https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/do-prace-na-kole-pesky-ci-poklusem-vyrazilo-temer-16000-lidi
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Do práce na kole, pěšky či poklusem vyrázilo téměř 16000 lidí

6.5.2018 01:10 | PRAHA (Ekolist.cz)
Do výzvy Do práce na kole, tentokrát s mottem „Zachraň město!” se zapojilo 30 měst z celé ČR a celkově 15 965 soutěžících. V Praze 5 000 účastníků, v Brně 2 500 a v Olomouci 1 000. Následují Plzeň a Pardubice (necelých 800 soutěžících). / Ilustrační foto
Do výzvy Do práce na kole, tentokrát s mottem „Zachraň město!” se zapojilo 30 měst z celé ČR a celkově 15 965 soutěžících. V Praze 5 000 účastníků, v Brně 2 500 a v Olomouci 1 000. Následují Plzeň a Pardubice (necelých 800 soutěžících). / Ilustrační foto
1. května odstartoval 8. ročník celorepublikové květnové výzvy Do práce na kole. Do svého zaměstnání se bude letos udržitelně dopravovat o 23 % více lidí než loni. Výrazně více soutěžících oproti loňsku hlásí Praha, Brno a Olomouc. Informuje o tom tisková zpráva iniciativy Auto*Mat.
 

Věděli jste, že 95 % rakovinotvorných prachových částic a 70 % oxidů dusíku v pražském ovzduší nemá na svědomí průmysl, ale automobilový provoz? Kromě smogu přispívá i hlukem a denně ucpává městskou dopravu – to všechno ale trápí města i po celé republice. Spolek Auto*Mat proto přišel s výzvou, jak lidem ve městech ulevit. Vybízí občany, aby zkusili na měsíc nechat auto doma a do práce či školy jezdili „na vlastní pohon“. A to nejen kvůli životnímu prostředí, ale také kvůli sobě. I krátký pravidelný pohyb totiž podle lékařů dělá divy.

Do výzvy Do práce na kole, tentokrát s mottem „Zachraň město!” se zapojilo 30 měst z celé ČR a celkově 15 965 soutěžících. V Praze 5 000 účastníků, v Brně 2 500 a v Olomouci 1 000. Následují Plzeň a Pardubice (necelých 800 soutěžících).

„Kampaní chceme ukázat, že zájem o městskou cyklistiku tu evidentně je. I když nám někteří politici občas alibisticky tvrdí, že např. Praha nebyla postavená pro kola. My si naopak myslíme, že právě kola do měst patří a často představují i ten nejefektivnější dopravní prostředek,“ říká Lenka Myšáková, manažerka kampaně.

A čí zaměstnanci tedy jezdí do práce na vlastní pohon nejvíce? Letos vede ČSOB s 324 účastníky, následovaná jihlavským Bosch Diesel (265) a Robert Bosch České Budějovice (241). K předloňskému cyklozaměstnavateli roku, otrokovickému Continental Barum, bude běhat nebo jezdit na kole 195 lidí. Pro zajímavost - z pražského magistrátu se zapojilo 119 soutěžících, z Akademie věd 86 a z České televize 72.

Během května se bude tradičně soutěžit v kategoriích: pravidelnost týmů, výkonnost jednotlivců, kreativita a také běžci-chodci. Oceněný bude i cyklozaměstnavatel roku, který nejlépe motivuje své zaměstnance k udržitelné mobilitě (loni vyhrála společnost E&Y).

Novinkou letošního ročníku je přidružená soutěž Do školy na kole, která má vést studenty středních a vysokých škol po celé republice k přemýšlení o dopadech dopravy na naše města. Do akce se zapojili mladí cyklisté, chodci a běžci z 24 škol.

Tvářemi letošního ročníku jsou divadelníci ze souboru VOSTO5, kteří vystupují i v letošním videospotu. Ke kampani se připojila i populární bloggerka Weef, která láká na kolo především mladé a ekologicky smýšlející lidi.

Více na www.dopracenakole.cz a facebook.com.


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.

tisknout poslat
 twitter

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama




Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist