 13:24 Reaguje na Miroslav Vinkler
To tu tapetujete pořád. Zkuste nějak přiblížit, jak si představujete adaptaci naší krajiny na extrémní letní teploty řádově kolem +50°C ve stínu. A to bude realita za třeba 30 - 40 let, za tu dobu by se to mohlo stihnout.
Další nárůst teploty neřeším, tohle by satčilo.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

8.2.2024 14:16 Reaguje na Pavel Hanzl
+50 ne, ale 42-43 se krátkodobě v extrému vyskytnout může.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2024 15:11 Reaguje na Ladislav Metelka
To se vyskytuje už dnes, snad současný rekord je +42°C. A +1°C v globále znamená +8 - +10 v extrému. A další stupeň dáme za 40 tutově.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

8.2.2024 15:15 Reaguje na Pavel Hanzl
+40,2, pokud vím. A ten vztah mezi průměry a extrémy není takový, jak píšete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2024 15:20 Reaguje na Ladislav Metelka
Dejte link.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

9.2.2024 08:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Na co?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.2.2024 09:23 Reaguje na Ladislav Metelka
Na poměr extrémů ke globální změně teploty. Já uvádím těch 8 - 10°C a bylo mi vyčítáno, že to není pravda. Tak bych si to opravil, pokud máte seriózní zdroj.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

9.2.2024 09:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Zdroj nemám, takovouhle zbytečnost nevím, jestli někdo počítal. Proč tohle zjišťovat? Nebyl by lepší poměr lokálních extrémů k lokální průměrné teplotě? Nebo si myslíte, že když globální teplota stoupla o 1,5 stupně, tak za tu dobu extrémy stouply o 12-15 stupňů?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.2.2024 15:39 Reaguje na Ladislav Metelka
Když jsem byl kluk, v létě bylo max. +25°C, dnes je to +35°C. V zimě bývalo -15, dnes -5.
Odpovědět

Radek Čuda

9.2.2024 15:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud bylo fakt max +25, tak je mi vás líto, bo to vás asi vaši nepouštěli ze sklepa. Což tedy trochu chápu, ale i tak ... :-)
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

9.2.2024 09:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak současný rekord je +40,4, 20.8.2012, Dobřichovice. Před tím byl +40,2, 27.7.1983, Uhříněves. Stačí?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.2.2024 09:24 Reaguje na Ladislav Metelka
A kolik tropických dní bylo v 80. letech ročně a kolik dnes?
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

9.2.2024 09:32 Reaguje na Pavel Hanzl
https://www.envirometr.cz/sites/www.envirometr.cz/files/2021-12/Klima%20-%20letn%C3%AD%20a%20tropick%C3%A9%20dny-01.png
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.2.2024 15:42 Reaguje na Ladislav Metelka
Ten trend je jasný, ale máto to jen do roku 18. Dnes by to bylo zase o dost horší.
Odpovědět
Anyr

Anyr

8.2.2024 13:03 Reaguje na Radek Čuda
Jasně. Adaptujme se na zhroucení zemědělství, rozpad celých ekosystémů, na masivní migraci z oblastí kolem rovníku, zaplavení velkoměst a podobných blbostí :)
Sorry jako, ale zní mi to jako u nás v práci. "Adaptace, inovace, implementace, transformace" - jupí! :D Nepracuješ, náhodou, v telekomunikacích, bance, nebo tak? Ono z toho člověku snadno hrábne... :)

Úplně stručně, primitivně a polopatě: za tohle, co se teď na světě děje, může nenažranost člověka, který chce neustálé "zvyšování blahobytu" a v jeho jménu si vše zabral pro sebe. Člověk si zvykl vzít si vše, co chce, chovat se dle libosti, zvláště, pokud na to má peníze - od jednotlivců po nadnárodní firmy, organizace, státy. Problém je v tom, že mít zdroje, finanční i jiné, nedává člověku právo na to, je použít podle toho, jak chce. Ale to už je pro většinu moc náročná úvaha, tak jako kdybych to nenapsal :)
No. A celé řešení problému s globální změnou klimatu spočívá v tom, s tím cvhováním přestat. Nemůžeš řešit následky bez odstranění příčin. Nemůžeš topit uhlím, denně jíst vepřové a dvakrát ročně letecky na dovolenou, a přitom si stěžovat, že v zimě není sníh a půlku roku sucho a vedro. No, i když, oni si v tom prozatím někteří libují. Nemusí se házet sníh a někdo má rád vedra. To ale časem přejde :)

Otázka ovšem je, jestli ty chceš skutečně řešit následky, nebo spíš dál pokračovat v rozežranosti, s tím, že "most nějak překročíme, až k němu dojdeme, prozatím tu potřebu necítím, je mi fajn."

PS: Ano, je velmi zábavné, že nám umírá Země pod nohama, ale stupidní lidstvo místo toho vede války. Ale jak jsem psal, ono je nám tu ještě prozatím fajn, tak klidně válčeme dál :) Největším problémem Česka zůstávají pětikoalicí okradení důchodci a zaprodaní soudci. Babiš na Hrad a Alenka za premiérku. Bude líp! A to všude na světě :*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2024 13:28 Reaguje na Anyr
Nebojte, lidstvo má dost velkou šanci to zgruntu a rázově změnit. Masivní jaderná válka rozežranost člověka velmi svižně vyléčí a to až do "konečného řešení".
Odpovědět

Radek Čuda

8.2.2024 14:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak tu budou místo nás švábi, no ... ani dinosauři tu nebyli věčně:-))).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2024 15:12 Reaguje na Radek Čuda
Aj tak sa može.
Odpovědět

Radek Čuda

8.2.2024 14:12 Reaguje na Anyr
Adaptovat se je vždy nutno na to, co přijde.

Pokud věříte tomu, že v nejbližší době dojde celosvětově k nějakému zásadnímu snížení emisí tak vám to neberu, ale já tomu tedy nevěřím ani smykem a nic nenasvědčuje tomu, že by se tak dělo.

Že se vám to nelíbí ... to e tak nějak váš boj.

A pokud jde o ten váš nablblý výkřik ad hominem, tak jen dokazuje, že neumíte číst, bo jsem jasně napsal "Což není samozřejmě důvod k tomu se na všechno vykašlat a o nic se nesnažit, ..."
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

8.2.2024 14:20 Reaguje na Radek Čuda
To nic, von si vždycky najde náhodnou oběť, na kterou ty svoje s*ačky vyklopí. Napsat za sebe příspěvek nedovede, u toho se nedá "tykat a blejt".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2024 15:50 Reaguje na Karel Zvářal
Nedělejte Zagorku.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

8.2.2024 16:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Dovedu jezevce, Babu Jagu i Dědu Mráze, ale takhle vysoko to nevytáhnu:-)

http://www.mp3stahuj.cz/hana-zagorova-zima-zima-10586
Odpovědět
Šimon Špidla

Šimon Špidla

8.2.2024 21:47 Reaguje na Radek Čuda
Zrovna dneska vyšla zpráva, že emise z energetiky v EU rekordně klesly (i zde na Ekolistu). U nás o 16 procent. Myslím, že rychlé snížení emisí CO2 je podstatně reálnější než světový mír.
Odpovědět

Radek Čuda

9.2.2024 15:46 Reaguje na Šimon Špidla
Nooo .... https://oenergetice.cz/evropska-unie/evropska-unie-v-roce-2022-opet-zvysila-zavislost-na-fosilnich-palivech

A to si tu hrajeme na klimahujery jak nikdo jiný.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2024 12:53
"Zatímco celý svět řeší dekarbonizaci, maličké Česko se stále ještě tváří, že se ho to vlastně vůbec netýká. Jenže názor, že snižování skleníkových plynů je jen další výmysl politiků, který je potřeba ignorovat, je pro nás hodně nebezpečný. Dekarbonizaci totiž v současnosti tlačí hlavně významné světové společnosti, které pohánějí globální ekonomiku. A kdo do rozjíždějícího se vlaku rychle nenastoupí, ten se dalšího spoje už nemusí dočkat."
https://oenergetice.cz/nazory/muzeme-stat-v-dekarbonizaci-stranou-a-chceme-to-vubec
Odpovědět
RV

Richard Vacek

8.2.2024 13:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Když se podívám na produkci CO2, tak to nevypadá, že by celý svět řešil dekarbonizaci:
https://www.statista.com/statistics/276629/global-co2-emissions/
Blíž pravdě bude asi to, že snižování skleníkových plynů je jen další výmysl politiků.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2024 15:17 Reaguje na Richard Vacek
Řeší to ten, kdo může, Ukrajina samozřejmě nikoliv. Ale nepíše se tam, jak úspěšně. Tlačí to nadnárodní korporace a velké státy, což je i pro nás zásadní. O tom ten článek přece je.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

9.2.2024 12:07 Reaguje na Pavel Hanzl
No když se podívám na data Eurostatu, tak i v EU spotřeba fosilních zdrojů začala stoupat a její podíl ve všech zdrojích činí 71%:
https://ec.europa.eu/eurostat/en/web/products-eurostat-news/w/ddn-20240130-2
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.2.2024 15:45 Reaguje na Richard Vacek
Tady máte emise velmi přehledně:
https://app.electricitymap.org/zone/DE
Odpovědět

Radek Čuda

8.2.2024 14:14 Reaguje na Pavel Hanzl
Řežábek ... tak to jo. To byl s prominutím vždycky ... vůl ne, to bych mu křivdil, ale když se mu to hodí a sype, tak je schopen tvrdit cokoli.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

8.2.2024 13:27
Vědci mají šanci se na vlastní oči přesvědčit, že 1.5 st.C navíc neznamená žádnou katastrofu.
A protože to jsou vědci, tak se nebudou snažit překroutit realitu, ale přijdou s jinými závěry, ve kterých nebudou ty katastrofické důsledky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2024 13:31 Reaguje na Richard Vacek
Vy fakt nevidíte Jižní Evropu a dnes třeba Chile? A co místa, která nejsou denně ve zprávách? Jestli tohle není katastrofa pro lidi tím postižené, pak fakt nevím. Pštrosí politika fak není můj šálek čaje.
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

8.2.2024 16:25 Reaguje na Pavel Hanzl
https://pepikhipik.com/2023/06/30/prodavac-deste-ktery-to-ponekud-prehnal/

Z tejto príhody si môžete zobrať niekoľko poučení. Jednak gigantické suchá a povodne tu boli vždy a jednak sa vždy nájdu zúfalí ľudia, ktorí podvodníkom naletia.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2024 22:13 Reaguje na Vladimir Mertan
Hluboký omyl, jak dycky. Kalifornie a zvlášť San Diego byly vždycky velmi suchý region a dnes fungují pouze na umělém zavlažování. A oblast neobývatelné pro lidi (ani pro Aborigionce) se velmi šlakovitě rozrůstají. podívejtete se na všecha světová jezera (od Aralskéno, Titicaca, Kaspiku atd. atd,) a pak můžete mudrovat.
Odpovědět

Radek Čuda

9.2.2024 15:49 Reaguje na Pavel Hanzl
Fungují na zavlažování prostě proto, že dřív tam Indiány ... to bych tam dostal čočku:-))) ... nenapsalo pěstovat kde co jak o život.

A třeba s Aralským jezerem je to nemlich to samé, za tu hrůzu co tam dnes je nemůže klima, ale zcela šílené odběry vody pro pěstování něčeho, co tam přirozeně nemá co dělat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.2.2024 08:13 Reaguje na Radek Čuda
Vy vůbec netušíte, co se na světě děje? Podívejte se na jakýkoliv dokument s ekologickou (klimatickou) tématikou, nejlépe z poláních oblastí.
Odpovědět

Radek Čuda

12.2.2024 12:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Spíš vy jste o té Kalifornii jen četl. A pokud jde o Aralské jezero ... "Jako hlavní příčiny postupného vysychání jezera je nejčastěji uváděno nadměrné využívání vod z řek Amu Darja a Syr Darja pro závlahy bavlníkových plantáží."

https://www.sci.muni.cz/~dobro/jezerni_panve.htm

Takže se zase zklidníme a přestaneme vše házet na globální oteplování, které tomu samozřejmě nepomáhá, ale v řadě případů je primární příčina neúměrné zatěžování krajiny zemědělskou činností.
Odpovědět
pk

pepa knotek

8.2.2024 14:39 Reaguje na Richard Vacek
V předindustriálním období 1850 - 1900 žádný copernicus neexistoval a tudíž nic neměřil. Porovnávají se nesourodá data získaná nyní jinou metodikou měření než kdysi, celé je to jen manipulace na zakázku těch, co prosazují tzv. dekarbonizaci - úplný nesmysl celá živá příroda je založena na uhlíku, bez něho bychom neexistovali. To, že je momentálně tepleji vůbec nevadí, alespoň se při rozkladných procesech biomasy v důsledku vyšší teploty uvolní v přírodě více CO2, poběží lépe fotosyntéza, budou vyšší výnosy plodin, více potravin atd. Civilizacím se vždy dařilo lépe v teplých periodách než v těch chladnějších.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

8.2.2024 14:53 Reaguje na pepa knotek
Pokud byla voda...
Odpovědět
VM

Vladimir Mertan

8.2.2024 16:20 Reaguje na Ladislav Metelka
A voda nebude? Predsa počítate zo spätnou väzbou vodnej pary.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

8.2.2024 16:33 Reaguje na Vladimir Mertan
Za všechno může "Chlapeček", který začíná tam, kde končí studený Humboldtův proud...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2024 15:19 Reaguje na pepa knotek
Jste schopen dohlédnout dál, než na sousedův dvorek? Silně pochybuji.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

8.2.2024 15:41
Že redakci baví sem tyto a podobné články neustále vkládat. K ničemu to nevede, maximálně ke kupě příspěvků, kde se pak vede zbytečná hádka.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.2.2024 15:49 Reaguje na pavel peregrin
A o tom to přece je, ne?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

8.2.2024 16:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Ne, není . Osobně jsem rád za příspěvek, který má nějakou informační hodnotu, rád se seznámím s věcmi novými.
Pak jsou ovšem tací , kteří sice nemají co říci , ale zoufale potřebují sociální kontakt.
Takovým bych doporučil čekárnu u lékaře, kde se staříci rádi shlukují a svěřují si navzájem veselé historky z natáčení.
Odpovědět
va

vaber

8.2.2024 17:08 Reaguje na Miroslav Vinkler
můžeme diskutovat třeba jak člověk vnímá svět,
třeba náš zrak dostává do oka odraz elektromagnetického záření o rozložení hmoty kolem nás, to se v oku přemění na balík signálů který se v mozku srovnává s databází ,nebo balíky signálů které mozek už zná a někdy si uložil, v mozku žádný obraz není, jen signály a proto nás smysly mohou šálit,
když vidíme židli,mozek najde balík odpovídající židli a vydá pokyn svalům, je to v pohodě ,můžeš si sednout,
to platí i pro i pro abstraktní případy,když někdo slyší,, oteplování planety,,mozek hledá v databázi balík signálů , někdo má uloženo ,,oteplování blbost,, někdo ,,oteplování je strach a katastrofa,, někdo ,,oteplování je boj s CO2,, a co je uloženo v databázi mozku ,tedy reakce na určitý balík signálů, se prakticky nedá změnit
a proto lidé svoje chování nemění a reagují stále stejně, i tady v Ekolistu je to vidět
to jsem si nyní vymyslel , nebudu to dokazovat, ani se odvolávat na odkazy na internetu a nevím co říkají odborníci ,ale funguje to přesně tak
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

8.2.2024 17:14 Reaguje na vaber
Jeden velký "přerod" se přece jen udál ("Prohráli jsme..."), jinak je to jak píšete: z jakých pozic kdo nastoupil takových se drží.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.2.2024 10:23 Reaguje na vaber
Vy tomá te fakt schématické na úrovni nějakého nižšího živočicha. Když člověk vidí židli, mozek nevyvolá blok "židle". Mozek hodnotí, jestli má nohy, jestli je dost pevná a nepoškozená, jestli na sedáku není nějaká nečistota atd.
Samozřejmě taky fungují schémata a na nich jsou založeny demagogie. Přijmout nějaký názor je prý 7x jednodušší, než si ho změnit.
A demagogie je systém, kdy se na nesprávných (vylhaných) axiomech (základech, dogmmatech) vystaví logicky správná konstrukce. Takže výsledek je přesně opačný, to vidíme přece dnes denně.
Odpovědět
va

vaber

10.2.2024 09:01 Reaguje na Pavel Hanzl
no jasně Hanzl ,brouk Pytlík co vše zná a všemu rozumí ,
ví přesně kde je pravda, má na to tvrdě zadrátovaný hardware ve svém mozečku
a potom z něj je demagog jejich kalibru
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.2.2024 16:11 Reaguje na vaber
Tady se bavíme o tak jednoduchých věcech, že poznat, co je pravda a co lež, ví úplně každý, kdo nemá mezi ušma koblihu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.2.2024 09:32 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vám je jakákoliv informační hodnota platná jak mrtvému zimník. Váš svět naopak je založen na tom, že si informace skládá do předem připraveného schématu (Američani, EU, naše vláda a prostě Západ jsou všichni blbí, neschopní, agresivní a brzy zkrachují) a to, co se vám nehodí, prostě vůbec neregistrujete.
"Člověk, který je demoralizovaný, není schopen vyhodnotit pravdivé informace. Fakta mu nic neříkají. I kdybych ho zasypal informacemi, autentickými důkazy, dokumenty či fotografiemi."
Jurij Bezmenov, sovětský propagandista z 80. let
Odpovědět
va

vaber

10.2.2024 09:15 Reaguje na Pavel Hanzl
ano Hanzl, dyť voni jsou ukázkový příklad člověka který neregistruje co se mu nehodí,
dnes je propaganda a manipulace s názory lidí na daleko vyšší úrovni než v 80. letech nebo u Goebbelse,
ti naši vůdci nejsou blbí, blbce dělají z obyčejných lidí a hanzlove jim to přímo hltají,
vždyť je to jen plebs
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.2.2024 16:00 Reaguje na vaber
Přesně tak. Bod A) ruské demagogie zní: "z vlastních špinavostí obviníš nepřítele".
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.2.2024 16:07 Reaguje na vaber
Poznat, která strana je přece normální a která je šílená, která je pro a která proti, která je pro život a která pro smrt, není vůbec složité.
Jen jedna strana útočí, vraždí, masakruje souseda, vyhrožuje celému světu atomovou válkou, dělá si nároky na cizí území atd. atd.
A poznat, která to je, je sice makačka na bednu, ale kdo to nedá, nemá šanci.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

8.2.2024 16:57
Škoda, že to oteplování není ještě větší a musíme pořád ještě doma topit.
Bude-li teplo, budeme pálit méně fosilu a ubude taky uvolněného sodovkáče.
Ideální by bylo věčné jaro a nebo začátek podzimu. Mokro už máme asi dost
(alespoň v mém okolí) a alespoň mi nezmrznou fíkovníky. Každopádně osobně
nejančím, jako jeden ze zdejších důchodců, který se bojí upečení sluncem
za živa. Dožít se toho asi nedožije a divím se, že ještě za sluncem někam
lítá, když se toho oteplení tak bojí a přispívá k oteplení těmi lety po
světě, ježděním spalovákem, topením plynem a spotřebou elektřiny při psaní
neskutečného množství blábolů. Pokud se na změny nepřipravíme, tak budou ty
miliardy vyplýtvané na marný boj stejně zbytečnou investicí. Kdo se na to
přichystá, tak vyhraje a kdo nikoliv, tak to bude obtížně dohánět.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

8.2.2024 17:00 Reaguje na Břetislav Machaček
1* Proto půdě, pestré zeleni a přehradám zdar!
Odpovědět
RV

Richard Vacek

8.2.2024 17:22 Reaguje na Břetislav Machaček
Bohužel budu stavět už třetí skleník, protože je pořád zima a rostliny chtějí vyšší teplotu pro delší vegetační sezónu.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.2.2024 09:40 Reaguje na Richard Vacek
Jsem na tom stejně. Co není ve skleníku, či fólivníku, tak
je úspěch nejistý. 3x za sebou zmrzly květy meruněk a taky broskví. Rajčata v chladnu a dešti bez postřiků ničí plíseň a nemít vyvýšené záhony s pletivem vespod, tak pěstuji kořenovou zeleninou pro hraboše a hryzce. S nedostatkem
vody problém nemám, protože jsem na to připraven, na což
se zapomíná. Do půdy každoročně vpravuji popel z 12 m3
dřeva záměrně nedokonale spáleného, aby obsahoval dřevouhel
a kompost z rostlinných zbytků i od sousedů. Taková půda
na rozdíl od jaloviny, která od revoluce neviděla hnůj, vodu
drží a postupně ji dodává nasycenou živinami rostlinám. Jó
kdo je připraven, nebývá překvapen! Jinak je nádhera sklízet
třeba zralé hrozny 15.7. ze skleníku, když jsou ty z dovozu
za nehorázné peníze je nejenom radost, ale i efektivní
investice do skleníku. Už pouhé sazenice pro mne a kamarády
vypěstované ve skleníku jsou schopny investici do skleníku
vrátit za pár let. Hlavním problémem jsou skoky při změnách počasí zaviněné tlakovými rozdíly. Obrovské tepelné ostrovy
stoupavými proudy mění tlakovou výši a prudké změny počasí.
Ptejme se tedy proč se tak rapidně mění tlak v určitých
oblastech? Tady odpovím, že na vině je odlesňování, někde
i nadměrnou pastvou likvidovaná vegetace, zastavěnost půdy
a její devastace bez jejího řádného ošetřování. Když se
kouknu na mapu svého okolí z 19. století a nyní, tak vidím,
kolik přibylo staveb, cest, parkovišť atd. které jsou těmi
tepelnými ostrovy a přibývají FVE na polích nad které rád
zalétává kamarád s rogalem, aby ho stoupavé proudy vytáhly
výše. To vše přispívá k prudkým změnám tlaku a počasí.
Odpovědět
PE

Petr Elias

9.2.2024 10:43 Reaguje na Břetislav Machaček
Ty jsi panečku meteorolog. Tebe by měli jmenovat na ministra počasí. :D
Odpovědět
PE

Petr Elias

8.2.2024 17:26
Však místní blábolové to tomu Copernicu opět vysvětlí, jak to s tím oteplováním doopravdy je! Žádný mainstreamový (jistě prolhaný a zaplacený) program se přeci nemůže rovnat znalostem místních blábolů! :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.2.2024 09:34 Reaguje na Petr Elias
Přesně tak, mně taky připadají velmi komicky, ovšem sami se berou asi valmi vážně.
Odpovědět
LM

Ladislav Metelka

9.2.2024 09:37 Reaguje na Pavel Hanzl
Dunning-Kruger...
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.2.2024 09:57 Reaguje na Petr Elias
Co je Země Zemí, tak tu byly teplotní změny a taky nadále budou.
Konstatuji tudíž, že změny tu jsou a je mi lautr fuk z jakých příčin.
Nebojuji ale jako EU s větrnými mlýny, ale chystám se na ty změny
a na něž se ale EU nechystá. Měli by podpořit stavbu dalších přehrad
a umělých závlah nejenom polí, ale i lesů tam, kde je to možné.
Měli by podpořit půdu sytit biomasou a nikoliv ji z půdy drancovat
jako zdroj pro OZE. Měli by masivně investovat do JE tam, kde ty
větrníky a soláry nemají smysl a investovat do šetrné dopravy po
vodních cestách a železnicích. Zatím ale vidím pravý opak a pouze
samé zákazy bez jiné alternativy získávat energii. Vy bohužel sám
nikdy nic nenavrhujete a pouze kritizujete ty, kteří nesouhlasí s
oficiálními informacemi a nařízeními. Z historie bohužel známe,
že pravdu měli často ti oponenti a mýlili se sebevědomí vůdci,
kteří si nenechali nikým radit. Měli svoji "pravdu" až do toho
hořkého konce a totéž čeká vedení EU v současném složení !
Odpovědět
PE

Petr Elias

9.2.2024 10:28 Reaguje na Břetislav Machaček
Super. Díky za vysvětlení, posíláme klíčenku. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.2.2024 15:48 Reaguje na Břetislav Machaček
Takže vy se chystáte na stavbu přehrad a dalších bloků JE, to jste fakt bourák.
Odpovědět

Radek Čuda

9.2.2024 15:53 Reaguje na Pavel Hanzl
No, proti těm větrným parkům jsou ty jaderky úplně zlaté a ty přehrady nejsou o noc horší (byť si na rozdíl od pana Macháčka myslím, že jich máme tak akorát a jezů o dost víc)
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.2.2024 17:08 Reaguje na Radek Čuda
Níže položených máme poměrně dost, ale schází ty
výše položené, které zadrží tu vodu už v horách
a budou sytit horské prameny, které vysychají a
nebo jsou drancovány čerpáním vody z vrtů pro
hotely a sjezdovky. Někde jsem četl, že spotřeba
vody na ubytovaného lyžaře je v hotelu až 300 l
vody na den. Ono to je ranní hygiena, sprcha po
dopoledním lyžování, sprcha po odpoledním lyžování,
večerní hygiena, voda pro jeho stravování a úklid.
No a pokud navíc zasněžují z vrtu, tak se pak nelze divit, když vyschnou v okolí prameny potoků a nebo
studánky. Odtamtud teče jedním potokem "vyčištěná", ale pro citlivé horské vodní tvory bohužel už
znečištěná. U jezů a přehrad máme manko v rybích
přechodech a to opravdu těch funkčních a ne jen
v těch drahých, ale naprosto k ničemu.
Odpovědět

Radek Čuda

12.2.2024 12:29 Reaguje na Břetislav Machaček
Nic ve zlém, ale tím ty horské podhorské oblasti fakt dorazíme. Jako by nestačily mraky turistů a to, že každý matlám musí mít appoš nebo víkendhauz na horách. Řešením nejsou přehrady, ale omezení té masové turistiky, resp. její koncentrace.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

9.2.2024 17:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Každopádně raději státní přehrada, než cpát dotace
do solárů Hanzlům, kteří mají dost peněz na jejich
rozhazování. Boháčům stát vedený boháči cpe další
peníze a nemá na JE, přehrady a jiné potřebné věci.
Bodejž by Hanzlové takovou vládu nechválili, když
jim dotuje navyšování jejich majetku. Ono za ten
hlas se ta dotace z cizího přece vyplatí i kdyby
se měl stát více zadlužit. Styďte se za to sosání
dotací na navýšení ceny vašeho majetku a na kterou
nejméně polovina obyvatel nikdy nedosáhne!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.2.2024 18:05 Reaguje na Břetislav Machaček
Co to zase mektáte trulo? Já nedostal dotací ani vorla!! Koho tady obviňujete hlupáku?
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.2.2024 18:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč jste nedostal dotaci? Nežádal jste a nebo
nesplnil podmínky? V okolí ji dostali všichni!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

10.2.2024 22:19 Reaguje na Břetislav Machaček
Firma, která to instalovala, zažádala pozdě a na magošu sedí idioti.
Odpovědět
PE

Petr Elias

9.2.2024 17:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak macháček je elitní socialistický budovat a ultrabojovník proti třídnímu nepříteli - boháčům. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.2.2024 18:02 Reaguje na Petr Elias
Přesně taka bude asi i regulérní grafoman.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

10.2.2024 18:04 Reaguje na Petr Elias
Čtete to po sobě? Máte vůbec základní vzdělání?
Odpovědět
PB

Petr Brok

10.2.2024 11:11
Pokud bude mít přednost kochání se mým majetkem před tím, abych se na změny připravil, tak neuvěřím, že se něco děje.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist