https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/cr-bude-usilovat-o-upravu-cilu-eu-v-automobilovem-prumyslu-rekl-fiala
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

ČR bude usilovat o úpravu cílů EU v automobilovém průmyslu, řekl Fiala

4.10.2024 19:28 | PRAHA (ČTK)
Česká republika bude prosazovat úpravy cílů EU v automobilovém průmyslu. Mezi stěžejní úkoly bude patřit urychlení revize zákazu spalovacích motorů a také přehodnocení emisních limitů pro nová osobní auta a dodávky pro příští rok. Zároveň bude usilovat o zavedení mechanismů pro sledování vývoje na automobilovém trhu do strategie EU. Na dnešní tiskové konferenci to uvedli premiér Petr Fiala (ODS) a ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Podle nich jsou některé současné cíle EU nereálné a ohrožují konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu.
 
"Některé cíle Green Dealu se ukázaly jako nerealistické a budeme se je snažit upravit. Beze změn ohrožujeme budoucnost evropského automobilového průmyslu," řekl Fiala. Česko proto oslovilo další členské státy, které by mohly mít stejné cíle. Podle Kupky jde například o Německo nebo Itálii. Vzniknout by tak měla společná iniciativa podobně smýšlejících členských států.

Hlavním cílem iniciativy bude zejména dřívější přezkum dopadů zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory v EU, protože rozvoj elektromobility je podle Fialy pomalejší, než se původně očekávalo. Namísto původně plánovaného roku 2026 by se tak podle něj opatření mělo revidovat už v příštím roce. EU nyní počítá se zákazem prodeje aut se spalovacím motorem po roce 2035. Podle současných plánů se má v roce 2026 udělat revize, která zhodnotí dosavadní přechod na alternativní pohony, tedy zejména elektromobilitu. Přechod k elektromobilům je však podle prodejních čísel pomalejší, než se očekávalo.

Dalším cílem bude také přehodnocení plánovaného snížení emisních limitů pro osobní automobily na rok 2025. "Realita je jiná, než předpokládaly unijní cíle. Pokud budou platit i nadále, tak automobilkám v Evropě hrozí vysoké pokuty a další ztráta konkurenceschopnosti," dodal premiér.

Stát bude na prosazování iniciativy spolupracovat i se Sdružením automobilového průmyslu (AutoSAP). Kupka dnes uvedl, že ve spolupráci se sdružením už oslovil ministry členských zemí s návrhem společného prohlášení, které chce následně poslat Evropské komisi.

Podle prezidenta AutoSAP a člena představenstva Škody Auto Martina Jahna je za současných tržních podmínek prakticky nemožné splnění emisních limitů na nová auto pro příští rok. Automobilkám by podle něj v takovém případě hrozily sankce v řádech stovek miliard korun, což by oslabilo jejich pozici vůči globální konkurenci a další investice. "Proto je nutné provést dřívější revizi cílů oxidu uhličitého," dodal Jahn.

EU v roce 2019 schválila nařízení, které stanovuje výkonnostní limity oxidu uhličitého pro nové osobní automobily a nová lehká užitkové vozidla na roky 2025 a 2030. Loni orgány EU schválily revizi nařízení, které upravily cíle pro rok 2030 a doplnila cíl na rok 2035. Komise má vypracovat revizi nařízení do konce příštího roku. Podle vlády však není možné na revizi čekat do roku 2026.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (86)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

4.10.2024 19:33
Co tak najednou, když je " 1minuta po dvanácté ", no !
Odpovědět
sv

s v

5.10.2024 18:29 Reaguje na smějící se bestie
Jedna minuta po dvanácté nastala, soudruhu, když bureš podepsal v předklonu green deal. Teď už se jen můžem snažit o změnu toho co jsme díky burešovi odkývali, což je o řád složitější, než si vyjednat výjimku.
Odpovědět
HH

Honza Honza

4.10.2024 20:25
Realita je jiná: kdyby se ODS držela svého liberálního programu (kterým se odlišuje od ostatních!), společnost postavená na jednotlivci, pokud možno bez zásahů státu, bez dotací, zákazů, příkazů = přirozeně by odrážela pouze a jenom skutečnou realitu, nemusela by nic revidovat.
Liberální program je nejlepší ze všech programů, odráží skutečnou potřebu společnosti, skutečný zájem většiny. Většina národa nechce zdevastovanou přírodu, ale ani nechce kolaps hospodářství.
Že se EU od tohoto programu odchyluje? To už věděl V. Klaus když ODS zakládal a i s tím ODS zakládal, aby ODS se k EU stavěla rezervovaně, nikoli EU bořit, z ní vystupovat, ale být na EU maximálně nezávislý.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2024 12:44 Reaguje na Honza Honza
Máte samozřejmě pravdu, ale svět se vyvíjí trochu jiným směrem. Jednak globalizace nutí státy, aby podporovaly své firmy, což je vidět nejvíc v Číně, kde subvence do elaut a komponentů pro OZE jsou enormní a válcují zbytek světa. A ten se zase brání vysokými cly a dotování vlastních firem a s tím jde řada regulací a restrikcí, takže se to tvrdě byrokratizuje celý.
Za druhé nám klimatická tragédie drtí palce a přirozený vývoj k čistým energiím i recyklacím atd. je nutno silně postrkovat a urychlovat. A to přináší další externality a jsme doma.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2024 12:46 Reaguje na Pavel Hanzl
A další nepříznivý jev je v tom, že EU není federace a byrokrcie spojená s každým blbým rozhodnutím se musí odsouhlasit v 27 parlamentech, to je další nářez.
Odpovědět
HH

Honza Honza

5.10.2024 13:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Pane Hanzle, že Čína masivně podporuje Green Deal, vývoj elektroaut je úplně stejné jako když podnikatel si bere hypotéku na svůj podnikatelský záměr a zkouší se prosadit na trhu. To není vůbec nic proti liberalizaci.
Proti liberalizaci je, když dotacemi, povolenkami, zákazy a jinou zákeřnou manipulací ničíte jiné efektivní provozy, když oslabujete to, co funguje a nekriticky podporujete to, co zatím nefunguje. Čína to tak nedělá, svůj průmysl si neničí, to ale neznamená, že její podnikatelský záměr vůči OZE jí vyjde. Pokud nebude úložiště, OZE se nikdy neprosadí, pokud nebudou efektivní baterie (výměna, recyklace) elektroauta se nikdy neprosadí.
A s ochranou přírody je to stejné- pokud ji nebudeme dělat efektivně, rozumně, dopadne stejně jako kolektivizace za socializmu a kdy jinak rozumné, logické scelování polí k vyšší hospodárnosti stejně vedlo k bídě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2024 14:00 Reaguje na Honza Honza
Omyl. Stát není podnikatel a jakékoliv zásahy státu do volného trhu jsou proti liberální ekonomice. Stát může pomoci budováním dopravní infrastruktury, kvalitním právním prostředím, atd. atd. ale jakékoliv dotace jsou poškození trhu. A právě tohle spustilo to dnešní šílenství na celém světě, i velmi tržní ekonomika, jako jsou USA, na tom taky musí jet.
V 80. letech se to na Západě jmenovalo dumping a stíhalo se to, dnes je to norma.
Odpovědět
HH

Honza Honza

5.10.2024 14:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Není to pravda, stát je také podnikatel, také musí podnikat. Právě že současná vláda podnikat neumí, to umí jen Babiš. Za vlády ODS vždy byla krize, všude v Evropě byl růst, u nás ne. Právě je to vidět na Kalouskovi, ten všechno ví, byl by skvělý ministr financí, jeho reformy by byly mnohem důraznější ale i za něho byla krize. I stát musí vědět co podporovat, jak to má dělat, kde investoívat a jakým způsobem - nikoli extrémní podporou energetiky a oslabením celého ostatního průmyslu. ODS je stále ve vleku socializmu- hlavně je mít vizi, to vůbec nestačí, musí se vědět jak na to. Krédo za socializmu bylo: buďte rádi, že vám alespoň něco povolíme, takhle to nejde. Stát má vytvářet podmínky, podávat pomocnou ruku, podporovat, aby to šlo. Ne byrokraticky zavádět tisíce zákazů, příkazů.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2024 14:37 Reaguje na Honza Honza
Podnikat umí jen Babiš, cha cha vy jste fakt komik. Tak proč skončila jeho vláda rozvalem státních financí, BILIÓNEM dluhů za 2 roky a roztočení dluhové spirály na úrovni 400 - 500 mld. ročně? Nárůst strukturálního deficitu na 250 mld. ročně a vyházením 400 mld. dodací naprosto za nic?
Kam to investoval? Co postavil a co vyřešil, jakou reformu udělal, jako státní podnikatel??
Já vím zbohatl o 60 miliard osobního zisku, fakt "úspěšný podnikatel".
Odpovědět
HH

Honza Honza

5.10.2024 14:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Ty dluhy to je pravda, je to nezvládnutí covidu, 40 tis mrtvých a 500mld dluhů - to je opravdu nesmyslný rozval financí. Jiné státy (Švédsko) se na covid vykašlaly a mrtvých měly méně.
Ale před covidem za Babiše byl přebytek, bylo to díky lepšímu výběru daní, Babiš by nikdy tolik nepodpořil energetiku a neoslabil průmysl. Rovněž by taky neprosazoval takhle nesmyslně Green Deal. Nebyl proti JE, i když nic moc pro to neudělal, pamatuju se, že chtěl stavět přehrady.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.10.2024 08:13 Reaguje na Honza Honza
Za krize od roku 09 byl min. financí Kalousek, který reformoval a stabilizoval státní výdaje a po odeznění krize po roce 13 stát jel prakticky bez dluhů. Babiš nedělal nic. Samozřejmě nepodpořil nic, ale zrušil už hotovou důchodovou reformu a hlavně tendr na dostavbu Temelína. Grýndýl podepsal osobně, ale měl poslední ideální období k reformám a neudělal NIC, covid zdupal parádně. Asi 800 mld. dluhu vůbec s covidem nesouviselo.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2024 14:38 Reaguje na Honza Honza
Stát byl podnikatel za komára (státní kapitalismus se to jmenuje) a skončilo to kolosálním bankrotem.
Odpovědět
HH

Honza Honza

5.10.2024 13:54 Reaguje na Pavel Hanzl
A EU? Federace EU není možná, pochopte to! Francie se nikdy nestane Německem, nelze vše zglajšlatovat. Klaus to taky pochopil dávno.
To neznamená, že EU je špatná, má stále své výhody, naopak je to právě projekt, který ukazuje, že je možno sloučit neslučitelné, ne úplně jako federalizace ale že to může ve světě fungovat.
Je třeba to pochopit. Nesedět si v EU parlamentu, nezvedat jen ruce ale intenzivně diplomaticky jednat, přesvědčovat, vytvářet si spřátelené kluby, frakce a pomocí nich něco měnit. Zároveň je ale nutnost zachovat si vlastní suverenitu, jelikož naše problémy nemusí být problémami jiných.
ODS to vždy měla v programu!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2024 14:12 Reaguje na Honza Honza
Rozmanitost ekonomiky, mentality obyvatel i klimatických pásem atd. jsou v USA ještě větší, než v Evropě a žádné glajšajtování tam nevidíme. Federace je o sjednocení politických a právních postupů, které stejně mají všichni členové prakticky stejné. Pokud se EU nesjednotí, nemá šanci, globální svět je svět velkých hráčů a ne pytlů blech. Tady máte pěkné video:
https://www.stream.cz/kdyby/co-kdyby-se-evropska-unie-sjednotila-do-evropske-federace-64748167#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=videoportal.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest240_dop_cizich_clanku_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
Odpovědět
HH

Honza Honza

5.10.2024 14:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdepak pane, k Americe máme daleko, je to úplně jiné- je to právě vidět na zemědělství. Francie bez podpory zemědělství by zkolabovala. Jsou úplně jiné pohledy na energetiku, jaderný průmysl, ochranu přírody, školství, finančnictví - ČR je na tom ještě dobře - absolutně neslučitelné programy a názory.
I politický systém je v EU úplně rozdílný, v Americe jedny volby, jeden prezident.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2024 14:29 Reaguje na Honza Honza
Hluboký omyl, tohle nám nacpávají dezoláti, ti se snaží EU rozeštvat. Společný zájem máme stejný a detaily si každý řeší ve své zemi tak, jako tak. Mrkněte se na to video, je to sice dost budovatelské, ale věcně správné.
Odpovědět
HH

Honza Honza

5.10.2024 14:51 Reaguje na Pavel Hanzl
OK
Odpovědět
sv

s v

5.10.2024 18:33 Reaguje na Honza Honza
Liberální program je a musí být postaven především na dodržování závazků i těch mezinárodních. To, že ČR k něčemu zavázal mafiánský diletant bureš, kterému šlo jen o penězovody do vlastních kapes nás toho závazku nezprošťuje, a to z toho důvodu, že bureš tehdy nevystupoval jako mafiánský diletant ale bohužel jako premiér.
Odpovědět
PP

Petr Pavlata

4.10.2024 20:48
Pozdě.
Celý průmyslový sektor je v EU již není konkurenceschopný.
Jestli nám Fiala chce pomoct, ať vyrazí do USA, dohodne smlouvu na usnadnění migrace firem a kvalifikovaných lidí.
Poslední zhasne.
Odpovědět

Viktor Šedivý

5.10.2024 00:02
Zmršil co mohl a ještě se tím chlubil.
A zítra bude hrdinně bojovat proti tomu, co včera prosadil?

Že se mu nezvedá kufr při pohledu do zrcadla, musí být dobře zaplacený.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2024 12:49 Reaguje na Viktor Šedivý
Fakt? A já si vždy myslel, že právě ANO bylo až do letošního léta ve frakci RENEW, která právě nejvíc prosazovala nejen grýndýl, ale i jeho další vylepšování a restrikce.
Odpovědět

Viktor Šedivý

5.10.2024 21:27 Reaguje na Pavel Hanzl
Fiala nebo Babiš, je to stejná škodná - jen jeden má podstatně kultivovanější vystupování.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.10.2024 08:14 Reaguje na Viktor Šedivý
Tak kdo má u nás, podle vás, vládnout? Konkrétně prosím.
Odpovědět
sv

s v

6.10.2024 14:55 Reaguje na Viktor Šedivý

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

12.10.2024 14:07 Reaguje na Viktor Šedivý
Prozatím se akorát slušným lidem zvedá kufr, z burešových podržtašek tvého ražení, kteří kydají burešovu vylhanou špínu na lidi, kteří tu burešovu špínu napravují. Jestli někdo včera "prosadil", tak to byl bureš podpisem green dealu. Jestli Fiala něco prosadil, tak to bylo revize EURO 7, a zařazení jádra mezi podporované zdroje, soudruhu.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

5.10.2024 00:34

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

5.10.2024 05:01 Reaguje na Dorian Černý
Maso a paliva na příděl?
https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/other/bude-maso-pouze-na-p%C5%99%C3%ADd%C4%9Bl-%C5%A1v%C3%A9d%C5%A1t%C3%AD-v%C4%9Bdci-maj%C3%AD-zaj%C3%ADmav%C3%A9-v%C3%BDsledky/ar-AA1rImN1?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=4ca71addfce7483f8b0138350c92b69d&ei=40
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2024 13:02 Reaguje na Slavomil Vinkler
České obyvatelstvo má z asi 60% nadváhu a přímo obezitu, té by to mohlo jen prospět.
Ale zajímavé bylo Polsko někdy v 80. letech, kde zavedli příděly na cukr. Pro naši rodinu (2 malé děti a 2 dospělí) by to znamenalo bídná 2 kila na měsíc. My spotřebovali kilo za 3 měsíce, dnes už bez děcek prakticky nic.
Odpovědět
sv

s v

5.10.2024 18:35 Reaguje na Slavomil Vinkler

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

12.10.2024 14:16 Reaguje na Slavomil Vinkler
Prozatím je palivo na příděl pouze v orbánistánu, udavačskcý soudruhu. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-madarske-cerpaci-stanice-maji-benzin-na-pridel-ridici-tak-jezdi-na-slovensko-220776
Odpovědět
sv

s v

5.10.2024 18:36 Reaguje na Dorian Černý

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

5.10.2024 09:43
Chtělo by se zaplakat, to si náš smutný hrdina nepamatuje "hvězdné" předsednictví ČR v EU a servilitu se kterou se s radostí podepsal pod ekomagořiny, protí kterým náhle v záchvatu osvícení začne bojovat ?
Je to klaun !
Odpovědět

Viktor Šedivý

5.10.2024 10:45 Reaguje na Miroslav Vinkler
Klauni jsou zábavní. Tenhle zmetek opravdu zábavný není.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2024 12:55 Reaguje na Miroslav Vinkler
Jak dycky. Ty ekomagořiny prosazovala frakce RENEW, kde bylo vždy ANO. A Fiala s Vondrou prosadili zrušení Euro7. Proč zrovna vy vždycky skočíte na dezolátní lži?
Fiala ve svém předsednictví řešil především plyn a to velmi úspěšně, samozřejmě to, co prosadili v RENEW s podporou ANO, podepsal taky.
Já vím, to je jen jiný úhel pohledu, ale dobré je znát oba.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

5.10.2024 13:13 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2024 14:15 Reaguje na pavel peregrin
Nevím, kde berete tu lžuč, ale je to samozřejmě celé přesně naopak, už jedete tu Kremelskou lajnu.
"Vládě Petra Fialy se za šest měsíců povedl malý zázrak: Zajistila pro Českou republiku plyn. Zasadila se o získání kapacity a sjednání nových dodávek přes terminál na LNG v holandském Eemshavenu, dál jedná s Polskem i Německem o podílech v dalších terminálech. Napravila tak fatální selhání posledních dvou vlád, které energetickou bezpečnost vůbec neřešily."
Jaroslav Míl, bývalý vládní zmocněnec pro energetiku.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

7.10.2024 17:24 Reaguje na Pavel Hanzl
AB řešil konkurenci polských zemědělců a Poláci stavěli dálnice....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.10.2024 13:37 Reaguje na Emil Bernardy
No, právě. Kde skončily ty gigantické dotace na dálnice, když jsme postavili kulový, Bába si sám polepšil o asi 62 mld. osobního majetku a má kamarádů taky dost.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2024 14:19 Reaguje na pavel peregrin
Samozřejmě různé dezolátní kecy o cha cha "ideologicky" očištěném plynu si můžete nacpat, my byli odstřiženi rázově v srpnu 22 a od té doby na ruském plynu nejsme závislí VŮBEC!!
Poslední, který nám Gazprom ráčil dodat, stál asi 450!!! eur a podívejte se, kolik stojí dnes.
Odpovědět
sv

s v

5.10.2024 18:43 Reaguje na pavel peregrin
Tvoje dojmy peregrinku, tentokrát na téma dovoz plynu, jsou, jako obvykle, pro smích. Na dovozu plynu z rusácka je závislý tak maximálě orbánistán a jak se ukázalo a stále ukazuje je dražší dokonce než ten zkapalěný z USA. https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-madarsko-prodelava-na-nakupu-ruskeho-plynu-spoustu-penez-upozornil-tamni-list-40462820
Kdyby diletanský mafián bureš neměl ručičky do zadu, když vypršela smlouva s Norskem a když se jednalo stavbě STORK II, tak ČR měla v roce 2022 o polovinu méně problémů a podstatně nižší inflaci.
Odpovědět
JB

Jaroslav Bobr

6.10.2024 00:13 Reaguje na s v
To je zajímavé, že podle Eurostatu mají madaři nejlevnější plyn v Evropě https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/eurostat-ceny-plynu-pro-domacnosti-se-v-pololeti-v-cr-zvysily-nejvice-z-cele-eu-2#:~:text=Ceny%20plynu%20pro%20dom%C3%A1cnosti%20se%20loni%20ve%20druh%C3%A9m,18%20procent%20a%20byl%20druh%C3%BD%20nejni%C5%BE%C5%A1%C3%AD%20v%20unii.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.10.2024 08:25 Reaguje na Jaroslav Bobr
Maďarsko má asi 75% HDP státní dluh a ročně se zadlužuje asi 2x rychleji, než my. Takže se dá čekat, že plyn pro domácnosti dotuje, z Ruska kupuje fakt dráž, taky jsem to četl.
Odpovědět
sv

s v

6.10.2024 14:22 Reaguje na Jaroslav Bobr

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JB

Jaroslav Bobr

6.10.2024 21:13 Reaguje na s v

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

12.10.2024 14:20 Reaguje na Jaroslav Bobr
Děkuji, soudruhu. Vysvětlení snad bylo dostatečně pochopitelné i pro tebe.
Odpovědět
sv

s v

12.10.2024 14:19 Reaguje na Jaroslav Bobr
Vidím, že soudruhům fakta, o tom, že rusácký plyn je předražený, tak ho soudruh orbán dotuje, což způsobuje vítr v rozpočtu a inflaci, nejdou pod nos. Nemají protiargument, tak masově mínusují. To je tak jediné co zvládnou, když jim realita nevoní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.10.2024 08:33 Reaguje na s v
Soudruh estébák měl samozřejmě ručičky dozadu, ale to měl dělat zmatečný Havlíček, ale příčina bude asi jiná. Putin potřeboval, abychom měli stoprocentní závislost na Rusku, bo plynový útok plánoval. A Zeman i Babiš dostávali noty z kremlu...
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.10.2024 08:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Není to dávno, kdy jste vehementně tvrdil, že žádná závislost na zemním plynu není, že plyn kupujeme na burze.

Stejně jako jste jak oslík souhlasně hýkal nad Německou energetickou politikou, která si tu závislost na ruském plynu přímo tvořila.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.10.2024 09:13 Reaguje na Jaroslav Studnička
Člověče nešťastná, já dával článek z Reflexu z roku asi 2008? kdy jsme nebrali vůbec nic rourami z východu. A od té doby se toho dost změnilo, vy jste se asi fakt zasekl. Vždycky jsem tvrdil, že odstavení německých jaderek je nesmysl, někam si to pište.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.10.2024 09:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Omyl, lháři Hanzle, co jsem psal, to vše jste tu mnohokrát tvrdil.

Mnohokrát jsem vám dokládal, jak vzrůstá závislost na zemním plynu.
To jste vždy odmítal.
Tak si teď nehrajte na chytráka neboť vy jste byl v první lajně, kde Putinovi naletěl.
Odpovědět
sv

s v

6.10.2024 14:27 Reaguje na Jaroslav Studnička
Je irelevantní komu naletěl anonymní diskutér. To co je důležité, že nekompetence a nemakačenkovství agenta bureše nebo hůř programové zrádcovství vytvořilo závislost celé české ekonomiky a všech obyvatel.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.10.2024 19:16 Reaguje na Jaroslav Studnička
Váš plácalismus mě fakt už nebaví, pořád se točíte jak kača v čepici na nějakých jakovýrocích před řadou let, které jste si násobně překroutil, co kdybyste si vymyslel něco nvého?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

6.10.2024 19:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Stačí se podívat kolik příspěvků jste tu dokázal nablábolit a pak tu něco piště o plácalismu.

Proč bych si měl něco vymýšlet? To co jsem psal je jednoduše dohledatelné v historii zdejších diskuzí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2024 08:39 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tak si to dohledejte a vytapetujte si tím wc a přestaňte prudit. Žádný plyn z Ruska jsem nepodporoval a odstavení německých jaderek taky ne.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

7.10.2024 08:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, opět to je velice snadné a je to na vás.
Přestaňte tu lhát, blábolit a já přestanu prudit.

Vy jste totiž energetický analfabet, že jste si tyto souvislosti vůbec neuvědomoval a přesně proto jste Putinovi naletěl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2024 08:49 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy jste prostě dezolát, nic jiného. Oni se vyjadřují tím, že vypálí obvinění, nějaký nesmysl stylem výstřel do tmy, tj. bez jakýchkoliv argumentů a mají vyděláno, můžou jít na pivo.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

7.10.2024 09:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Za to vašich několik desítek natrollovaných příspěvků je přesně argumentační nula :-).

Hanzle, vždyť vy jste největší hlupák. S tím prostě již nic neuděláte.

Putin by z vás měl radost, když vy věděl, jaká jste lehce manipulovatelná onuce.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2024 08:32 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy už zase prskáte jako křečík džungarský, že vás to baví?
Odpovědět

Radek Čuda

8.10.2024 15:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Nevím zda v reálu pan Studnička prská, ale že jste největší trouba a lhář na ekolistu, o tom není sporu.

A bohužel i nejvytrvalejší:-(((.

A vůbec, oni už vás na Novinkách nechtěj, že zase prudíte tady jak o život?
Odpovědět

Radek Čuda

8.10.2024 15:54 Reaguje na Pavel Hanzl
S jaderkama jste Angele fakt netleskal a obezřetně jste vyjadřoval pochyby, to vám zase uznám.

O plynu jste psal neskutečné blbosti a pan Studnička má samozřejmě pravdu, přesně tyhle hovadiny jste tu šířil jak o život.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2024 13:09
Je dobré se na to podívat na celé. Až do letošního léta byla tahoun celého grýndýlu, migračního paktu a integrace EU třetí nejsilnější frakce RENEW, kde bylo za nás ANO. ODS byla a je stále u konzervativců, což je regulérní, pravicová opozice proti nejsilnějším socanům a lidovcům.
A podle toho se tam hlasuje, takže si spočtěte, kdo za co může.
Odpovědět
HH

Honza Honza

5.10.2024 14:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Je to pravda. Jedině ODS byla vždy za liberalizmus, za svobodu občana, za samostatnost ČR. Dělaly se chyby, ty je taky třeba popsat a odsoudit (velká privatizace, klientelizmus, nesmyslná podpora českých firem, které zpočátku byly jen spekulativní- Babiš). Současná vláda je již v tomto směru lepší. Fiala je čestný rozumný člověk, podrazy by nepřipustil, servilita k EU se ale zvýšila. Chyba ODS je také nepřijetí eura, souvisí to s klientelizmem a podporou českých firem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.10.2024 14:25 Reaguje na Honza Honza
V zásadě s vámi souhlasím, ale ty chyby devadesátek vidím úplně jinak. Hlavně jsem NIKDE nečetl, jak se to mělo dělat lépe a radostněji.
Nějaké servilita je jen výmysl dezolátů, my jsme považováni spíš za rebelskou zemi a nepřijetí eura nerozumím, s žádným klientelismem to nic společného nemá.
Spíš s namistrovaností našich elit a předůležitým postavení ČNB.
Odpovědět

Radek Čuda

8.10.2024 15:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Pravicová opozice vůči lidovcům??? Jako že taková CDU/CSU nebo ÖVP nejsou pravicové? Ok, nejsou, ale berme to z pohledu ODS:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

11.10.2024 13:40 Reaguje na Radek Čuda
kdo je pravicovější a kdo ho má delšího je zbytečné řešit.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

5.10.2024 17:00
EU se dostala do situace ze které vede pouze jediná cesta a tou je její
návrat k pouhému společenství zemí s volným obchodem a volným pohybem
občanů. Experiment s vše regulujícím spolkem je slepá cesta, která ji
přivede pravděpodobně po ztrátě konkurenceschopnosti k rozpadu. Nastane
totiž výpadek příjmů na veškeré nesmyslné dotace a na dluh to nepůjde
dál financovat. V EU jsou totiž podle zbytku světa nejdražší energie,
suroviny i práce a to nelze zachránit dotacemi a dalším zpřísňováním
norem a nařízení vyplývajících z Gryndýlu. Prostě se aktivita totálně
přepískla, ale ke zpátečce schází rozum a odvaha.
Odpovědět
sv

s v

5.10.2024 18:54 Reaguje na Břetislav Machaček
Kdo by to do tebe řekl, machačku. Ale ano máš PRAVDU. EU se musí okamžitě zbavit zemědělských dotací, okamžitě musí podepsat dohody o volném obchodu s oběma Amerikami TTIP a MERKOSUR, musí zrušit veškeré nesmyslné zákazy GMO, jinak zkrachuje. Koulí na noze ČR je zase již zcela nefunkční systém důchodů... ten je třeba taky zrušit, ať je to jako dřív, ať se o staré starají jejich děti.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.10.2024 08:27 Reaguje na Břetislav Machaček
Vše špatně, zpátky na stromy.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

5.10.2024 20:29

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
sv

s v

6.10.2024 14:50 Reaguje na Dorian Černý
No tak proč je šíříš, soudruhu.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

6.10.2024 20:02 Reaguje na s v
Já tady žlutočerný pravičácký žblepty nevypisuju, soudruhu.
Odpovědět
sv

s v

12.10.2024 14:22 Reaguje na Dorian Černý
Samozřejmě, že s pravičáctvím nemáš nic společného soudruhu. Ale levičácké žblebty, co do barvy patrně rudé, šíříš.
Odpovědět
JO

Jarka O.

6.10.2024 08:34
Dojmy 2 petropavlušů (sv+hanzl) vypadají bezcenně. https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-dovoz-ruskeho-plynu-do-evropy-roste-je-proste-levnejsi-40491532

https://oenergetice.cz/plynarenstvi/iea-globalni-poptavka-po-plynu-letos-i-pristi-rok-vzroste-na-novy-rekord
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.10.2024 08:52 Reaguje na Jarka O.
Plyn v celém světě se nás až tak netýká, tady máte Evropu:
https://oenergetice.cz/komoditni-trhy/pokles-importu-ropy-a-plynu-eu-snizuje-dovoz-o-miliardy-eur
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.10.2024 08:57 Reaguje na Jarka O.
U nás nastal u plynu zajímavý efekt. Byli jsme odstřiženi od Ruska a rok jsme jeli bez něho, jenže Slováci si udělali dlouhodobý kontrakt s pevnou cenou i objemem odběru. Jenže co čert nechtěl, byly mírné zimy a Slováci vše nespotřebovali a tak naši kšeftaři přebytky zalevno kupují. Jak prosté milý Watsone, jediné řešení by bylo, embargo jako na ropu. Jenže to by ty propadlé země dorazilo.
Odpovědět
sv

s v

6.10.2024 14:50 Reaguje na Jarka O.
Možná kdyby sis článek na který ty sám odkazuješ názorově bezcenný jaroslave vůbec přečet, tak by ses dozvěděl, že řeč je o LNG. Který, kdyby záleželo na agentu burešovi, nemůžeme co, žáku jaroslave? No nemůžeme vůbec dovézt. Protože bureš co, žáku jaroslve? Protože bureš programově posiloval závislost na dovozu z rusácka POZEMNÍ cestou. Dovoz LNG do ČR je možný jen přes evropské přístavy, se kterýma to smluvně zajistil kdo? No Fiala, soudruhu. A přes infrastrukturu na kterou bureš co? Na kterou bureš hodil bobek (viz STORK II) a teď ji Fiala musí narychlo zajišťovat.
S burešem soudruhu bychom dopadli jako v orbánistánu: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-madarsko-prodelava-na-nakupu-ruskeho-plynu-spoustu-penez-upozornil-tamni-list-40462820
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.10.2024 08:46
Přechod na elmobilitu Evropa nezvládá tak rychle, jak Čína. A ta jede skutečně s maximálním nasazením v celé šíři, od surovin až k finálnímu výrobku. Taky mají konec spalováků nastavený na rok 2035, navíc tam jedou gigantické dotace do celého řetězce, navíc to tlačí i legislativa. V Šnaghaji si prý už dnes nezaregistrujete dýzlové auto.
Co s tím?
Tomuhle konkurovat nedá, EU takovou razanci nasadit nemůže.
Můj názor je takový, že by bylo možné využít toho co máme, tj. velmi silný průmysl spalovacích motorů, neničit ho nereálnými normami a nechat ho normálně žít a rozvíjet se, zrušit ten zákaz v roce 35 úplně.
On stejně časem odejde sám, s rozvojem OZE se nebude vyplácet ale mezitím vymudrujeme proti Číně něco jiného.
Odpovědět
HH

Honza Honza

6.10.2024 16:35 Reaguje na Pavel Hanzl
Naprosto správný názor! Čína má svůj podnakatelský záměr, správně pro něj připravila všechny podmínky (na rozdíl od nejednotné Evropy), prosazuje ho autorativně, nikoli liberálně, ale tento záměr jí nemusí vyjít. Přechod na čistou elektromobilitu může být slepá cesta.
Mnohem lepší je liberální přístup: elektromobiolitu podporovat, nikoli ale fanaticky, nechat si zadní cestu (nafťák) a v budoucnu uvidíme.
Já si myslím, že spalovací motory přežijí, někde to bude čisté elektroauto, jinde čistý nafťák a všeobecně spíše hybrid.
Myslím, že naše vláda to již inteligentně pochopila a že se snaží jít touto cestou- viz tento článek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.10.2024 19:27 Reaguje na Honza Honza
Jistě, dýzly by zachránilo sysntetické palivo, na jeho výrobě se silně maká. Problém je zase energetická náročnost.
Rozhodně bych tento směr vývoje neopouštěl.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

6.10.2024 20:07
Korporátní fašismus v režii ODS.
Napíšu to sem klidně ještě desetkrát a jestli s tím má admin problém, ať mě zabanuje. Aspoň budu mít jistotu, že tohle není server ve prospěch ekologie, ale proti ní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

7.10.2024 08:45 Reaguje na Dorian Černý
Čo také oné to jako je? Zkuste to vysvětlit. Skutečný korporát, který silně ovlivňuje naši politiku, je Agrofert. Nemyslel jste tohle?
"Mluvím o tom dlouhodobě, je to nejvyšší úroveň korupce. Říká se tomu převzetí státu, kdy vrcholový byznys prorostl do vrcholné politiky," upozorňuje senátor Wagenknecht. Aktuálně.cz 2.6.2019
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

7.10.2024 20:26 Reaguje na Pavel Hanzl
Agrofert je to samý v bleděmodrým, to je jasný, ale článek je o tom, jak ODS vlastně funguje jako lobbistický oddělení automobilky a to mě jako odpůrce automobilismu neskutečně irituje. Co dělá vládní strana, to dělá ve jménu ČR a celá republika tak posluhuje korporacím. Ačkoliv většina lidí je z toho pochopitelně nadšená, protože většina lidí dokáže jenom žrát a točit volantem. Ale to moje rozhořčení neumenšuje, spíš naopak.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

8.10.2024 08:29 Reaguje na Dorian Černý
Pojem "posluhovat korporátům" je čistě dezolátní pojem, který má pouze emotivní obsah, teálný žádný. Automobilismus je velmi důležitou součástí naší civilizace a každá vláda se jím zabývat musí, že jste vy proti, je jen čistě váš problkém, bez toho byste zemřel hlady. Doslova.
Odpovědět
Dorian Černý

Dorian Černý

8.10.2024 20:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Doprava je taky velmi důležitou součástí rozvratu klimatu a rozvrácený klima vám tu civilizaci zase hezky ukončí. Doporučuju pustit si Továrnu na lži, pak vám možná dojde, co je ODS zač a že nejde o žádnej prázdnej výkřik dezolátů.
https://plus.rozhlas.cz/jak-fosilni-prumysl-plati-klimaskeptiky-a-kde-se-berou-dezinformace-vojtech-9300758
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

9.10.2024 20:54 Reaguje na Dorian Černý
Doprava se na rozvratu klimatu podílí nějakými pár (možná max 15?) procenty. Dominantní je energetika a hlavně uhlí.
Odpovědět
EB

Emil Bernardy

7.10.2024 17:27 Reaguje na Dorian Černý
Hochu,co Vy víte o životě....
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist